Nou,.................... ze hebben er de nieuw(st)e software ingezet. En sindsdien 2.000 km geren zonder problemen! Afijn, afwachten dus!
C5 Diff 2. 2004
Nou,.................... ze hebben er de nieuw(st)e software ingezet. En sindsdien 2.000 km geren zonder problemen! Afijn, afwachten dus!
Ik zal voor je duimen, maar ik verwacht niet dat het zal helpen op termijn Ik heb niet eens een software update gehad en ben toch ook van het getrut af
Ik rij nu toch al zo’n 2.5 jaar met mijn C5 op LPG zonder problemen. Als ik nog eens de melding “storing uitlaatgas” tegenkom zal ik de auto eerst naar een goede LPG specialist brengen. Die hebben op mij een betere indruk gemaakt dan de Citroen dealer. Die lijken echt geen benul te hebben waar het om gaat. De gemiddelde Citroen dealer heeft gewoon niet genoeg verstand van LPG
En als je dan toch naar de Citroen garage gaat zal het je snel veel geld kosten, omdat ze niet weten waar ze moeten zoeken, de raarste dingen gaan vervangen en op de verkeerde plek blijven zoeken.
Ook al: "Storing uitlaat"
Wat een topic
Ik kreeg na vervanging van de koppeling een storingsmelding m.b.t. de uitlaat, vandaar dat ik op dit topic kwam.
Gelukkig bleek het een stekkertje
Tja,
da’s haast een criminele actie van cit amsterdam
Een katalysator is altijd vervolgschade, nooit een oorzaak van problemen. Als je deze zonder meer vervangt los je dus niets op.
Natuurlijk kan de compu melden dat de kat niet goed is (hij heeft een 2e lambda sonde om de werking van de kat te controleren), maar als iemand komt met klachten en dit is de enige storing in de compu moet je dus fysiek verder gaan zoeken. Nadat je de oorzaak hebt weggenomen en de auto draaait weer goed reset je de zaak. Als daarna de kat storing weer optreedt (dat zal dan gepaard gaan zonder verdere klachten, alleen een lampje) dan is het tijd om de kat er onderuit te schroeven.
Helaas staat dat niet in het default handboek. Die luidt: “kijk in de compu en vervang wat die aangeeft”
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
MikeW: zou je om de foutcode kunnen vragen (is een P codes (P staat voor Power train (voor de lief hebber ))).
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
mikeW, dat op 3 cilinders draaien is geen nood loop! dit wijst op een defecte bobine, bougie, of injector !!!
edit :
laat de stekker van EGR-klep tijdelijk losnemen, zodat de auto niet meer continue op het nood-programma schiet
dan gaat de ECU nog in noodloop om dat de EGR klep niet meer reageert
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
dat de auto op 3 cilinders heeft gelopen, dat er een misfire foutcode was, deze door de ANWB is gewist en evenlater P0170 te voorschijn kwam. NIET LANG MEE DOOR RIJDEN !!!, KANS OP EXTRA SCHADE AAN DE KATALYSATOR !!!!! en dat kost nog eens 600 pleuro
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
P0170 Fuel Trim Malfunction
dit heeft te maken met de shortfeul trim en de long feul trim (zal het kort houden kan er wel een heel heel heeeeeel lang verhaal over typen .
shortfuel trim is tijdens het rijden de injector correctie mag +10-8 zijn, deze correctie wordt na elke rit verrekent met de long feul trim (mag +25 tot -15 zijn) als deze buiten deze waarde valt gaat het MIL (Storings lampje) branden en slaat de MMC, P0170 op. dit wijst meestal op een slechtere werking van een injector (gas of bezine), maar NIET welke.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:P0170 Fuel Trim Malfunction
dit heeft te maken met de shortfeul trim en de long feul trim (zal het kort houden kan er wel een heel heel heeeeeel lang verhaal over typen .shortfuel trim is tijdens het rijden de injector correctie mag +10-8 zijn, deze correctie wordt na elke rit verrekent met de long feul trim (mag +25 tot -15 zijn) als deze buiten deze waarde valt gaat het MIL (Storings lampje) branden en slaat de MMC, P0170 op. dit wijst meestal op een slechtere werking van een injector (gas of bezine), maar NIET welke.
En deze foutmelding komt vaak voor bij C5-en die op LPG rijden. Komt omdat op LPG de waardes geregeld uit de ‘range’ lopen en hierdoor een foutmelding geven. Melding verdwijnt echter vanzelf weer.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
zo ben ik weer (forum had hier kuren )
kun je ook nog de foutcode achter halen ?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
ik denk (en hoop als hij verstandig is geweest) Forte injector reiniger idd zeer goed spul
mmm tijdelijek storing injectie volgens mij is dat P0170 niet zeker, rijdent uitlezen en dan de feul trim waardes bekijken en de injector(en) die ver uit het geschiet zijn vervangen)
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
auto materiaalen zaak, heeft meestal wel zulk spul. meschien verkoopt de locale garage het ook wel aan particulieren wij wel (mits ze er om vragen )
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
ik gooi er altijd forthe in (geen aandelen voor de grapjassen), dit werkt zeer goed is mijn ervaring. laat je ff weten als het werkt?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Ik heb ook dergelijk problemen gehad met mijn C5 en ik heb er al een hele tijd geen problemen meer mee. Nou vraag ik me af of het ook helpt dat ik toch best regelmatig ook de wagen op benzine laat rijden. Ben nogal lui als het op tanken aankomt en van de week zelfs stil gestaan ivm geen brandstof(sukkel ben ik)
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
zijn alle problemen nu opgelost ?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl