De koppelingen worden ook hergebruikt.
Over die 10 bar druk zal ik nog ff navragen. Ik krijg morgen toch nog eerst een prijs voordat ik beslis.
De buitemantel wordt van metaal. (uiteraard flexibel).
bxsport schreef:jep en hou je aansluitingen van de oude bij je kan deze op de nieuwe laten persen.
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
U-Niek schreef:De buitemantel wordt van metaal. (uiteraard flexibel).
Wat weer als nadeel heeft dat je niet kan zien hoe slecht het rubber is..Maar ja een aantal jaren gaan ze zowiezo wel mee!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Zou je dat niet kunnen voelen aan de flexibiliteit van de slangen? Aan de slangen die ik nu heb (zonder metalen mantel) zie ik ook niets, alleen dat ze erg stijf zijn.
bogaard77 schreef:U-Niek schreef:De buitemantel wordt van metaal. (uiteraard flexibel).
Wat weer als nadeel heeft dat je niet kan zien hoe slecht het rubber is..Maar ja een aantal jaren gaan ze zowiezo wel mee!
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee, kan je niet voelen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
als er tien bar op komt moet er maar ergens een zwak punt zijn… mag de rest van de leiding flexibel zijn en scheurt het hele zaakje… ik zou er ook gewoon rubber laten kan je ze nog inspecteren van tijd tot tijd… en metaal blijft langer warm….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bxsport schreef:als er tien bar op komt moet er maar ergens een zwak punt zijn… mag de rest van de leiding flexibel zijn en scheurt het hele zaakje… ik zou er ook gewoon rubber laten kan je ze nog inspecteren van tijd tot tijd… en metaal blijft langer warm….
Als een koude SM motor start heb je meer dan 10 bar , eerder 15.
bedenk ook dat je radiator deze drukken moet verwerken .
En het wordt inderdaad bloedheet onder een SM motorkap !!!!
Wisselaar kost minder dan een nieuwe koeler .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ik heb nu bijde. Dus kan ik kiezen.
Ik heb vandaag een warmte wisselaar besteld terwijl mijn buurman de slangen ook al gemaakt heeft.
wbogaerts schreef:bxsport schreef:als er tien bar op komt moet er maar ergens een zwak punt zijn… mag de rest van de leiding flexibel zijn en scheurt het hele zaakje… ik zou er ook gewoon rubber laten kan je ze nog inspecteren van tijd tot tijd… en metaal blijft langer warm….
Als een koude SM motor start heb je meer dan 10 bar , eerder 15.
bedenk ook dat je radiator deze drukken moet verwerken .
En het wordt inderdaad bloedheet onder een SM motorkap !!!!
Wisselaar kost minder dan een nieuwe koeler .
Walter
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik denk dat de warmte wisselaar die ik besteld heb kompleet wordt aangeleverd?? Ik weet het binnenkort.
Hier (Miko Rotterdam) kan je trouwens pijp er meter bestellen.
wbogaerts schreef:Nu nog mooie verdeelstukjes maken hé
mijn project is stilgevallen opdat mijn plaatselijke leverancier verstek heeft laten gaan .
En om nu gelijk 6 meter pijp te bestellen is wat veel voor mij alleen .
Geïnteresseerden ??
Walter
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik wil ze ook!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wbogaerts schreef:Nu nog mooie verdeelstukjes maken hé
mijn project is stilgevallen opdat mijn plaatselijke leverancier verstek heeft laten gaan .
En om nu gelijk 6 meter pijp te bestellen is wat veel voor mij alleen .
Geïnteresseerden ??
Walter
JA! maak er maar twee voor me!
Een IN en een UIT dus.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
bij mij zitten ze er op!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Oeps toen was ie stuk!
Moet dit buisje specifiek van aluminium zijn?
Ik heb namelijk nog uitgegloeidkoper liggen.
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/MijnSMAirco#5246346770055090146
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
wbogaerts schreef:bxsport schreef:als er tien bar op komt moet er maar ergens een zwak punt zijn… mag de rest van de leiding flexibel zijn en scheurt het hele zaakje… ik zou er ook gewoon rubber laten kan je ze nog inspecteren van tijd tot tijd… en metaal blijft langer warm….
Als een koude SM motor start heb je meer dan 10 bar , eerder 15.
bedenk ook dat je radiator deze drukken moet verwerken .
En het wordt inderdaad bloedheet onder een SM motorkap !!!!
Wisselaar kost minder dan een nieuwe koeler .
Walter
Zit het overdrukventiel niet tussen de pomp en de slangen? Dat zou niet erg slim zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Neen, het overdruk ventiel zit in de oliepomp in het carter van de motor. Maar… via de olieaftapplug is het ventiel bereikbaar en kun je het zelfs uitbouwen zonder het carter los te halen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste