Met plamuur, alufix en verf erop wel weer even goed laten uitbalanceren?
Geinig die accessoire in je achterbak. Die dingen had ik tot gisteren nog nooit gezien (zelfs niet in een folder? ). Gisteren was ik in de stalling en die eigenaar trok ze ergens uit een kast van een of andere sloper een keer. En vervolgens zie je ze de volgende dag weer?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Gebalanceerd worden ze zowiezo als ze klaar zijn. Daarom ga ik vandaag ook de binnenkant met hogedruk schoonspuiten. Kan ik lekker al het plaklood aan de binnenkant plakken. Dat ziet er een stuk mooier uit dan aan de buitenkant.
Stoeprandschades en andere pitjes zijn weggewerkt. Komende weken de andere velgen schuren en daarna kan ik gaan spuiten.
Nu had ik nog 1 vraagje, namelijk het volgende:
Wat zijn de voordelen van geel licht tov wit licht?
Ik ken er eentje:
- Beter contrast.
- En verder?
Maar verder heeft het ook nadelen tov wit licht.
- Minder zicht. (vooral merkbaar bij slechter wordende ogen).
- En verder?
Het lijkt me namelijk wel leuk om geel licht erin te hebben, maar als de voordelen het niet winnen van de nadelen heeft het naar mijn idee geen zin. Ik weet dat het mooi is, maar veiligheid gaat bij mij nog wel voor En aangezien zien en gezien worden zeer belangrijk is wil ik toch het beste licht erin. Nee Xenon ga ik niet inbouwen. Het moet wel orgineel blijven…
Graag jullie mening erover.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Neem anders 90/100 watt lampen met gele kapjes eroverheen. Dan heb je wel de voordelen van geel, maar niet de nadelen omdat je 90 watt dimlicht hebt in plaats van 55.
Ik had het ook, beviel opzich prima. Alleen vond ik geel licht echt niet bij mijn auto staan. Ik weet het, ik ben een beetje knetterleip.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik wil er wel gewoon 55W houden. Denk dat ik over een paar weken een paar van die lampjes koop en ze er dan voor de proef instop. Is het niet naar wens dan kan ik het altijd nog wel verkopen of als reserve houden of weer terug inruilen. Soms mis ik met wit licht wel wat contrast, maar of die voordelen qua contrast van geel licht dan opwegen tegen de voordelen van geel licht. Dat wil ik wel ervaren.
Maar wanneer rijdt je nou echt in het donker de meeste wegen zijn hier toch wel verlicht en met groot licht zie je echt genoeg. Dat vindt ik tenminste. In het begin was het wel wennen alle borden zijn geel maar het went snel.
Nog een voordeel van gele lichten iedereen herkent je meteen en je hoeft maar te zeggen ik kom eraan en iedereen weet wanneer jij het bent.
Dat laatste heeft me nu juist laten denken om het ook te doen. Zijn het gewoon gele lampjes plaatsen of is het iets moeilijker?
Het is gewoon hetzelfde als een witte lamp maar dan een kapje erop je hoeft dus niks aan te passen. Maar het aankomen van gele lampen kan nog wel een probleem zijn.
En je moet wel opletten dat je wel h4 koopt. Ik had namelijk duplolampen gekocht leken er heel erg op maar ze passen niet in het gat van de koplamp. En daar zie je echt niks mee.
Dat is minder… als hij rijdt ga ik er over denken om ze toch geel te maken denk ik. Mag je eigenlijk met 2 verschillende lampen rijden? Dus wit en geelf
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BunnY schreef:Dat is minder… als hij rijdt ga ik er over denken om ze toch geel te maken denk ik. Mag je eigenlijk met 2 verschillende lampen rijden? Dus wit en geelf
In Nederland niet, in België ook niet lijkt me. De kleur moet eensluidend en constant zijn.
robinrossie schreef:
Nog een voordeel van gele lichten iedereen herkent je meteen en je hoeft maar te zeggen ik kom eraan en iedereen weet wanneer jij het bent.
Idd!
Ik heb er niet bij na gedacht of het beter is, maar
ik vind het gewoon geweldig mooi!
Het hoort eigenlijk wel een beetje bij een oude citroën!
Dus ik zou ze er zeker inzetten.
Groetjes Martijn
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Ik rijdt al jaren met kapjes over de H4tjes heen.
Nadeel: Lichtopbrengst is wel minder
Voordelen: Beter zicht in mist vanwege het feit dat geel licht minder verdeelde lichtfrequenties bevat dan wit licht, waardoor er minder gereflecteerd wordt.
Het hoort bij [semi]klassieke Citroëns, en ik vind het zeer mooi staan.
Test
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
martijn waar he die kapjes weg.
ik zie dat je uit de buurt komt dus meschien heb je die kapjes ok uit de buurt!?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
siemenazu schreef:martijn waar he die kapjes weg.
ik zie dat je uit de buurt komt dus meschien heb je die kapjes ok uit de buurt!?
Welke kapjes???
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Hilko16TZI schreef:BunnY schreef:Dat is minder… als hij rijdt ga ik er over denken om ze toch geel te maken denk ik. Mag je eigenlijk met 2 verschillende lampen rijden? Dus wit en geelf
In Nederland niet, in België ook niet lijkt me. De kleur moet eensluidend en constant zijn.
hmm het mag wel. ik had dimlicht geel en grootlicht had ik witteverstralers erbij en dat kwam gewoon door de apk.. geel met wit gemengt.
alleen links en rechts verschillend mag dan weer niet.