Hallo,
Ik heb een mooie Xsara 1.6i 16v, alleen doet die verwarming het niet helemaal zoals ik wil. De verwarming doet het namelijk niet erg goed en soms niet!!
Wat ik al heb geprobeerd is om het koelsysteem te ontluchten en er zit een nieuwe koppakking ertussen (laten doen natuurlijk )..
Ik heb al iets gehoord van de slangen omwisselen bij de kachelradiateur, maar dit is mij nog niet gelukt…
Ik ben best bereid om bij een kenner hiervan langs te rijden (tot een beperkt aantal kilometers)
Alvast bedankt! Gr Richard
doet je ventilator/blower het wel ?
Heb het zelf meegemaakt met de zx in de winter.. Alles werkte gewoon behalve die blower. Dan komt de warmte van je kachelrad je cabine niet in.
Mocht die het wel goed doen dan kan het zijn dat de bediening van de schakelaars los is gegaan van tov de kleppen die de luchtstroom regelen.
ik gok overigens op het eerste.
gompy58 schreef:doet je ventilator/blower het wel ?
Heb het zelf meegemaakt met de zx in de winter.. Alles werkte gewoon behalve die blower. Dan komt de warmte van je kachelrad je cabine niet in.
Mocht die het wel goed doen dan kan het zijn dat de bediening van de schakelaars los is gegaan van tov de kleppen die de luchtstroom regelen.
ik gok overigens op het eerste.
Hij kan wel lucht blazen ja… en als ik hem op verwarmen zet komt er een beetje lauwe lucht uit…
Dan kan het 2e komen te vervallen?
Gr Richard
Re: Geen verwarming
r1Ch schreef:Ik heb al iets gehoord van de slangen omwisselen bij de kachelradiateur, maar dit is mij nog niet gelukt…
Ik ben best bereid om bij een kenner hiervan langs te rijden (tot een beperkt aantal kilometers)
Die slangen zijn niet van toepassing bij een Xsara, dat is een vaste klem-aansluiting, omwisselen is niet mogelijk.
Ik denk toch dat het een kwestie is van nog een keer goed ontluchten.
Is de auto toevallig voorzien van een climate-controle? dan heb je een elektrisch aangestuurde luchtregelklep, kan zijn dat hier een probleem mee is. Dan word er teveel koude buitenlucht met warme lucht gemengd, doordat de klep op de één of andere manier vastzit of niet volledig kan bewegen.
Re: Geen verwarming
ZX1.4i schreef:r1Ch schreef:Ik heb al iets gehoord van de slangen omwisselen bij de kachelradiateur, maar dit is mij nog niet gelukt…
Ik ben best bereid om bij een kenner hiervan langs te rijden (tot een beperkt aantal kilometers)
Die slangen zijn niet van toepassing bij een Xsara, dat is een vaste klem-aansluiting, omwisselen is niet mogelijk.
Ik denk toch dat het een kwestie is van nog een keer goed ontluchten.
Is de auto toevallig voorzien van een climate-controle? dan heb je een elektrisch aangestuurde luchtregelklep, kan zijn dat hier een probleem mee is. Dan word er teveel koude buitenlucht met warme lucht gemengd, doordat de klep op de één of andere manier vastzit of niet volledig kan bewegen.
Helaas is de auto niet voorzien van een climate control. Ik zal voor de laatste keer in het weekend nog even goed ontluchten. Dat houdt dus in met koude motor starten, ventiel los bij kachelradiateur en thermostaathuis net zolang er geen lucht meer te zien is. Vervolgens een stukkie rijden en dan weer ontluchten toch?
Gr Richard
Nog een opmerking: gister aan het stappen geweest, rij ik terug met een vaartje van ong. 150 km/u. Motor blijft keurig 90graden, toen ik de straten in ging om iemand af te zetten werd ie ong. 105 graden. Toen ik thuis was en de motor afzette, blies de koelvin nog wel ong. 10 min.! En ik was ook een boel koelvloeistof kwijt! Kan me niet voorstellen dat dit normaal is…
Wat denken jullie?
