Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 18-01-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Op 14-08 mijn nieuwe Tourer in ontvangst genomen, besteld half april.
19 inch LM, panoramadak, pack business ( leer en xenon), protection, parking (beetje flauwe optie- scan een vak voor fileparkeren, parkeert niet zelf in zoals VW). Nog nooit diesel gereden maar de meningen over deze motor gaven de doorslag.
Best wel spannend om ongezien zon uitgaaf te doen maar gelukkig alom lovende woorden. Kleurenpalet vrij beperkt, had liever iets lichter blauw gehad, maar was er niet. Teveel grijs en zwart.
Rijdt heerlijk flinke schop in de rug bij gassen ongemerkt vaak te snel moet meer met de cruisecontrol werken.
Maar hij is kleiner dan de oude, Jammer dat ze niet voor ruimte zijn gegaan. Toch veel fraaier dan de Mondeo, de nieuwe Opel gaat er wel op lijken, maar ondertussen toch maar weer lekker hydropneumatiek. Klep elektrisch!
Geen Navi, wel net een tom gekocht ( scheelt 2700 euro en ik heb geen commerciele baan)
Uit die chaotische pakkettenbrei niet kunnen destilleren dat er geen LDWS op zit, nou ja een kleine omissie maar de knopvoorbereiding zit er wel.
Per saldo valt de hoeveelheid knopjes best mee wel is het wennen aan de alarmsignalen.
Het lijkt wel een recensie voor kieskeurig! (14 dagen in bezit)
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Gefeliciteerd
bekende forum vraag
Foto’s??
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gefeli!
Wat ik me tegenwoordig wel vaker afvraag:
Waarom van die giga-velgen onder een hydro-troen? Mijn ervaring is dat je dan toch veel van het comfort weer weggooit, zeker op korte oneffenheden (toch al niet het sterkste punt van onze hydropneumatiek).
Waarom niet gewoon voor 16” ofzo gegaan?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Dan is hij niet meer duits.
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gefeliciteerd met deze prachtige auto..
@Rogier, 19 inch is inderdaad wel erg groot maar ik vind het geweldig staan. Je zult alleen geen rondje banden willen doen denk ik.. Wat dat betreft zien de 16 inch velgen er veel te klein uit naar mijn zin, met van die ontzettende 225/60 ballonnen eromheen..
Overigens, mijn ervaring met de 18-inch velgen op de C6 (in dezelfde bandenmaat als op de C5III leverbaar) is dat het helemaal niet oncomfortabel is, ook niet op korte richels.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Re: C5 Tourer 2.2 HDIF
hvdv01 schreef:Uit die chaotische pakkettenbrei niet kunnen destilleren dat er geen LDWS op zit, nou ja een kleine omissie maar de knopvoorbereiding zit er wel.
veel plezier maar ik denk niet dat je dit mist, heb eens met een c6 gereden en na 5 min had ik er genoeg van
Binnen de lijntjes rijden en netjes pinken
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Re: C5 Tourer 2.2 HDIF
ronama schreef:veel plezier maar ik denk niet dat je dit mist, heb eens met een c6 gereden en na 5 min had ik er genoeg van
Ik reed zo nu en dan opzettelijk over de streep, gewoon omdat ik er schik in had
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Re: C5 Tourer 2.2 HDIF
hvdv01 schreef:had liever iets lichter blauw gehad, maar was er niet. Teveel grijs en zwart
Amen. Het lijkt op de weg wel een begrafenisstoet onderhand.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
LDWS,is een leuk gadget voor vrouwen. Bij mij staat dit dan ook uit.
@hvdv01 strak bakkie!
LDWS is ideaal in regen en slecht zicht
Waarom niet gewoon voor 16” ofzo gegaan?
Dat ziet er niet uit bij zo’n formaat auto, bovendien is het nodig ivm het gewicht. Het optimum qua wegligging ligt op of boven de 18”.
vgl
Xsara 15”
Xantia 16”
C5 17”
C5-3 18”
Het verbaast mij meer dat 19” geen optie is op de C6.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hoe kom je eigenlijk bij die optimale waarden Eviltwin? Hoogte/breedteverhouding in combinatie met load-index?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Hoe kom je eigenlijk bij die optimale waarden Eviltwin? Hoogte/breedteverhouding in combinatie met load-index?
Uit mijn hoofd , AMS heeft rond 1998 een aardige vergelijking gedaan met o.a een Golf IV en een BMW5.
IIRC de Golf IV met 14 t/m 17” en de Bimmer iets groter.
Bij de Golf (1100-1200kg) gaf 16” nauwelijks verbetering tov 15” en 17” was zelfs slechter, bij de 5 (1500kg) was 17” net iets beter dan 16”. Beiden hadden standaard 15”.
Voor de Xsara heb ik ook wel eens iets dergelijks gezien, niet zo gek dus dat de Ph.II van 14” naar 15” ging. Er is een sterke correlatie met het formaat van de auto.
Dus ik zou ongeveer dit aan houden:
[list]1000-1150kg 14-15”
1150-1300kg 15-16”
1300-1500kg 16-17”
1500-1750kg 17-18”
1750-2000kg 18-19”[/list:u]
en vergelijk dit met
[list]Xsara HDI 1175kg 15”
C4 VTS 1300kg 17”
C5-3 2.2 1700kg 17”
C6 V6 1800kg 18”[/list:u]
17” op een Xsara is dus vooral voor de stijl, maar 18” op een C5-3 is technisch te rechtvaardigen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Van harte met de nieuwe C5 2.2 HDI, prachtige wagen zeker met 19” velgen (wel een dure optie ).
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Eviltwin: is dat “optimale” voor op ‘t circuit, of voor dagelijks zweven? Mijn CX is toch 1350kg op 14”, echt ouderwets “bollen” dus ja. Maar de 900kg GSA stond weer op 15”, met ook nog 80-serie banden.
Xm van 1489 kg op 15” met 65- of 60-serie banden (maar breder dan CX, dus relatief vergelijkbare wanghoogte).
Is het “optimale” comfort niet meer gerelateerd aan de wanghoogte? En bij een C5-3 met 19” zal er weinig wang meer overblijven. Mijn vader betreurt nu (stilletjes ) ook dat hij de mooiere 17” gekozen heeft onder de V50, i.p.v. 16”. En ook in recente Fiats gereden:
- mijn Grande Punto met 185/65R15: relatief nog wat schokdemping over
- Bravo met sporty-17” (205/45 ofzo): AUW mijn rug!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Blooper1963 schreef:LDWS,is een leuk gadget voor vrouwen. Bij mij staat dit dan ook uit.
Mijn vrouw is er ook gek op, jammer dat het aan de zijkant van de stoel zit .
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)