René van Maren schreef:Als iemand wil verbouwen, moet hij/zij bij mij thuis komen…ik heb nog wel een gaatje..
Was een airco installeren niet handiger geweest René?
karel schreef:Maar brrr, Chevrolet en Citroen onder 1 dak. Kan iemand me nog een keer het verschil uitleggen tussen Chevrolet (voorheen daewoo) en Opel, qua ergte dan? Btw, Amerikanen die Koreanen kwaliteitsles geven? Lijkt me ook a heel grappig.
euhh
Chevvy isse zo slecht nog nie hoor.
aangezien ik geen verstokte (afgekickt) citrofiel ben.
kan ik verder kijken dan mn neuske lang is.
en auto is auto,, citro nogwattus is er 1 van.
kijk maar naar de grille van de huidige generatie,,,, als die double chevron niet zo reuzegroot was, dan wist je nie eens dat het een Peu,, oh shit sorry,, citroen was.!!
dus ff los van het ego en eigenwijs.
de citroen is leuk gebakkiemaar !!
,,, een BIX is inherent ONVEILIG, en ik vraag me ten zeerste af in welke context dat woordje ONVEILIG is gebruikt!!
dus een versleten bix, een verkoop verhaal , en dat mevr en of maar een andere auto,, (bij voorkeur een citroen) zou kopen…
slechte verhalen de wereld inhelpen is 1, de realiteit weergeven is 2!!!
deze laatste dus voor de poster van deze draad !!
explicatie en verificatie graag !!
dan nog FF chevvy tegen een citroen..
euhh,, tegen de tijd dat Citroen PSA dezelvde kwaliteit neerzet als Chevvy, dan mag het zich een echt merk gaan noemen..
chevvy,,,,, thunderbird,,, firebird,,,,Camaro ,,,,trans-Am… en zo meer van die wagens van hun stal…heden nog steeds in productie..
citroen??? bestaat allang nie meer,,
en is imo een van de vele op jappen geleikende dozen op wielen.
waar is het onderscheid, zoals met de CX de DS en revolutionair de traction avant??
waar is het revo;utionaire hydropneumatische systeem in de auto voor jan en alleman..
dus niet die topklassers en dikke beurzen klanten?
nee heden onderscheiden ze zich met die BEREGROTELULLO double chevron op de neus,,, omdat je aan de kont niet meer kan zien wat voor ding het is.
en laten we eerlijk zijn.
een citroen is netzoveel Peu als citroen..
oftewel het is 1 pot nat.
die amerikaan is nog zichzelf(al zou je dat door het woud van manager’s en BV’s enz enz niet zeggen )
maar is de bak onder je Citroen nog van een specifeik merk?
of is het een allegaartje van merken en onderdelen ,wat tezamen een auto vormt?
met toevallig de naam Citroen erop?
Chevvy maak nog steeds de meeste bakken motoren en carosserie’s voor eigen merk ende productie,,,!!!
iets wat de fransoos vergeten is toen ie stopte met roesten!!
greets van wupke, die eigenlijk geen serenade wilde kloppe
XBXG schreef:Ho stop, wacht
Ik moet eerst nog eens alles bespreken met de oude eigenaren van de BX, en dan pas zal ik eens kijken wat ik met dit verhaal doe. Ik wil wel zeker weten of alles waar is wat de mevrouw zei namelijk, anders doe ik Emerpark ten onrechte “schade” aan
Netjes Wouter. Ik heb mijn Picasso bij Emerpark gekocht, gewoon omdat die iets 2e-hands had staan wat ik wou hebben. Daarna nog terug geweest voor service. Ook nog eind vorig jaar op de open dagen wezen kijken. Al die keren in een echte Citroën-omgeving terecht gekomen met onder het personeel ware Citrofielen. Niks mis mee. Van mij geen kwaad woord over Emerpark.
Wat tegenwoordig wel speelt is dat je met een oudere Citroën bij de officiële dealers geconfronteerd wordt met uurtarieven waar je niet vrolijk van wordt. Als er bij die BX veel uren gemaakt moesten worden voor reparaties met nog wat leuke officiële onderdelenprijzen er bovenop dan kan ik mij voorstellen dat geadviseerd is naar een andere auto uit te kijken. Maar ik geloof gewoon niet dat iemand gezegd zal hebben naar een ander merk te gaan kijken.
