Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als het over een koetswerk swap gaan hebben dan komen er nog heel veel meer voor en nadelen om de koek kijken
Dus ik ga toch echt van een motorswap uit
Ik denk dat de RDW er trouwens zo ook over denkt
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Maar als je de motor gaat swappen, waarom nou één uit een DS? Je kan er toch net zo goed een uit een Toyata oid trekken? Past net zo goed/slecht. De keuze voor een DS motor is alleen gebaseerd op sentiment en niet omdat het zo lekker past…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wellicht heeft een DS motor als voordeel dat hier een LHM pomp wordt aangedreven, de meeste andere merken hebben dit niet denk ik zomaar
Dus moet je hiervoor ook weer een oplossing zoeken
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ree schreef:Maar als je de motor gaat swappen, waarom nou één uit een DS? Je kan er toch net zo goed een uit een Toyata oid trekken? Past net zo goed/slecht. De keuze voor een DS motor is alleen gebaseerd op sentiment en niet omdat het zo lekker past…
Ree
Nope , als je een DS motor gebruikt kan je het voorste deel van de versnellingsbak overbouwen van een Ds op de SM bak .
Anders kan je al gelijk beginnen met een tussenplaat te construeren .
Plus : Ds motor staat rechtop
Ds motor is ook voorzien voor de chassisbalk tussen motor en bak
Ds motor is voorzien voor aandrijving van waterpomp , HD pomp en alternator langs de versnellingsbakzijde .
Zie ik nog niet zo direct op een jappanner zitten hé ......
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Maar je zou wel voor een Alfa V6 kunnen gaan, zijn ook niet zo duur en dan ligt er toch een Italiaan onder de kap.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Heb me laten vertellen dat een DS / SM blok ook andersom draait (?)
Ik heb gehoord van iemand hier in de buurt die een XM V6 blok gemonteerd heeft in een SM, dat vliegt natuurlijk ook wel…zo’n blok koop je voor 1500 euro…met nog een hoop auto eromheen.
Maar ik wil niet nog meer mensen op slechte ideen brengen….
Ik zou overigens nooit zelf een DS motor laten inbouwen als ik een SM Maserati had, zelfs niet als zou hij kaduuk zijn. Deze was al zo (sinds 1985) in Hilversum omgebouwd. Ik denk dat destijds veel blokken in de puinpoeier zijn gereden en redelijk wat SM koetsen zonder motor stonden en men deze oplossing zag om deze prachtige bakken op de weg te houden aan gebrek aan kennis om Maserati blokken te reviseren.
Ik heb gehoord in NL een stuk of 10 met DS 23? In Frankrijk een pak meer maar veel geknutsel daar…
Verder jammer van Regembeau, voor veel geld kwaliteit kopen zit er dus ook niet meer bij, hoewel je niet weet hoe de motor in kwestie in de soep is gelopen.
Zijn eerste SM kocht hij trouwens 2e hands in 1971 met 20K km op de teller met kapotte motor….....maar hij wilde (lees moest!!) (Citroen) Maserati rijden en… as t ken… probleemloos, daar begon zijn SM verbeteringsdrang.
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Walter, probeer wat pics van de DS/M te plaatsen maar op m’n nieuwe Apple compu (met Microsoft motor .) lukt het me nog niet om ze in de juiste grootte te krijgen, zodra ik eruit ben plaats ik ze gelijk.
Dick.
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
XM V6 blok voor 1500euro? maar er maar 150 van…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dick Kampen schreef:Heb me laten vertellen dat een DS / SM blok ook andersom draait (?)
Ik heb gehoord van iemand hier in de buurt die een XM V6 blok gemonteerd heeft in een SM, dat vliegt natuurlijk ook wel…zo’n blok koop je voor 1500 euro…met nog een hoop auto eromheen.
Maar ik wil niet nog meer mensen op slechte ideen brengen..
Ja dat klopt , de draairichting is andersom
Dus er EVEN een XM inkieperen heeft deze mensen wel twee jaar bezig gehouden
En ze waren dan nog niet aan hun proefstuk toe hé , hadden hiervoor al een DS diesel gemaakt ........
Dus op de helft van de tijd en met minder kosten maak je een SM motor bulletproof .
enige probleem voor dagelijks gebruik blijft het verbruik
Walter
Anders mail me die pics maar , zet ik ze wel online .
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
wbogaerts schreef:enige probleem voor dagelijks gebruik blijft het verbruik
Voor het geld wat je dan over houd sleutel je er ook nog even LPG in
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Arjan Verkade schreef:wbogaerts schreef:enige probleem voor dagelijks gebruik blijft het verbruik
Voor het geld wat je dan over houd sleutel je er ook nog even LPG in
Ja LPG op drie dubbele webers
Die dat tot een goed einde brengen lopen ook niet dik gezaaid
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik hoor wel eens verhalen over dat LPi wel mogelijk is in een SM?
hier in de buurt staat er een met zo’n blok voor 600,00 inclusief auto met leren bekleding.
Weet je ook hoe ze dat opgelost hebben met de draairichting andersom?
wbogaerts schreef:Dick Kampen schreef:Heb me laten vertellen dat een DS / SM blok ook andersom draait (?)
Ik heb gehoord van iemand hier in de buurt die een XM V6 blok gemonteerd heeft in een SM, dat vliegt natuurlijk ook wel…zo’n blok koop je voor 1500 euro…met nog een hoop auto eromheen.
Maar ik wil niet nog meer mensen op slechte ideen brengen..Ja dat klopt , de draairichting is andersom
Dus er EVEN een XM inkieperen heeft deze mensen wel twee jaar bezig gehouden
En ze waren dan nog niet aan hun proefstuk toe hé , hadden hiervoor al een DS diesel gemaakt ........
Dus op de helft van de tijd en met minder kosten maak je een SM motor bulletproof .
enige probleem voor dagelijks gebruik blijft het verbruik
Walter
Anders mail me die pics maar , zet ik ze wel online .
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Arjan Verkade schreef:Ik hoor wel eens verhalen over dat LPi wel mogelijk is in een SM?
Op een injectiemodel is dit wel te doen , kan je aan de slag met de aansturingen van de injecteurs .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
U-Niek schreef:hier in de buurt staat er een met zo’n blok voor 600,00 inclusief auto met leren bekleding.
Weet je ook hoe ze dat opgelost hebben met de draairichting andersom?
Kan je even verduidelijken ??
Wat staat er te koop ??
en voor 600 of 60000 Eurotjes ???
Neen ik weet niet hoe ze dit met de XM gedaan hebben , de DS diesel hebben ze “gewoon” andersom laten draaien .
Walter
Walter
Meten is weten , gissen is missen