Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja evan daar heb je wel een punt…ps draait een turbo 1 dan zoveel toeren meer dan een T2? geloof ik toch niet echt….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 27948
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zaterdag in Duitsland eens wat harder met de CX kunnen rijden
Op de GPS ruim de 180 gehaald, de teller staat dan boven de 190.
Na lang boven de 160 rijden loopt de temp van de motor toch wel op naar de 112/113 graden, ik hoop dat dit normaal is.
Het water blijft zo rond de 88 dan.
De temp daalt weer snel als je van de snelweg af gaat
Er zat iig nog veel meer in de CX, maar de niet werkende diravi hield me toch even tegen nog veel harder te gaan
Je merkt toch wel dat de Turbo ervoor gemaakt is om met hoge snelheid kms te maken
Overigens zijn we inmiddels zowat 1000 km verder binnen een week

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:toch wel op naar de 112/113 graden, ik hoop dat dit normaal is.
Dat is niet echt abnormaal hoor. Niet op de Duitse wegen.

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Nette temperatuur waarden, zowel van de motorolie als koelwater .
Wat is er niet goed aan de Diravi?
Van een oude chef werkplaats hoorde ik verhalen dat bij kapotte tellerkabels zo`n CX niet meer te sturen was, het ging bij de minste beweging naar de uiterste stuurhoeken. Aan de foto`s te zien is jouw tellerkabel nog heel.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat ging dan ook niet over de tellerkabel, maar over de kabel die er verdacht veel op lijkt en die van de diravi naar de bak gaat. Er zitten er twee in de bak: eentje naar diravi, eentje naar de teller. Als de diravikabel gaat, dan vervalt het hele ‘verzwaren’ van het sturen en heb je dus de optimale stuurbekrachtiging bij hoge snelheden. Doodeng…

- CX 25 GTi Turbo 2
mwah doodeng
Ik heb nog nooit in een CX gereden waar het werkt, dus ben het inmiddels gewent
Maar op de snelweg is het allemaal wel wat gevoelig idd.

- CX 25 GTi Turbo 2
Vandaag eens flink aan de slag gegaan met de CX
Vanmorgen om 9 uur begonnen met het wassen van de auto.
Daarna aan de slag gegaan met Meguiars Quick Clay. Ik wou het graag proberen hoe het werkte en wat het effect was. Ik ben nu echt heel tevreden over dit product!
Als ik hiervoor de auto waste werd de lak niet glad en niet schoon naar mijn idee, maar na het kleien van de lak haal je echt alles van je lak af. Teer, bomen hars, dode vliegen restanten, normaal allemaal een drama om van je auto af te krijgen. Na het kleien was de auto veel glader
Ik kon ook goed merken dat de horizontale delen veel meer te vuil bevalt dan de verticale delen. Ik denk voor een echt optimaal resultaat zullen de motorkap en het dak nog een keer gedaan moeten worden over een paar weken, maar dit is al een verschil van dag en nacht Voorlopig laat ik het ook lekker zo.
Daarna nog met Meguiars Paint Cleaner over de auto gegaan om de lak nog extra glans te geven, ook hier werd de lak weer mooier dan dat die al was.
Als laatste de auto natuurlijk nog in de Meguiars Next Tech Wax gezet, wat superglad resultaat zorgt en de hele auto laat glimmen als een spiegel
In totaal dus 4 keer de auto rond geweest
Vanmiddag rond een uur of 4 klaar, het kost je wat tijd en wat spierkracht, maar het was het zeker waard
Natuurlijk mogen foto’s niet ontbreken
Meer foto’s zijn hier te vinden: Fotoalbum

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Schitterend resultaat
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!

Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Netjes!
Viel me wel op dat de bumper voor niet echt netjes meer is? Ga je de bumper opknappen?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Wanneer kan ik de break langsbrengen :
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

- CX 25 GTi Turbo 2
GWHENDRIKS2 schreef:Netjes!
Viel me wel op dat de bumper voor niet echt netjes meer is? Ga je de bumper opknappen?
Ja, hoe mooier de rest wordt hoe meer dat gaat opvallen
Die zal opnieuw gespoten moeten worden, ik ben er nog niet uit hoe ik dat precies ga doen.
baroen schreef:Wanneer kan ik de break langsbrengen
:
Dat gaat je geld kosten

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gaaf hoor! Ik zou wel echt proberen om de Diravi weer normaal werkend te krijgen want zo is het 1) gevaarlijk en 2) niet het optimale CX gevoel.

Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Arjan Verkade schreef:GWHENDRIKS2 schreef:Netjes!
Ja, hoe mooier de rest wordt hoe meer dat gaat opvallen
Die zal opnieuw gespoten moeten worden, ik ben er nog niet uit hoe ik dat precies ga doen.
Wat het resultaat van het overspuiten weet ik binnenkort als de bumpers van m’n CX een matte laklaag krijgen. De fijne korrelstructuur blijft goed te zien, waardoor het eindresultaat naar verluid redelijk dicht bij origineel nieuw uitkomt.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Totaal aantal Berichten: 1363
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
bxsport schreef:ja evan daar heb je wel een punt…ps draait een turbo 1 dan zoveel toeren meer dan een T2? geloof ik toch niet echt….
Als ik de toeren/snelheid op die foto zo zie doet m’n T1 juist dezelfde toeren bij die snelheid.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
ik kan van de week even testen, maar dat is na plaatsing intercooler, hetgeen voor de verhouding toeren/snelhied niet hoort uit te maken….
CX GTi Turbo 2 - All Black