Advies had misschien ook kunnen zijn om naar een Citroën-specialist te gaan met lagere uurtarieven en onderdelenprijzen. Ik ben alleen bang dat geen enkele dealer dit advies zal geven.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
karel schreef:Motorhuis heeft een goede naam, schijnt. Groeien langzaam maar zeker.
Ik heb mijn twijvels over de firma Motorhuis-Citroen of Motorhuis-Opel, het pand in Rotterdam-Alexanderpolder wat Opel was, produceerde nogal wat ontevreden klanten. Helaas kan ik niet zeggen dat deze dealer net zo vriendelijk en deskundig is als bijvoorbeeld Van Leeuwen in Delft, ok de eigenaar zelf is minder vriendelijk, maar de rest van het personeel is top, vooral de magazijnman.
Motorhuis-Citroen in Beverwijk zijn ook een stelletje eikels, nemen niet eens de moeite om per telefoon iemand netjes te woord te staan. Daar ga je dan toch zeker niet kijken voor een andere auto, onderdelen of onderhoud. Motorhuis-Citroen in Rotterdam-Zuid is hetzelfde verhaal, ze kunnen niets, weten niets, proberen je een Toyota aan te smeren als je zegt voor c.a. 30.000 gulden een Citroen-occasion wilt aanschaffen.
Als ik zeg dat ik graag een Franse auto rij omdat ze zo comfortabel zijn voor de lange afstanden, dan bedoel ik toch niet dat ik een Japanse stuiterbak wil.
kreazyV8wuppo schreef:
Chevvy isse zo slecht nog nie hoor.
Volgens mij ging het hier om de K*reaanse Chevrolet (niet afkorten dus!!) Een kennis van me heeft een Amerikaanse, die heeft er al genoeg problemen mee gehad hoor, om nou te zeggen dat ‘t degelijk in elkaar zit… En ik denk dat je, als je een mooie/opvallende auto wilt hebben, toch beter in een Citroen showroom kunt gaan kijken dan in een Deavrolet showroom!!
voge
grijs 5
Geregistreerd : 16-2-2005
Berichten : 311
Woonplaats : Zierikzee
Auto : Citroen BX 1.9 tzi / Renault Megane 1.9 dTi
euhh constateer ik hier ook geen afwijking?
een megane..
ja oke het is frans..
Joh over uiterlijk kan je in discussie gaan.
kwaliteit ook, er staan hier zelfs op de site vlamnieuwe auto’s met fluitende stuurbekrachtiging en wat die’s meer zij,,.
dus kwaliteit en klachten ,, ook daar kan je een twist op loslaten..
laten we het zo ff concreet afmaken..
Citroen bestaat niet meer, Peu nog wel,,,,en Chevrolet ook nog…
en als de Citroen heden niet die dikke chevron op zn snuit had staan (van 20 bij 25 CM tegen 3 bij 3 15 jaar terug !!) dan zie je er geeneens een citroen aanaf.
en gelijkt ie op de eerste de beste zakjap, dus ja, langs een Koreaanse Chevvy,, mistaat ie niet !!
greets van wupke.
kreazyV8wuppo schreef:slechte verhalen de wereld inhelpen is 1, de realiteit weergeven is 2!!!
deze laatste dus voor de poster van deze draad !!
explicatie en verificatie graag !!
Als je goed hebt gelezen, heb ik nog geen definitief oordeel geveld over Emerpark
Ik heb enkel verhalen gehoord, die ik niet geverifieerd heb. Nog nooit heb ik mijn Citroën naar hen gebracht voor onderhoud, dus daar kna ik niet over meepraten uit eigen ervaring.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
oke, ff een quoutje danVerder werd haar verteld dat Citroëns onveilige auto’s zijn en dat ze beter een ander automerk kan kiezen… Nu is haar man dus op zoek naar een auto van een ander automerk.
Dit lijkt me toch niet helemaal de manier waarop Citroën met zijn klanten om zou moeten gaan.
