Totaal aantal Berichten: 1420
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
DS cabrio voor 23k….
Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
GW-tje schreef:Prachtige D met een hele mooie kleur…waarom moest ze bij jou vertrekken Ted?
Ik heb de ID19P een jaar of 8 gehad en ik heb hier veel bloed, zweet en tranen en geld aan besteed. Uiteindelijk was de dame “af” en toch had ik een ontevreden gevoel.
Zij was zo mooi dat ik er eigenlijk te weinig in reed (bang voor haastige mensen met boodschappenkarretjes bij de supermarkt, mensen die achteloos hun deur opendoen bij uitstappen, etc.).
Ik miste de uitdaging van het veel werken aan een “project”. Ik hoefde immers alleen nog maar regulier onderhoud te plegen. Ik begon last te krijgen van een “bore out”.
Wat mij betreft geen andere weg dan de dame verkopen, zodat ik:
- een nieuw project uit Frankrijk kon gaan halen om weer sleuteluitdaging te krijgen.
- een andere, minder mooie snoek kon kopen, waar ik meer in zou kunnen/durven rijden; haar zien als een gebruiksvoorwerp.
In eerste instantie is het, na de verkoop, geen van beide geworden. Ik vond het wel even prima geen snoek te hebben. Ik heb nog even in Frankrijk gezocht, maar het aanbod en de prijzen waren daar ook al lang niet meer hetzelfde als in de nineties.
Na een paar maanden had ik in mei een concert van The Who in Ahoy Rotterdam. Toen ik na het concert terugliep naar de parkeergarage zag ik bij een slagboom een witte (of creme of beige) dame aan komen rijden.
Ik zag de zelfingenomen grijns van de bestuurder achter het schitterende dashboard en ik was weer verkocht. Er moest en zou een snoek komen.
Ik wilde perse een halfautomaat, maar auto hoefde zeker niet in concoursstaat te zijn zodat de sleuteluitdaging en het rijgenot voorop stonden.
Uiteindelijk heb ik bij een boomkweker in Drenthe mijn huidige DS23 bvh Pallas gevonden waar ik inmiddels sinds september vorig jaar 25.000 km in heb gereden: ge-wel-dig!!!
Misschien iemand hietr van het forum, die ik tegenkwam in parkeergarage?
ted.kampen schreef:GW-tje schreef:Prachtige D met een hele mooie kleur…waarom moest ze bij jou vertrekken Ted?
Ik heb de ID19P een jaar of 8 gehad en ik heb hier veel bloed, zweet en tranen en geld aan besteed. Uiteindelijk was de dame “af” en toch had ik een ontevreden gevoel.
Zij was zo mooi dat ik er eigenlijk te weinig in reed (bang voor haastige mensen met boodschappenkarretjes bij de supermarkt, mensen die achteloos hun deur opendoen bij uitstappen, etc.).
Ik miste de uitdaging van het veel werken aan een “project”. Ik hoefde immers alleen nog maar regulier onderhoud te plegen. Ik begon last te krijgen van een “bore out”.
Wat mij betreft geen andere weg dan de dame verkopen, zodat ik:
- een nieuw project uit Frankrijk kon gaan halen om weer sleuteluitdaging te krijgen.
- een andere, minder mooie snoek kon kopen, waar ik meer in zou kunnen/durven rijden; haar zien als een gebruiksvoorwerp.
In eerste instantie is het, na de verkoop, geen van beide geworden. Ik vond het wel even prima geen snoek te hebben. Ik heb nog even in Frankrijk gezocht, maar het aanbod en de prijzen waren daar ook al lang niet meer hetzelfde als in de nineties.
Na een paar maanden had ik in mei een concert van The Who in Ahoy Rotterdam. Toen ik na het concert terugliep naar de parkeergarage zag ik bij een slagboom een witte (of creme of beige) dame aan komen rijden.
Ik zag de zelfingenomen grijns van de bestuurder achter het schitterende dashboard en ik was weer verkocht. Er moest en zou een snoek komen.
Ik wilde perse een halfautomaat, maar auto hoefde zeker niet in concoursstaat te zijn zodat de sleuteluitdaging en het rijgenot voorop stonden.
Uiteindelijk heb ik bij een boomkweker in Drenthe mijn huidige DS23 bvh Pallas gevonden waar ik inmiddels sinds september vorig jaar 25.000 km in heb gereden: ge-wel-dig!!!Misschien iemand hietr van het forum, die ik tegenkwam in parkeergarage?