Gr Richard
Maar dat heeft niet echt iets met de verwarming te maken.
Geen lek in het interieur?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Maar dat heeft niet echt iets met de verwarming te maken.
Geen lek in het interieur?
Ik heb wel eens gehoord dat als er te weinig kvs in zit, de verwarming dan ook minder warmte geeft…
Maar volgens mij is er geen lek in het interieur, dat zou je anders toch ook moeten ruiken toch?
GR Richard
klopt maar ik denk dat je verwarming echt een probleem op zich is, kachel zit dicht of kachelkraan werkt niet.
Kan zijn dat ze ooit een pastille in het systeem hebben gedaan om een lek te dichten waardoor nu alles dicht zit.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
r1Ch schreef:Nog een opmerking: gister aan het stappen geweest, rij ik terug met een vaartje van ong. 150 km/u. Motor blijft keurig 90graden, toen ik de straten in ging om iemand af te zetten werd ie ong. 105 graden. Toen ik thuis was en de motor afzette, blies de koelvin nog wel ong. 10 min.! En ik was ook een boel koelvloeistof kwijt! Kan me niet voorstellen dat dit normaal is…
Wat denken jullie?
Gr Richard
Je thermostaat werkt niet goed, óf er zit een scheur in je cilinderkop of koppakking….
Emiel
BX19trs schreef:r1Ch schreef:Nog een opmerking: gister aan het stappen geweest, rij ik terug met een vaartje van ong. 150 km/u. Motor blijft keurig 90graden, toen ik de straten in ging om iemand af te zetten werd ie ong. 105 graden. Toen ik thuis was en de motor afzette, blies de koelvin nog wel ong. 10 min.! En ik was ook een boel koelvloeistof kwijt! Kan me niet voorstellen dat dit normaal is…
Wat denken jullie?
Gr Richard
Je thermostaat werkt niet goed, óf er zit een scheur in je cilinderkop of koppakking….
Emiel
Gatverdamme, het zal toch ook niet hè...
Iemand zin om er naar te kijken
r1Ch schreef:Gatverdamme, het zal toch ook niet hè...
Iemand zin om er naar te kijken
Jammer dat ik dit nu lees, ik ben vandaag door de polder naar het Noorden en terug gereden, ik had anders best effe willen kijken. Als je een keer in de avond of weekend hier een keer langs wil komen, dan wil ik best even kijken, misschien is het iets kleins en is het zo opgelost.
Vandaag even de man gebeld wie mijn koppakking heeft vervangen. Hij zei dat ie de kop misschien gevlakt heeft, maar niet afgeperst
Hij wou wel even kijken naar mijn xsara wanneer ik weer bij hem langs kom, en dat zal ong. aankomende dinsdag of woensdag zijn.
Sohail, alvast bedankt voor je aanbod om er even naar te kijken. Als de beste man er niks aan kan zien, kom ik even bij je langs…
Ik houd jullie op de hoogte, gr Richard
Hoe heet is die benzinemotor dan geweest dat je de kop moet afpersen?
Volgens mij moet dat enkel bij een diesel.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Hoe heet is die benzinemotor dan geweest dat je de kop moet afpersen?
Volgens mij moet dat enkel bij een diesel.
Hier heb ik geen verstand van helaas, misschien iemand anders wel…
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
r1Ch schreef:Nog een opmerking: gister aan het stappen geweest, rij ik terug met een vaartje van ong. 150 km/u. Motor blijft keurig 90graden, toen ik de straten in ging om iemand af te zetten werd ie ong. 105 graden. Toen ik thuis was en de motor afzette, blies de koelvin nog wel ong. 10 min.! En ik was ook een boel koelvloeistof kwijt! Kan me niet voorstellen dat dit normaal is…
Wat denken jullie?
Gr Richard
Klinkt alsof er een flinke luchtbel in heeft gezeten die er nu uitgeperst is. Ik zou de koelvloeistof bij vullen en de temperatuurmeter in de gaten houden.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002