de motorkap van mijn Xm springt steeds uit het slot. Alles goed gesmeerd maar hij blijft het doen. Wie kent dit euvel en heeft een oplossing?
aan beide kanten? zitten twee sloten link en rechts als ze alle bij losspringen lijkt het wel of je kabel te straks staat.
anders je grill is er af schroeven dan kan je het goed bekijken als je hem dicht doet waarom ze niet goed wil sluiten.
motorkapsluiting
het blijkt dat de rek uit het veertje van de sluiting is. Veertje ingekort en de kap sluit gelukkig weer 100%.
Om een oud onderwerp nog maar eens leven in te blazen; ik word met hetzelfde geconfronteerd. De kap springt net zo snel open als ik ze dicht doe. Nu hoop ik niet dat er iemand tegen de wagen aangereden is..
De ontgrendelingskabel lijkt niet strak gespannen. Is dan een te zwakke veer de hoofdoorzaak? Of zijn er nog andere oorzaken?
uit de Haynes kan ik ook niet veel opmaken, behalve hoe de zaak gedemonteerd moet worden. Alleen jammer dat er niet staat hoe je de slotplaat moet demonteren. Drie schroeven bovenop is duidelijk, maar waar de rest zit. Bedenk er even bij dat ik een ander type bumpers heb, dus ik hoop niet dat het een complete ontmantelingsoperatie wordt.
Toch is dat de manier: als de grille weg is dan zie je de hele constructie. Sterker nog, je kan er bij.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
En de grille kun je verwijderen door 3 boutjes (dopje 10) bovenop los te nemen, aan elke kant achter het stadslichtje 1 en de 2 pluggen naast de koplampen los te nemen. Dan schuift de grille er naar voren af….die stadslichtjes zitten met een klikvinger vast. Kun je er van de binnenkant uit drukken of van buitenaf voorzichtig uit wippen.