Als ik haar koop dan zal ik haar niet snel gebruiken om even de stad in te rijden maar ik zal er met mooi weer wel mee rijden. Ik ben ook niet van plan om haar in Eindhoven bij mijn studentenkamer neer te zetten maar thuis in Limburg. Daar staat ze dan ook wat beter. Komt ze af en toe toch nog erg dicht bij Veldhoven
ID 19P 1966
Stan81 schreef:ik ga donderdag kijken voor deze schoonheid Hopenlijk is in werkelijkheid net zo mooi als op de foto’s!
Wat een plaatje, dan is 8,5k toch bijna voor niks?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
@Ted…..je bent een rare kerel, maar ik begrijp je beweegredenen.
Ik ben echter van mening dat mocht mijn dame er in zo’n staat bij staan (en dat gaat nog een aantal jaren duren) dan blijf ik er gewoon mee rijden, tot ze aan schroot valt!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 1420
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
En al weeste kijken??
Hier een DS met 2.2 Diesel (uit de C35) en 5 bak…
CLL Martin schreef:En al weeste kijken??
Hier een DS met 2.2 Diesel (uit de C35) en 5 bak…
Ja vanmiddag gaan kijken, rijden en praten. Ik denk wel dat ze het wordt, morgen nog een keer bellen met wat vragen en eventueel komende week nog een keer met een vriend (met meer kennis dan mij) gaan kijken en rijden.
een DS diesel, ook leuk. zal wel redelijk zuinig rijden. Klinkt uiteraard absoluut niet.
ID 19P 1966
- ID/DS DS23H Pallas
Erict schreef:GW-tje schreef:Prachtige D met een hele mooie kleur…waarom moest ze bij jou vertrekken Ted?
D’as toch duidelijk
ted.kampen schreef:Is de gevraagde prijs zeker waard.
Als ik geen vrouw had en de poen had, zou ik haar zeker terugkopen!
Heb jij ook zo’n vrouw of heb je ook de poen niet?
- ID/DS DS23H Pallas
GW-tje schreef:@Ted…..je bent een rare kerel, maar ik begrijp je beweegredenen.
Ik ben echter van mening dat mocht mijn dame er in zo’n staat bij staan (en dat gaat nog een aantal jaren duren) dan blijf ik er gewoon mee rijden, tot ze aan schroot valt!
Tja, GW-tje. Volgens mij bestaan er geen “normale” kerels die DS rijden en die, soms decennia lang, volharden in deze waanzinnige vrijetijdsbesteding!
Totaal aantal Berichten: 178
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Met dit probleem kan ik je wel een handje helpen….!! No more bore-outs….[removed]emoticon(’:P’)
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…
Totaal aantal Berichten: 178
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Hoewel….je bent zelf ook al lekker bezig zie ik al….
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…
- ID/DS DS23H Pallas
Ik had het ook over mezelf….
Maak je niet druk…, met jouw voormalige en huidige Citroen wagenpark (2CV, Dyane, GS (vooral de GS!!), DS, CX en uiteindelijk DSM) heb ik nog nooit last gehad van een bore out en zat ik regelmatig tegen een burn out aan.
ted.kampen schreef:Erict schreef:GW-tje schreef:Prachtige D met een hele mooie kleur…waarom moest ze bij jou vertrekken Ted?
D’as toch duidelijk
ted.kampen schreef:Is de gevraagde prijs zeker waard.
Als ik geen vrouw had en de poen had, zou ik haar zeker terugkopen!
Heb jij ook zo’n vrouw of heb je ook de poen niet?
Als het om geld uitgeven gaat, dan kan ik maar 1 ding zeggen:
All women all equal but some are more equal than others.
Ik heb een vrouw getroffen die “more equal” is, maar gelukkig niet alleen met geld uitgeven.
Stan81 schreef:ik ga donderdag kijken voor deze schoonheid Hopenlijk is in werkelijkheid net zo mooi als op de foto’s!
De advertentie mag verwijderd worden van marktplaats….
Ik heb haar gekocht. Was is ze toch mooi Zal morgen bij mooi weer wat foto’s maken en een eigen plekje hier maken.
ID 19P 1966
Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Van harte gefeliciteerd Stan!
Als de techniek net zo goed in orde is als haar uiterlijk ga je hier een heleboel plezier aan beleven, lijkt me!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…