17 van de 81
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Mooi project!
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 31 augustus 2008 02:15 PM
  [ # 241 ]

De koppelingen worden ook hergebruikt.
Over die 10 bar druk zal ik nog ff navragen. Ik krijg morgen toch nog eerst een prijs voordat ik beslis.

De buitemantel wordt van metaal. (uiteraard flexibel).

bxsport schreef:

jep en hou je aansluitingen van de oude bij je kan deze op de nieuwe laten persen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 augustus 2008 02:17 PM
  [ # 242 ]
U-Niek schreef:

De buitemantel wordt van metaal. (uiteraard flexibel).

Wat weer als nadeel heeft dat je niet kan zien hoe slecht het rubber is..Maar ja een aantal jaren gaan ze zowiezo wel mee!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 31 augustus 2008 02:28 PM
  [ # 243 ]

Zou je dat niet kunnen voelen aan de flexibiliteit van de slangen? Aan de slangen die ik nu heb (zonder metalen mantel) zie ik ook niets, alleen dat ze erg stijf zijn.

bogaard77 schreef:
U-Niek schreef:

De buitemantel wordt van metaal. (uiteraard flexibel).

Wat weer als nadeel heeft dat je niet kan zien hoe slecht het rubber is..Maar ja een aantal jaren gaan ze zowiezo wel mee!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 augustus 2008 02:34 PM
  [ # 244 ]

nee, kan je niet voelen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 augustus 2008 03:12 PM
  [ # 245 ]

als er tien bar op komt moet er maar ergens een zwak punt zijn… mag de rest van de leiding flexibel zijn en scheurt het hele zaakje… ik zou er ook gewoon rubber laten kan je ze nog inspecteren van tijd tot tijd… en metaal blijft langer warm….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 september 2008 02:04 AM
  [ # 246 ]
bxsport schreef:

als er tien bar op komt moet er maar ergens een zwak punt zijn… mag de rest van de leiding flexibel zijn en scheurt het hele zaakje… ik zou er ook gewoon rubber laten kan je ze nog inspecteren van tijd tot tijd… en metaal blijft langer warm….

Als een koude SM motor start heb je meer dan 10 bar , eerder 15.

bedenk ook dat je radiator deze drukken moet verwerken .

En het wordt inderdaad bloedheet onder een SM motorkap !!!!

Wisselaar kost minder dan een nieuwe koeler .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 02 september 2008 10:11 PM
  [ # 247 ]

Ik heb nu bijde. Dus kan ik kiezen. Laughing  Laughing
Ik heb vandaag een warmte wisselaar besteld terwijl mijn buurman de slangen ook al gemaakt heeft.

wbogaerts schreef:
bxsport schreef:

als er tien bar op komt moet er maar ergens een zwak punt zijn… mag de rest van de leiding flexibel zijn en scheurt het hele zaakje… ik zou er ook gewoon rubber laten kan je ze nog inspecteren van tijd tot tijd… en metaal blijft langer warm….

Als een koude SM motor start heb je meer dan 10 bar , eerder 15.

bedenk ook dat je radiator deze drukken moet verwerken .

En het wordt inderdaad bloedheet onder een SM motorkap !!!!

Wisselaar kost minder dan een nieuwe koeler .

Walter

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 september 2008 10:25 PM
  [ # 248 ]

Nu nog mooie verdeelstukjes maken hé  Laughing


 

mijn project is stilgevallen opdat mijn plaatselijke leverancier verstek heeft laten gaan .

En om nu gelijk 6 meter pijp te bestellen is wat veel voor mij alleen .

Geïnteresseerden ??


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 02 september 2008 11:53 PM
  [ # 249 ]

Ik denk dat de warmte wisselaar die ik besteld heb kompleet wordt aangeleverd?? Ik weet het binnenkort.

Hier (Miko Rotterdam) kan je trouwens pijp er meter bestellen.

wbogaerts schreef:

Nu nog mooie verdeelstukjes maken hé  Laughing


 

mijn project is stilgevallen opdat mijn plaatselijke leverancier verstek heeft laten gaan .

En om nu gelijk 6 meter pijp te bestellen is wat veel voor mij alleen .

Geïnteresseerden ??


Walter

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 september 2008 12:18 PM
  [ # 250 ]

Ik wil ze ook!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 september 2008 02:10 PM
  [ # 251 ]
wbogaerts schreef:

Nu nog mooie verdeelstukjes maken hé  Laughing


 

mijn project is stilgevallen opdat mijn plaatselijke leverancier verstek heeft laten gaan .

En om nu gelijk 6 meter pijp te bestellen is wat veel voor mij alleen .

Geïnteresseerden ??

Walter

JA! maak er maar twee voor me!


Een IN en een UIT dus.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 september 2008 09:07 PM
  [ # 252 ]

Very Happy
bij mij zitten ze er op!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 16 september 2008 01:32 AM
  [ # 253 ]

Oeps toen was ie stuk! Sad
Moet dit buisje specifiek van aluminium zijn?
Ik heb namelijk nog uitgegloeidkoper liggen.


http://picasaweb.google.nl/U.niek63/MijnSMAirco#5246346770055090146

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 september 2008 01:57 AM
  [ # 254 ]
wbogaerts schreef:
bxsport schreef:

als er tien bar op komt moet er maar ergens een zwak punt zijn… mag de rest van de leiding flexibel zijn en scheurt het hele zaakje… ik zou er ook gewoon rubber laten kan je ze nog inspecteren van tijd tot tijd… en metaal blijft langer warm….

Als een koude SM motor start heb je meer dan 10 bar , eerder 15.

bedenk ook dat je radiator deze drukken moet verwerken .

En het wordt inderdaad bloedheet onder een SM motorkap !!!!

Wisselaar kost minder dan een nieuwe koeler .

Walter

Zit het overdrukventiel niet tussen de pomp en de slangen? Dat zou niet erg slim zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 september 2008 11:40 AM
  [ # 255 ]

Neen, het overdruk ventiel zit in de oliepomp in het carter van de motor. Maar… via de olieaftapplug is het ventiel bereikbaar en kun je het zelfs uitbouwen zonder het carter los te halen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
17 van de 81
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook