Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Inderdaad.
Blijft de vraag: Waarom zit dit niet in ALLE benzine motoren ingebouwd?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, die installatie die op howstuffworks beschreven wordt is geen kattepis. Het is een plasma generator waarmee benzine op moleculair niveau gesplitst wordt. Plasma snijders bestaan al een tijdje, maar plasma op deze manier gebruiken is vrij nieuw. Volgens mij is de eerste plasma afval verwerkingsinstallatie in Japan nog maar net operationeel. Massaproductie van plasma/brandstof verstuivers is er volgens mij nog niet, en zover ik heb begrepen hebben al die $100 setjes die gewoon een busje water electrolyseren lang niet voldoende opbrengst om echt zin te hebben.
Verder moet natuurlijk het motormanagement ingericht worden om gebruik te maken van de nieuwe variabele AFR die dan mogelijk wordt. En de 30-40% winst waar ze het over hebben is in combinatie met downsizing, compressie verhogen en turboladen. Oftewel, stel je kan alleen zo’n reformer monteren, en wellicht is motormanagement slim genoeg om effectief met zo’n grote AFR range om te gaan, dan zal je misschien 10-15% halen? Zonder compressie te verhogen of te turboladen?
Zoals altijd, het is ingewikkelder. Hetzelfde geldt eigenlijk voor IVT/CVT technologieen die geen gebruik maken van een storingsgevoelige band of ketting… het is er wel, maar nog lang niet in massaproductie… en IVT/CVT en dit combineren zou dus in theorie geen positief effekt meer moeten hebben behalve wellicht dat je sneller mengsel kan verrijken dan dat een CVT kan schakelen en tegelijk het toerental kan opvoeren als je meer vermogen vraagt? Het zit zoals altijd in hele kleine hoekjes. Voor die 30% winst moet eigenlijk het hele aandrijvingsagregaat herontworpen worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Als het al werkt, wat ik ten zeerste betwijfel. Lijkt mij dat het niet standaard word ingebouwd omdat men waarschijnlijk met moderne technieken toch al tegen het maximale carnot rendement aanzit. (als carnot tenminste ook werkt voor brandstofmotoren)
En het eventuele extra wat er nog te halen valt duurder is dan andere brandstofbesparende maatregelen.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In die jag van curry moest zowiezo de labda sonde getrickt worden omdat de grotere zuurstof toevoer in de uitlaat het benzine verbruik laat toenemen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja dat is die AFR/lambda natuurlijk, het motormanagement gaat proberen om de lambda weer terug te krijgen in de buurt van 1.0 (een AFR van 14.7:1 dus) met aanpassingen voor acceleratie e.d., terwijl ie met een boel waterstof op kruissnelheid iets van 28:1 aan moet kunnen… om dat mooi te doen moet het motormanagement eigenlijk op een andere manier gaan werken - dat ie veel armer gaat lopen als er geen acceleration enrichment nodig is… maar even doorfilosoferend, zou je dan eigenlijk een extra map moeten hebben voor daadwerkelijk benodigd vermogen per snelheid… en daar moet dan eigenlijk ook een zelfcorrigerende lus inzitten om rekening te houden met tegenwind, heuvel op of af e.d.
Maar ja, zo kan je eeuwig door, onder die logica wil je eigenlijk ook een lambda sonde in je inlaat zodat je precies weet wat het 02 percentage is van de inlaatlucht… zo kan je eeuwig door blijven gaan…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Klopt. toch blijf ik van mening dat dit niet kan werken zoals het in Curry’s auto zit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja ik weet niet precies wat hij er in heeft zitten, hoeveel h2 dat oplevert en hoeveel effect dat precies heeft op de klopvastheid en toelaatbare AFR’s. Natuurlijk kan je met allerlei ingrepen het mengsel armer maken, of de brandstof/motor combinatie dat nu kan hebben of niet. Bij constante snelheid wordt ie dan zuiniger, want voldoende vermogen om die snelheid te rijden levert ie toch wel. Of dat dan nog goed is voor de motor is een heel ander verhaal natuurlijk… en trouwens van alleen chiptunen worden moderne motoren ook nog wel eens 10% zuiiniger, dus of de H2 er dan nog wat mee te maken heeft ?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zit even te kijken naar dat ding wat Curry heeft.
http://www.savefuel.ca/hydrogen/smallproducts.php?id=carproducts
De SL-75, Dit ding genereert 75 liter oxy-hydrogen per uur. (vermoedelijk bij 1 bar)
Zeg een 2.7 liter motor, bij 2,500tpm verplaatst 6,750 liter per minuut, oftewel 405,000 liter per uur. Laten we zeggen dat het vacuum zorgt van een equivalent van 0.5 bar, dus vergelijkbaar met 202,500 liter buitenlucht. 75/202,500 = 0,37 promille. Nou ben ik geen chemisch wonder en weet ik niet wat voor een verhouding katalysators moeten hebben om zin te hebben, maar 0,37 promille lijkt me wel heel, heel erg weinig om enig effekt te kunnen hebben.
Dat ding wat op howstuffworks beschreven staat produceert dan ook dramatisch meer H2.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
ik ben geen techneut, maar ik weet wel dat een verbrandingsmotor niet echt een goed rendement heeft. Daar is dus wel enige verbetering mogelijk.
Om dit veilig in te bouwen praat je gauw over een prijsverhoging van enkele duizenden EUR per auto, als je al een typegoedkeuring krijgt. De autofabrikanten bouwen liever goedkope auto’s dan zuinige. Dat we allemaal met ABS rijden komt ook gewoon, omdat het sinds een bepaald jaar verplicht is.
Toch moet ik wel zeggen, dat ik het dapper vind om het gewoon uit te proberen in een nieuwe jaguar V6. Hoewel ik er meer vertrouwen in heb dat iemand van het forum dit gaat uittesten.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
hydroxy supercar
Ze kunnen het wel een supercar inbouwen.
http://peswiki.com/index.php/Article:Ronn_Motors’_Scorpion_using_HydroRunner_Hydrogen_Boosting
Ik ben wel benieuwd naar de eerste citroen op HHO resultaten.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Bij dit ding zie je wel weer dat er dramatisch veel meer waterstof wordt gebruikt dan bij die kitjes. 1 op 3, maar het staat er weer niet bij of dat per massa of volume is…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Bij supercars en ook tractor pulling ed word er water toegevoegt voor de koeling en omdat water niet samenpersbaar is om de compressie te verhogen.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Heren ik ga hier de discussie niet aan met wie dan ook of het kan of niet.
Dat moet iedereen maar voor zich zelf bepalen, iedereen is uiteindelijk vrij om te denken wat hij wil. Daar helpt geen enkele censuur van welke overheid of oliemaatschappij tegen
In ieder geval zit ik er zelf serieus aan te denken om het op mijn C5 uit te gaan proberen. Heb inmiddels al behoorlijk wat informatie vergaard die
dat mogelijk zou moeten maken.
Een collega van me is inmiddels al een stap verder en heeft een dergelijke booster gebouwd, die op het punt staat om deze in zijn “DAFJE” te gaan testen/inbouwen.
Ik wacht nog even deze resultaten af en dan ga ik waarschijnlijk ook tot verdere aktie over.
Reizen zoals met een ICE maar dan op asfalt.