













Totaal aantal Berichten: 1363
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Origineel zijn er voor de GTi Turbo bij mijn weten enkel voor bollen geweest, de achter bollen waren hetzelfde als van de gewone berline/Prestige.
Die originele Turbo voorbollen zijn echter al jaren niet meer leverbaar, of het moest zijn dat Citroen ze recent terug in produktie gebracht heeft maar dat zou me verbazen.
Een Turbo heeft dikkere stabilisatorstangen wat op zich al een stuggere vering geeft en waardoor de CX minder overhelt in de bochten.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké thanx, wellicht zit het dan zo


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het verschil turbo/normale CX bollen zit hem in de schokdempertjes, die zijn over te zetten…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
vertel!
hoe doe je dat?
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag nieuw onderdeeltje voor me radio binnen gekregen, en de radio weer aan de praat gekregen
En wat zit er een prachtig geluid in



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:Vandaag nieuw onderdeeltje voor mijn radio binnen gekregen, en de radio weer aan de praat gekregen
![]()
En wat zit er een prachtig geluid in
Kan je alleen praatprogramma’s ontvangen dan?












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Verkeerde woord dik gedrukt gemaakt of niet
Er kwam ook muziek uit
me radio….?
anyway, de muziek van je motor is toch ook prima om naar te luisteren! heb je geen radio nodig!
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eigenlijk vind ik de CX heel stil en hoor ik de motor amper
Op de snelweg is voor het de wind het meeste aanwezig, dan kies ik toch voor het comfort van mijn radio
Net wat minder eentonig












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klopt het dat dat vakje naast het reserve wiel en het KVS vat de inlaat voor de interieur lucht is?
Ik heb het vermoeden dat er bij de CX veel meer fijn stof binnen komt door het ontbreken van een intieurfilter dan ik gewent bij bij de Xsara die wel voorzien is van een interieurfilter.
Bij de BX hoor is wel eens de tip om een panty voor de inlaat te spannen om er wat vuil uit te halen.
Zou dat daar bij een CX ook werken?
Of zou er nog iets beters zijn dan een panty?
Dat houd het dashboard wat langer schoon en mooier zwart
Arjan Verkade schreef:Klopt het dat dat vakje naast het reserve wiel en het KVS vat de inlaat voor de interieur lucht is?
die inlaat die gevoed wordt via het roostje in je motorkap ja, dat klopt. Daar heb je ook van die superkicke kapjes voor die bij snelheid meer lucht dat systeem induwen.
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klopt, zie zitten vaak op type 1.
Persoonlijk vind ik het niet zo mooi ops:
Dan zit er zo’n zwart ding op je motorkap



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nog meer andersmans uitlaatgassen binnen, inderdaad. En mensen maar denken dat je er harder door gaat.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister de CX over de 200.000 Km gereden
Op de foto ook direct goed te zien dat een T2 weinig toeren maakt, hier kunnen veel moderne auto’s nog wat van leren
Gister eigenlijk ook mijn eerste wat langere rit gemaakt met de CX, ik denk zo rond de 500 Km
En ik moet eigenlijk zeggen dat dat niet erg vervelend is, het verbruik was nu ook rond de 1 op 10, dus dat gaat ook de goede kant op.
Uiteraard helpt het veel op de snelweg rijden voor een beter verbruik. Maar misschien helpt de injectorcleaner ook wel?
Arjan Verkade schreef:goed te zien dat een T2 weinig toeren maakt, hier kunnen veel moderne auto’s nog wat van leren
moderne auto’s hebben ook geen lange slag blok met stoterstangen die afgeleid is van een DS motorblok
CX GTi Turbo 2 - All Black