Ik had al eerder negatieve verhalen over garage Emerpark gehoord, maar dit slaat echt alles
end ??QUOTE
nou gaan ik het nie eens doorzagen.
maar kan je me ff vertellen in welke context het woordje (ONVEILIG) in gebruikt?
immers, haar auto werd afgekeurd, en dan kan ik me diverse dingen voorstellen alwaar je het woordje “onveilig” gebruiken kan.
dat die 2000 Euri veel is kan ik volgen en inkomen, maar als je ff een simpele optelsom maakt met enkele essenciele onderdelen,welke voor APK deugdelijk moeten zijn ,dan kan je makkelijk op 2000 komen hoor.
banden ,remmen ,een paar ashoezen ,oke een setje veiligheidsgordels ,en zo nog wat tierelantein, samen met een beurd maken al snel dat je op 2000 euri komt.
dus gerekend naar Dealer tariven is dat niet gek.
ook word er vaak gezegd, BIJ DE DEALER MOET JE NIET ZIJN…
dat kan kloppen, want die werken bij voorkeur liever niet aan auto’s die ouder zijn dan 4 Jr of 200,000 KM….
waarom?
omdat zij in een ander marktsegment zitten.
zij willen volume ,en modern, lease maatschapijen ed..
een auto van 4 jr heeft niet zoveel klachten, zoals ze op latere leeftijd wel hebben.
daarbij,geeft het dus dan ook niks dat het ding met 200,000 KM of 4 jr,afgeschreven is, dat hij pas met 60,000 km zn eerste schone luchtfilter krijgt en bakolie, plus een rondje kleppenstellenis alleen maar om onderhoud te besparen,, na 4 jr en of 2 ton, zien ze dat ding toch niet terug !!.
filosofie is:: met 3 jr moet de klant een nieuwe auto kopen !.
filosofie is:: auto’s ouder dan 4 jr zijn rijp voor de sloop en de handel, we hoeven er geen garantie enzo meer op te geven dus OPZOUTEN…
is dat een foute filosofie? ik denk het niet, het gaat hun om het geld verdienen ,en an masse onder tijdsdruk auto’s te verkopen en te repareren en te onderhouden.(voor zover je van eerlijk onderhoud mag spreken.
inzet is een auto met lage verbruikskosten, en Citroen legt het vaak af in de afschrijving!, dus dan maar minder onderhoud, om te concureren met de Km prijs.
daar kijken de managers en bedrijfsfinanciele eikels naar.
dus voor jan met de pet zijn er tegenwoordig weinig auto’s meer die kwaliteit en duurzaamheid in zich hebben.
het moordende procces om ze met ontoereikend onderhoud op de weg te houden (zelfs op lange termijn) ontbreekt in die filosofie..
Dus , ff eerlijk… je kan dealers ED niet afkatten om zichzelf in die zin te profileren,,, als je een oudere auto hebt, kan je niet van hun verwachten om nog volluit te gaan, want dat is hun markt niet..
daarvoor zijn de specialisten enzo, of van die gekken zoals ik, die domweg lol aan techniek hebben.
greets van kreazyV8
kreazyV8wuppo schreef:nou gaan ik het nie eens doorzagen.
maar kan je me ff vertellen in welke context het woordje (ONVEILIG) in gebruikt?
immers, haar auto werd afgekeurd, en dan kan ik me diverse dingen voorstellen alwaar je het woordje “onveilig” gebruiken kan.
Alle informatie die ik heb gehad van mijn buurvrouw, heb ik in het eerste bericht gezet. Zolang ik nog niet meer info daarover heb, doe ik er dus nog geen uitspraken over.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
hoi , ook nog wakker?
haha,,..
maare je plaatst hier wel op de site een zeer twijfelachtige topic dan!
enerzijds stel je dat we dat bedrijf maar moeten mijden als de pest, en anderzijds loop je op dun ijs te melden , dat je de ware toedracht en dus txt ende uitleg, niet kan geven, en dus niet kan onderbouwen!!??
rara,,, je had er imo dus beter aan gedaan die 1e post niet te posten,of zit ik nu bruine bonen te racen??
greets van wupke:temeer het voorgande verhaal over dealers enzo erbij te houden ! :
kreazyV8wuppo schreef:hoi , ook nog wakker?
