even terug komend op je vraag mbt de daglicht relais (in je eigen topic)
Bij mijn auto is het het eerste relais vanaf links geteld. deze zou moeten schakelen meteen waneer je je contact aanzet.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Dat geeft weer extra opheldering Als het goed is zijn het er 2? Ik heb net namelijk even gekeken en waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar hem eraf gegooid, zodat hij hem op contact kon laten staan zonder dat zijn lichten aanstonden. Ga ik binnenkort weer even aan elkaar maken
@Winnetou: Nee er was gelukkig geen getoeter, maar ik heb het chique-gehalte wel weer opgekrikt Er stonden wel wat mensen te kijken
Vandaag even gekeken onder de kap bij de relais. Ook bij een andere BX met mistlichten. Links heb ik 2 relais zitten 1 voor 1 achter. Bij die andere BX (dit geval een TZD Turbo) was dat precies hetzelfde. Zelf heb ik nu nog 2 relais zitten die de TZD niet had. Namelijk een in het midden en 1 metalen van het alarm. Welke is nu van mijn appèlverlichting? Naar mijn idee is die middelste gewoon aangesloten en op die linker krijg ik op 1 draad contact (denk dat dat hoofdstroom is). Mijn mistlichten doen het wel gewoon…..
De verlichting heb ik gemaakt Stuurstroom was doorgeknipt.
Sinds vandaag heb ik een setje lichtmetaal orgineel BX GTi, dus 5,5J. Er zitten wel banden omheen, maar moet nog het 1 en ander wisselen en mijn eigen banden die ik er nu onder heb omheen leggen. Moet de velgen ook nog mooi maken…
Weet iemand hoe ik stoeprand schades mooi kan wegwerken en hoe ik ze verder mooi kan maken. Of is het handiger om het te laten doen? Als iemand een goedkoop adressje weet waar ik ze strak kan laten maken dan hoor ik dat graag. Banden en ventielen haal ik er zelf wel vanaf.
Ook trouwens vandaag de kleppen die de bakken in mijn kofferruimte afsluiten kunnen bemachtigen
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Zoiets kriebelt toch hè ? Het is dan ook veel mooier!
Voor de prijs kon ik het niet laten Maar ik ga ze nu eerst wel mooi maken en dan leg ik mijn banden van mijn stalen velgen over op mijn lm velgen.
Dat zijn weer een paar foto’s. Over een paar weken hoop ik mijn LM velgen eronder te hebben en zal ik weer wat foto’s maken. Dan maak ik ook wat foto’s van mijn orginele accesiore in mijn kofferbak.
tijd voor een scandinaafische meeting!!!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Zo even omhoog met dat topic…...
Vandaag mijn eerste velg geschuurd en even op school nagevraagd wat ik aan stoeprandschade kan doen. Er schijnt een soort 2K-lijm te zijn voor alluminium, alleen moet je wel heeeel goed ontvetten. Morgen ga ik even bij de Brezan kijken hoeveel het kost en ga ik dat waarschijnlijk gebruiken op mijn velgen met die stoeprandschades. Morgen ga ik ook even verder met het schuren van mijn velg. Ik heb nu de eerste laag met grof geschuurd en morgen neem ik de fijne korrel en natschuren.
Zaterdag spuit ik de binnenkant met hoge druk schoon en ga ik de andere 3 velgen halen en ook schuren en dan daarna zal het wel spuittijd worden. Momenteel werk ik er eigenlijk alleen op zaterdagen aan en dan schuur ik in mijn vrije tijd. Denk dat ze medio oktober er wel onder zullen liggen.
Het roestgat (eerste foto van de vorige fotosessie) is geschuurd en dichtgeplamuurd. Als het goed is moet het nu goed zitten en ik blijf het in de gaten houden. Mijn uitlaatsteun was al een keer gelast (plek weggesmolten bij mijn binnenkap van de achterbak).
Verder is er niet zoveel te melden over dit beestje. Geen problemen meer gehad met koelsysteem, alle vloeistoffen blijven mooi op peil en de motor loopt mooi rond. Er staat nu 29778* op de klok en als ik mijn wielen ga wisselen maak ik de remmen ook gelijk even weer schoon en gangbaar.
@ Stan: Volgens mij ligt Bergen op Zoom in Noord-Holland toch? Richting IJmuiden? Is niet zover hier vandaan volgens mij. Maar om nou met z’n 2en te gaan meeten…
Bergen op Zoom is West-Brabant, nog net geen Zeeland…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
ops: Weet ik dat ook weer. Al jaren geen topografie en aardrijkskunde gehad.
Gister ging ik trouwens even een stukje rijden, moest ergens heen maar was te laat om de fiets nog te pakken. Stond hij gewoon 1500tpm stationair koud te draaien Ik liet me koppeling opkomen en vond opeens dat ie zo snel ervandoor wilde, keek op mijn teller en kwam tot de conclusie dat hij wel erg veel tpm draaide. Toen even een paar keer rustig gas ingetrapt tot 2000/2500 tpm onbelast en weer losgelaten en toen liep die keurig 1000tpm…
Net even Alufix gehaald om de stoeprandschade op mijn lichtmetalen velgen bij te werken, zodat je daar straks ook niets tot weinig meer van ziet
De Alufix is keihard geworden en morgen kan ik de velg weer bijschuren, dan zie ik als het gespoten is helemaal niets meer van de stoeprandschades Morgen of binnenkort komen er foto’s….
Eerder dan verwacht post ik hier even wat foto’s:
Even een foto van mijn auto en de auto van mijn moeder. Heb ook nog ergens een foto met de Berlingo en de AX ernaast. Misschien die een keertje opzoeken, want hij staat nog op een andere camera. Hier dan een BX en een AX naast elkaar.
Mijn velg gerepareerd met AluFix, nu alleen nog even gladschuren en daarna de velg natschuren en spuiten.
Hier dan de velg eerste laag geschuurd en de AluFix erop gedaan.
Hier dan een foto van het orginele accesoire in mijn achterbak .
Misschien dat ik morgen nog wat foto’s maak van de rest van de velgen. Die ga ik morgen namelijk aan de binnenkant schoonspuiten en dan thuis schuren en dan ooit eens spuiten als ze helemaal geschuurd zijn. Mijn wielbouten ga ik ook nog spuiten. Die worden matzwart. Vandaag het busje ervoor gekocht. Dan zijn die ook weer toonbaar en staat mijn auto over een paar maanden op lichtmetaal