GM gaat niet omver, alhoewel de term ‘technisch failliet’ ook al is gevallen. 6000 banen (zoals Rover) zijn peanuts in GM termen. Niemand in de VS heeft belang bij het omvallen van GM, dus er zal flink geld bijkomen van overheidswege om het staande te houden (werkgelegenheid). In ieder geval zou er dan een sterfhuisconstructie ontstaan waarbij alle winstgevende onderdelen op zichzelf of in combinatie weer voortbestaan.
Overigens had Ford USA (zeg de holdingmaatschappij) ten tijde van het ‘gedoe’ m.b.t. Ford Genk al $ 150 mrd aan schulden en dat zal in de afgelopen periode niet veel minder zijn geworden.
Indien Opel omvalt kan je er donder op zeggen dat dat de Europese economie (cq. de Euro) zal beïnvloeden en daar zit je al helemaal niet op te wachten. Daarnaast komt er weer druk op de arbeidsmarkt, waar je eventueel ook in Nederland last van gaat krijgen. Doemscenario? Zal wel, Ik zie liever dat die Duitsers en Antwerpenaren gewoon aan het werk kunnen blijven.
He crazy yuppie, mag ik vragen wat je hier eigenlijk doet? als je toch maar iedereen en alles ( voornamelijk citroen ) afzeikt??
ben met je eens dat citroen niet meer is geweest ( nee nog steeds niet ) wat het vroeger was ,maar om nou zo over het merk heen te pissen vind ik nou eigenlijk ook niet zo geweldig.
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:He crazy yuppie, mag ik vragen wat je hier eigenlijk doet? als je toch maar iedereen en alles ( voornamelijk citroen ) afzeikt??
ben met je eens dat citroen niet meer is geweest ( nee nog steeds niet ) wat het vroeger was ,maar om nou zo over het merk heen te pissen vind ik nou eigenlijk ook niet zo geweldig.
Roy
:cevr
knip je nagels ff, het lijkt me dat je tenen daardoor ietwat te lang geworden zijn.
afzijken en realistisch blijven zijn een groot verschil.
en tja, jij bent getrouwt met je roestbakschuit, ik niet.
het zijn leuke bakken om aan te sleutelen (vind ik !! ) en de rest zal me aan mn kont roesten..
greets van wupke:die niet zijn huis vol heb met memrobilia, ofsoiets..
je blijft maar lekker in die realistische waan van je.
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:je blijft maar lekker in die realistische waan van je.
Roy
:cevr
maar ieder zijn eigen mening natuurlijk
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
rb schreef:GM gaat niet omver, alhoewel de term ‘technisch failliet’ ook al is gevallen. 6000 banen (zoals Rover) zijn peanuts in GM termen. Niemand in de VS heeft belang bij het omvallen van GM, dus er zal flink geld bijkomen van overheidswege om het staande te houden (werkgelegenheid). In ieder geval zou er dan een sterfhuisconstructie ontstaan waarbij alle winstgevende onderdelen op zichzelf of in combinatie weer voortbestaan.
Overigens had Ford USA (zeg de holdingmaatschappij) ten tijde van het ‘gedoe’ m.b.t. Ford Genk al $ 150 mrd aan schulden en dat zal in de afgelopen periode niet veel minder zijn geworden.
Indien Opel omvalt kan je er donder op zeggen dat dat de Europese economie (cq. de Euro) zal beïnvloeden en daar zit je al helemaal niet op te wachten. Daarnaast komt er weer druk op de arbeidsmarkt, waar je eventueel ook in Nederland last van gaat krijgen. Doemscenario? Zal wel, Ik zie liever dat die Duitsers en Antwerpenaren gewoon aan het werk kunnen blijven.
Klopt. Opel is hoewel het natuurlijk graag mag worden afgezeken op dit forum gewoon een bedrijf dat haar producten prima verkoopt. Dus de kans is klein dat Opel omvalt.
Saab schijnt een stuk zorgelijker te zijn.
Wat betreft het Amerikaanse GM. Er zal net als bij Boeing indien nodig echt wel flink gespekt gaan worden door de US overheid.
Gr,
Marten
mpostma schreef:
Wat betreft het Amerikaanse GM. Er zal net als bij Boeing indien nodig echt wel flink gespekt gaan worden door de US overheid.