haha,,..
maare je plaatst hier wel op de site een zeer twijfelachtige topic dan!enerzijds stel je dat we dat bedrijf maar moeten mijden als de pest, en anderzijds loop je op dun ijs te melden , dat je de ware toedracht en dus txt ende uitleg, niet kan geven, en dus niet kan onderbouwen!!??
rara,,, je had er imo dus beter aan gedaan die 1e post niet te posten,of zit ik nu bruine bonen te racen??
greets van wupke:temeer het voorgande verhaal over dealers enzo erbij te houden ! :
Ach, de reden dat ik het tóch heb gepost, komt meer omdat het verhaal me zo enorm heeft verbaast, toen mijn buurvrouw me het vertelde Dat is alles.
Ik zal ervoor zorgen dat ik het verhaal helemaal uitpluis, zodat de waarheid boven tafel komt. Deal?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
kreazyV8wuppo schreef:karel schreef:Maar brrr, Chevrolet en Citroen onder 1 dak. Kan iemand me nog een keer het verschil uitleggen tussen Chevrolet (voorheen daewoo) en Opel, qua ergte dan? Btw, Amerikanen die Koreanen kwaliteitsles geven? Lijkt me ook a heel grappig.
euhh
Chevvy isse zo slecht nog nie hoor.
HAHAHAHA
kreazyV8wuppo schreef:
tegen de tijd dat Citroen PSA dezelfde kwaliteit neerzet als Chevy, dan mag het zich een echt merk gaan noemen..
Die kwaliteit van het door jouw geroemde Chevy is zo goed, dat General Motors op dit moment blijkbaar een schuld van $ 300 miljard (miljaar!) heeft. Zelfs de Amerikanen kopen liever een Japannerd en GM denkt erover na de merken Pontiac en Buick ook maar op te doeken als er geen vooruitgang in de verkoopcijfers komt.
kreazyV8wuppo schreef:
chevvy,,,,, thunderbird,,, firebird,,,,Camaro ,,,,trans-Am… en zo meer van die wagens van hun stal…heden nog steeds in productie..
Wist je dat een Thunderbird een Ford was? En dat zo’n beetje alles wat je noemt (~2 types: Chevy Camaro en Pontiac Firebird) uit productie zijn of binnenkort gaat (Ford Thunderbird). In geval van de Camaro / Firebird reeks volstrekt logisch want het betrof volgens de diverse onderzoekjes met voorsprong het slechtste wat de USofA voortbracht.
kreazyV8wuppo schreef:
Chevy maak nog steeds de meeste bakken motoren en carosserie’s voor eigen merk ende productie,,,!!!
Ik neem aan dat je bedoelt dat Chevrolet zijn eigen motoren, v-bakken en plaatwerk maakt? Heb jij weleens van General Motors gehoord? Welke onderdelen denk jij dat er onder een Pontiac / Buick / Caddilac zitten? Als er 1 fabrikant is die goed is in onderdelen overal gebruiken dan is het GM wel. Om daar de sticker ‘Chevy’ op te plakken, terwijl je Citroën verwijt PSA onderdelen te gebruiken is wel erg grappig. Gelukkig komt er binnenkort op de GM-producten een ‘GM’ badge te zitten, dan kan je je daar niet meer in vergissen.
@Wouter: sorry voor de off-topic in je draadje.
rb schreef:@Wouter: sorry voor de off-topic in je draadje.
Maakt niet uit
Vind het wel grappig om te zien hoe sommige topics kunnen uitwijden over van alles en nog wat. Dat maakt een forum zo interessant vind ik
Daarnaast leer ik nog wat bij over GM
Ik zorg er tzt wel voor dat het weer ontopic gaat
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:rb schreef:@Wouter: sorry voor de off-topic in je draadje.
Maakt niet uit
Vind het wel grappig om te zien hoe sommige topics kunnen uitwijden over van alles en nog wat. Dat maakt een forum zo interessant vind ik
Daarnaast leer ik nog wat bij over GMIk zorg er tzt wel voor dat het weer ontopic gaat
GM?? Gaat dat ook niet Rover achterna?
Gr,
Marten
wat een goed nieuws dat gm rover achter na gaat want dan is opel ook weg