3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De DS23H Pallas van Ted
serge-ID
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 31 augustus 2008 08:20 PM
  [ # 31 ]

voor het idee hoe ver ik ben kun je kijken op
http://www.youtube.com/watch?v=7Qleu1tdwlo Laughing

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 01 september 2008 01:20 AM
  [ # 32 ]
serge-ID schreef:

Is er een adres waar je als sleutelaar kunt zeggen “doe mij maar een set met alle rubbers in mijn auto” of moet iedere sleutelaar opnieuw het wiel uitvinden en alle rubbers, slangen en o-ringen opsommen?

Het probleem is dat er een groot aantal types DS’en zijn gemaakt.
Als je zegt: alle carrosserierubbers voor een 2e type berline dan komen ze er nog wel uit hoop ik. Maar als het al gaat over alle rubbers van het hydraulische systeem of alle rubbers van het chassis/motor, ophanging van de leidingen, koelslangen… Kortom: het is nogal wat…
Mijn ervaring is in ieder geval dat ik bij een dergelijke vraag: doe maar alle rubbertjes…etc. een wedervraag krijg: Maar Ted, welke rubbertjes dan….

Ik zie trouwens dat jij al lang weet hoeveel bouten en moeren er in een D zitten… Knap stukje werk tot nu toe!

Adressen waar ik altijd koop: Citrotech in Oldebroek en Citroworld in Heeze. Met beide bedrijven zeer goede ervaringen. Ook in clubmagazijn in voorkomende gevallen.
Maar je hebt vele anderen… Zie ook citroeniddsclub website.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 01 september 2008 01:26 AM
  [ # 33 ]

@ serge-ID: kijk ook eens op volgende link: zeer interessant en mooi restauratieverslag. Komt in grote lijnen overeen met jouw auto. Behalve dan dat dit het overgangstype is ui 1966 met 5 wielbouten en dus nieuw type aandrijflijn.
Je moet wel een beetje Frans kunnen lezen, maar de vele foto’s zeggen ook veel.

Trouwens: mooi filmpje.. Je kunt inderdaad niet vroeg genoeg beginnen met een juiste opvoeding… Cool

 

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 01 september 2008 02:06 AM
  [ # 34 ]
citroen ds schreef:

Dat ziet er allemaal netjes uit, Ted. Ik moet toch wel een keer je wagen komen bewonderen. Zo’n project op zo’n kortte afstand.  Very Happy

Ja dat is goed. Ik denk dat ik deze week nog wel elke avond bezig ben…
Dus geen probleem om een keer langs te komen. Je hebt geloof ik m’n adres? Anders doe even een pbtje.
Ik ben ook nog steeds benieuwd naar jouw 1e type dus als dit project af is wil ik haar graag eens zien.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 02 september 2008 03:18 AM
  [ # 35 ]

Vanavond weer de geest gekregen. Ik dacht van: ik zag in de historie van deze auto niets van koppeling vervangen, dus ja: de bak moet er af!
Citroworld gebeld voor nieuwe diafragmadrukgroep, druklager en koppelingsplaat: heeft ie woensdag of donderdag binnen. Vanavond e.e.a. gedemonteerd en voilà: zie de foto’s. De bak kreeg ik er eenvoudig af in mijn eentje (m.b.v. een krik). De voorkant van de DS is een perfecte plek om bak neer te zetten (i.v.m. beperkte ruimte). Motor heb ik ondersteund met wat houtblokken.
Ik heb de indruk dat de diafragmadrukgroep al aardig ingesleten is op plek waar de druklager tegenaan komt. De frictievlakken zien er aardig uit: je ziet wel wat groefjes, maar ik voel niets. Toplager (zo heet dat toch: dat lager in het vliegwiel) loopt droog en is verroest. Dat gaat er dus ook nieuw in. En ik twijfel: zal ik nu wel of niet de motorsteunen meteen vernieuwen?

De bak eraf en neergelegd op voorkant chassis:

Slijtage op aanraakpunten druklager:

Vliegwielhuis met druklager: waar komt die smeer vandaan?:

Frictievlak vliegwiel en in het midden verroeste en versleten toplager:

Koppelingsplaat en diafragmadrukgroep:

Druklager zonder de lasjes…: heb ik geluk gehad?:

Waar het allemaal mee begon; het schitterende nieuwe stuurhuis uit Oldebroek wacht geduldig…...:

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 september 2008 10:58 AM
  [ # 36 ]

Smeer = versnellingsbakolie met stof en vuil van 35 jaar?
Ook beetje van de prise-as, slingert in de rondte bij 4000 toeren.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2008 11:42 AM
  [ # 37 ]

Goed bezig Ted!  Pak ook je hoofd bol even mee!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 02 september 2008 11:47 AM
  [ # 38 ]

En uiteraard ook die motorsteunen…..

