Wie kan me vertellen waar de stappenmotor zit bij een c5 2002.
Kan ik dit zelf demonteren en evt. schoonmaken? Zo nee wat kost het vervangen hiervan bij de dealer?
Re: stappenmotor
michael47 schreef:Wie kan me vertellen waar de stappenmotor zit bij een c5 2002.
Kan ik dit zelf demonteren en evt. schoonmaken? Zo nee wat kost het vervangen hiervan bij de dealer?
Beste Michael47
Klopt het dat je snelheidsmeter kapot is (dag- en totaalteller -digitaal- werken wel!) maar de snelheidsnaald blijft op NUL of klimt korte tijd en zakt terug?
Dan zeggen ze dat het stappenmotortje kapot is.
Hier zijn diverse draadjes in dit forum over te vinden. Citroën dealers zeggen dan over het algemeen : “Nieuwe klok erin” (= 500-600 Euro) en dan komen uitbouw, inbouw, afstellen e.d. er nog bij. Daar loop je dus op leeg.
Bij de Citroendealer in St Augustinisga (sorry voor de reclame) loopt en oudere monteur rond die hier zo de pest aan had en dit is gaan uitzoeken. Je kunt je klok zelf uitbouwen en hem opsturen (eerst bellen) en krijgt hem dan voor zo’n Euro 100,- pico bello terug. Zoek maar even op Marktplaats, daar vindt je hem zo met zijn aanbieding hierover
Ik zelf ben er zo’n 3 maanden geleden even heengereden (op afspraak) en binnen het uur was hij gemaakt. Ik was ALL-IN zo’n Euro 125 kwijt incl in- en uitbouwen.
Gelukkig bestaan er nog garages waar monteurs echt iets kunnen.
size=5]Er komt veel moois uit Frankrijk[/size]
@Michael http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192258&highlight;=
@CitroFrance, spam is hier niet welkom.
mods? slotje!
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@michael47
Nogmaals het verzoek om het bij een en het zelfde topic te houden. Er is op deze wijze geen degelijke probleemanalise mogelijk.
@CitroFrance
Ik zie je tip absoluut niet als spam maar als een tip, welke natuurlijk altijd welkom is!
@eviltwin
Zou je ons bij mogelijke spam via PB p de hoogte willen brengen? Dan kunnen wij bepalen wat mij ermee gaan doen.