Gr,
Marten
De Nederlandse overheid had er ook een handje van….
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
hoe kan de US nou nog gaan spekken?
ze hebben al meer dan 300 Miliard in die oorlog gepompt,, en da’s nog nie over.
een staatsschuld die gigantisch is, een super labile waardeloze dollar ,die meer op een YEN gaat lijken dan een euro.
ahum,, FF los van merken Ego.
ik ben zo’n typ, wat in vanalles en nog wat rijd, en zich er verder niet in verdiept.
amerikanen vind ik lollig omdat ze teminste met V8ten komen.
en die citroen is lol omdat ze dat groene spul hebben..
greets van wupke:die de stikker op een auto dus on interesant vind,, als ie me van a naar b brengt, is het mij zat..
kreazyV8wuppo schreef:xm'metje schreef:He crazy yuppie, mag ik vragen wat je hier eigenlijk doet? als je toch maar iedereen en alles ( voornamelijk citroen ) afzeikt??
ben met je eens dat citroen niet meer is geweest ( nee nog steeds niet ) wat het vroeger was ,maar om nou zo over het merk heen te pissen vind ik nou eigenlijk ook niet zo geweldig.Roy
:cevrknip je nagels ff, het lijkt me dat je tenen daardoor ietwat te lang geworden zijn.
afzijken en realistisch blijven zijn een groot verschil.
en tja, jij bent getrouwt met je roestbakschuit, ik niet.
het zijn leuke bakken om aan te sleutelen (vind ik !! ) en de rest zal me aan mn kont roesten..
greets van wupke:die niet zijn huis vol heb met memrobilia, ofsoiets..
:shoot :19
als het zonodig een V8 moet zijn, dan liever Duits
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
fftopic Laten we ‘t een beetje gezellig houden op ‘t forum jongens!! Ik vind de toon in dit draadje nou niet iets wat ik gewend ben van ‘t Citroën forum!!!
Laten we ieders mening respecteren zonder elkaar meteen van dingen te gaan beschuldigen, ook ik vind de c2/c3 geen mooie auto’s maar, als iemand dat wel vind—> Gelukkig!! Anders zouden ze niet worden verkocht! En ik wordt ook regelmatig voor gek verklaard doordat ik BX’en mooi vind!!
@kreazyV8wuppo: Ik ben hier niet omdat ik elk automerk behalve Citroen verafschuw! Vandaar dat ik ook een Citroen en een Renault heb. Dit was ook helemaal niet mijn bedoeling, ik vind alleen de koreaanse Chevrolet, waar ‘t hier volgens mij om gaat echt het vermelden niet waard op ‘t Citroen-forum. Enne, dat van die Renault heb ik opgelost hoor!! Dinsdag wordt m’n 2e BX afgeleverd
kreazyV8wuppo schreef:knip je nagels ff, het lijkt me dat je tenen daardoor ietwat te lang geworden zijn.
afzijken en realistisch blijven zijn een groot verschil.
en tja, jij bent getrouwt met je roestbakschuit, ik niet.
het zijn leuke bakken om aan te sleutelen (vind ik !! ) en de rest zal me aan mn kont roesten..
greets van wupke:die niet zijn huis vol heb met memrobilia, ofsoiets..
Dit gaat wat te ver, is ‘t niet?! :25
Let’s have some fun!!! :partytime
als jij dat wat ver vind gaan ,dan zal het wel zo zijn.
ik vind nogtans, dat het weerspiegelt van wat ik vind..
oke de woordkeuze is op de grens, maar ja, het vogeltje typt zoals het gebekt is.
en ik ben geen diplomaat, maar een vetneus die met smeer speelt .
afijn, ik kan wel weer een heel peidooi kloppe vanwaar ik zo typ en zo..
lijkt me nutteloos.
hij heb lol aan zn citroen, en daar val ik nie over,, ik typ domweg vanuit een niet citroengebeten microbe visi.
greets van wupke:die gistere zijn nagels geknipt heb.
oops…
nu dwalen m’n gedachten af naar 1983, toen ik (als passagier) in een gloednieuwe BX 16 TRS stapte…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Toen was ik -1!!!