Hallo, hebben nog meer picasso rijders dit gehad of kent iemand dit probleem?
Onze Picasso (op Gas) schokt zo nu en dan.
Eerst zou het de bobine zijn, dus die is vervangen, toen was het inderdaad weg.
Tijdens de vakantie ging het motorcontrole lampje branden, ANWB gebeld, moesten kijken of er genoeg olie was anders konden wij gewoon doorrijden tot de auto vermogen zou verliezen, dan niet meer rijden.
Wij zouden dan opgehaald moeten worden.
Gelukkig niet gebeurd, en bij uitlezen gaf niets een probleem aan, dus maar weer rijden.
Nu begint het weer en heftig ook, net een atractie in een park.
Naar de garage, bleek scheur in een toevoerslang te zitten dus valse lucht aanvoer.
50km gereden en daar begon het weer wel minder heftig maar toch.
Terug naar de garage, zouden het de bougiedoppen zijn, dus daardoor vonken die via het motorblok verloren gaan? goed hoor dus die zijn nu vervangen.
Nog doet de auto hier en daar schokjes geven, en vooral na een bocht redt de auto het niet, dan schok je het meeste.
IEMAND EEN IDEE?, WAT DIT KAN ZIJN EN WAARDOOR HET KOMT, WORDT ER EEN BEETJE MOEDELOOS VAN ZO.
GRAAG REACTIES.
Groeten Bertus.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
IK WORD EEN BEETJE MOEDELOOS VAN HET FEIT DAT VEEL TE VEEL TOPICSTARTERS MAAR DENKEN DAT WIJ GEDACHTEN KUNNEN LEZEN EN ZOMAAR WETEN OM WAT VOOR EEN AUTO HET GAAT.
XSARA - C4 dat lijkt me toch niet teveel moeite om dat even aan te geven.
Even gekeken op Bertus zijn berichten
Xsara picasso van 2001 dus.
Is niet moeilijk hoor
Mijn schoonvader heeft dat met zijn Renault scenic. Het zijn bij hem de Lambda sensoren.
Als de motor koud is, geen problemen, maar als hij warm is begint het gehik.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
tilanus schreef:IK WORD EEN BEETJE MOEDELOOS VAN HET FEIT DAT VEEL TE VEEL TOPICSTARTERS MAAR DENKEN DAT WIJ GEDACHTEN KUNNEN LEZEN EN ZOMAAR WETEN OM WAT VOOR EEN AUTO HET GAAT.
XSARA - C4 dat lijkt me toch niet teveel moeite om dat even aan te geven.
Oók ik vind het erg verwarrend en meen dat er nu toch wel voldoende verwarring hierover is geweest op het Citroen-Forum;
hopelijk komt er snel een Xsara Picasso/C4 Picasso splitsing.
[9-2008] GC4P Ambiance 2.0 EB6V LPG
Packs Coffre, Detection, Luminosité
Achteraf: leder, Xenon, 17" velgen RC11 chrome op 215/50 profiel
Pioneer AVIC-X3 GPS, bluetooth, 2 hoofdsteunschermen, camera
...pfff en chromen strip 5e deur
leaser schreef:
Oók ik vind het erg verwarrend en meen dat er nu toch wel voldoende verwarring hierover is geweest op het Citroen-Forum;
hopelijk komt er snel een Xsara Picasso/C4 Picasso splitsing.
Hier hebben we het a; eerder over gehad. Hier heeft de topicstarter niets aan.
Terug ontopic
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Schokken na een bocht
Bertus, schokt hij ook als je hem op benzine zet?
Hoe dan ook, er zijn soms storingen die zelfs voor de beste specialist moeilijk te achterhalen zijn.
Je schrijft o.a. “Eerst zou het de bobine zijn…”, en “zouden het de bougiedoppen zijn…”. Na iedere handeling is er enige verbetering, is het niet?
Persoonlijk denk ik dat er tot op heden geen enkele reparatie te veel is uitgevoerd. De goede loop van een motor is het resultaat van diverse componenten en is zo sterk als de zwakste schakel. Zodra je de zwakste schakel vervangt, zal er een wellicht een ander component de zwakste schakel zijn, als er meerdere componenten al een redelijke slijtageslag achter de rug hebben.
Dank voor alle reacties, positief en Negatief.
Na het vervangen van de bobine is het bijna een jaar niet meer voorgekomen.
Geen schokken en zeker niet in de bocht.
Op benzine schokt ze ook, en eerst stopte het schokken als je op de cruise reed, maar dat is nu ook niet meer van toepassing.
De reparatie van de slang met het gat, heeft de auto ongeveer 100 km lekker laten rijden toen begon het weer iets af en toe met schokken.
Na de reparatie van de bougiedoppen reed de auto heel lekker, maar in de stad na 50 km voornamelijk snelweg gereden te hebben , viel de auto bijna helemaal stil, en schokte meer dan ooit.
1 keer maar, daarna nog wat kleine naschokken en toen was het een week weg.
Nu dus weer terug gekomen, en het lampje voor motordiognose gaat aan en uit (knippert dan wel dan niet) en dit nu in de file als je stilstaat.
Lampje gaat aan bij in de file stilstaan en gaat uit als je weer een beetje optrekt.
Gek is het gewoon, nu gaan ze de gasfilters vervangen, zou dat het zijn??
Rijd veel kilometes met de auto dus ik begrijp dat ik meer reparatiekosten heb, maar misschien dat hier iemand hetzelfde heeft gehad en dan mijn zoektocht kan helpen in de goede richting.
Ga wel vragen hoe het zit met die sensoren, want zo is het inderdaad, auto stuk gereden en het begint weer.
Bedankt daarvoor was daar zelf niet opgekomen.