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 05 september 2008 12:57 AM
  [ # 39 ]

Zo, vanavond mijn koppelingsspullen bij Geert Bukkems gehaald. Nieuwe drukgroep, een gerevideerd druklager oud type (i.p.v. dat Valeo-speelgoed) + nieuwe klemveren en een koppelingsplaat. Verder heb ik bij het reviseren van mijn remklauwen een perfecte aluminium zuiger uit mijn handen laten vallen bij het uitpersen (tegenwoordig sleutel ik met handschoenen: dit heeft voordelen, maar zeker ook nadelen: ze waren glad). Buts net op de plek van de vilten ring: damn….. Evil or Very Mad
Uiteraard alle lagers, keerringen etc. nieuw gehaald. Ook twee prachtige gereviseerde motorsteunen… 2e hands stroomverdelerhuis want de schacht was zijknat van de olie + nieuwe pakking.
Verder heb ik hoofdbol laten bijvullen + HD regelaar laten controleren bij Ronald (Citrotech) en nieuwe remaccu (de allereerste originele zat er nog in) + uiteraard nieuwe stuuurhuis. Verder ga ik alle mogelijke en onmogelijke hydrauliekrubbertjes vervangen in het linksvooronder en aan bak + chassis van binnen en buiten behandelen met RX-5 en 10.

Rib uit m’n lijf met dit alles maarrrrr, dan heb je ook wat, en hopelijk hoeft met al dat kwaliteitsspul mijn auto voorlopig niet meer uitmekaar.
Per slot van rekening ga ik er dadelijk gewoon weer minimaal 600 km per week mee rijden.
Na het demonteren en schoonmaken ga ik morgen eindelijk alles monteren. Cool

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 05 september 2008 02:16 AM
  [ # 40 ]
ted.kampen schreef:

Rib uit m’n lijf met dit alles maarrrrr, dan heb je ook wat, en hopelijk hoeft met al dat kwaliteitsspul mijn auto voorlopig niet meer uitmekaar.

Weer goed grondig aangepakt! Kan ie zondag al weer mee naar Rheinsberg (Citrorama)?

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 september 2008 10:41 AM
  [ # 41 ]
Dick Kampen schreef:

Weer goed grondig aangepakt! Kan ie zondag al weer mee naar Rheinsberg (Citrorama)?

Een handige broer is altijd handig….en heeft af en toe een vrije dag… Wink

knuffel

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 05 september 2008 11:18 AM
  [ # 42 ]
vlietmansje schreef:
Dick Kampen schreef:

Weer goed grondig aangepakt! Kan ie zondag al weer mee naar Rheinsberg (Citrorama)?

Een handige broer is altijd handig….en heeft af en toe een vrije dag… Wink

Ja, volgens mij solliciteert hier iemand naar een paar vieze handen Laughing

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 05 september 2008 12:36 PM
  [ # 43 ]
Erict schreef:
vlietmansje schreef:
Dick Kampen schreef:

Weer goed grondig aangepakt! Kan ie zondag al weer mee naar Rheinsberg (Citrorama)?

Een handige broer is altijd handig….en heeft af en toe een vrije dag… Wink

Ja, volgens mij solliciteert hier iemand naar een paar vieze handen Laughing

Citrorama:  Shocked ‘kdenktnie’
Af en toe een vrije dag en weer terug naar de vieze handen!  Cool

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 05 september 2008 12:39 PM
  [ # 44 ]

Vraagje: Zit er nog een soort van pakking tussen de remschijf en de meenemer (tripoidehuis)? Ik heb een stalen meenemer. Bij mij zat er in ieder geval niets tussen. En in het handboek staat dat alleen typen van 70-71 er een soort pakking tussen hebben.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 september 2008 03:02 PM
  [ # 45 ]

Volgens mij niet, wel even goed schoonmaken (opruwen met fijn schuurpapiertje) om vlakke passing te krijgen.

knuffel

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook