4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Hilko’s BX 19 GT: afscheid nemen bestaat niet…
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 04 september 2008 09:36 PM
  [ # 46 ]
mpostma schreef:
Hilko16TZI schreef:

Maar helaas rot ie dus wel. Was goed te horen met zachtjes kloppen met de hamer, vooral aan de rechterkant. De donkere plek in het midden is het meest verdacht. En dat mag dus in ieder geval niet voor de APK.

Ja, nu had ik het idd over dat ingelaste plaatje. Dat andere punt ziet er bij nader inzien aardig lelijk uit, zeker omdat het zover tot de rand is geroest. Lijkt me al met al geen slecht idee om dat subframe toch maar eens te vervangen.

Dat was dus de gedachte Wink
Ik heb tegen Mike gezegd dat ik hem zou vervangen als ie afgekeurd zou worden, als ie zou scheuren of als ie zou rotten. Gekeurd is ie net Shocked , scheuren doet ie niet, maar rotten des te harder…

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 05 september 2008 12:56 AM
  [ # 47 ]

Voor apk mag er best wat roest op het subframe zitten.
Deze mag ook gelast worden, mits dit ook aan de regels voldoet!

Scheuren is afkeur.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 05 september 2008 01:02 AM
  [ # 48 ]
michel-16v schreef:

Voor apk mag er best wat roest op het subframe zitten.
Deze mag ook gelast worden, mits dit ook aan de regels voldoet!

Scheuren is afkeur.

Het subframe mag in de lengte van de dwarsliggers voor 1/3 roestschade hebben (gat) en dat geld ook voor de dwarsliggers, bekijk het subframe als een H dan kun je het opmeten en beoordelen, er mag alleen deugdelijk aan gelast worden met proplassen om de 2cm of in zijn geheel doorgelast worden, een subframe word niet gezien als zijnde een onderdeel van de wielophanging.
Scheuren mogen niet, dat is een directe afkeur, je mag ze wel repareren door deugdelijk laswerk.

Succes

Emiel

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 05 september 2008 01:29 AM
  [ # 49 ]
BX19trs schreef:
michel-16v schreef:

Voor apk mag er best wat roest op het subframe zitten.
Deze mag ook gelast worden, mits dit ook aan de regels voldoet!

Scheuren is afkeur.

Het subframe mag in de lengte van de dwarsliggers voor 1/3 roestschade hebben (gat) en dat geld ook voor de dwarsliggers, bekijk het subframe als een H dan kun je het opmeten en beoordelen, er mag alleen deugdelijk aan gelast worden met proplassen om de 2cm of in zijn geheel doorgelast worden, een subframe word niet gezien als zijnde een onderdeel van de wielophanging.
Scheuren mogen niet, dat is een directe afkeur, je mag ze wel repareren door deugdelijk laswerk.

Succes

Emiel

Het verbindingsdeel in lengterichting aan de rechterkant is rot. Dat is in mijn ogen niet goed te repareren. Blijft er 1 ding over en dat is een ander sub. Voel ik me zelf ook een stuk veiliger bij.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 05 september 2008 01:35 AM
  [ # 50 ]

Ik zou er ook niet aan beginnen prutsen, waarschijnlijk zal het dan op een gegeven moment ook weer terugkomen. Voor een (langlopend) project ga je trouwens nog best vlot er tegenaan Smile

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 september 2008 01:36 AM
  [ # 51 ]

Zou ik wel denken ja. Ik heb het destijds met vereende krachten zelf gedaan, op krikjes in een loods. Was wel te doen, wel een langdurige klus.

Neem ook de octopi mee want die trek je gegarandeerd kapot, tenzij ze net nieuw zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 05 september 2008 01:44 AM
  [ # 52 ]
Poekoek schreef:

Ik zou er ook niet aan beginnen prutsen, waarschijnlijk zal het dan op een gegeven moment ook weer terugkomen. Voor een (langlopend) project ga je trouwens nog best vlot er tegenaan Smile

karel schreef:

Zou ik wel denken ja. Ik heb het destijds met vereende krachten zelf gedaan, op krikjes in een loods. Was wel te doen, wel een langdurige klus.

Neem ook de octopi mee want die trek je gegarandeerd kapot, tenzij ze net nieuw zijn.

@ Poekoek: zo hard gaat het niet, ik moet eerst het sub nog krijgen en dan nog sparen voor de monteur die jij ook goed kent Wink
@ Karel: Nee he, ook nog die rottige octopi… (nog meer sparen dus) (maar ik dacht al wel zoiets, gezien de “troep” die her en der op het subframe ligt. Ik bedoel daarmee wel de troep die daar moet liggen maar die bij (de)montage allemaal weer stuk kan)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 september 2008 01:56 AM
  [ # 53 ]

Tja, de grote octopus was net vervangen, maar de kleine niet en dat heeft me een hoop gepruts gekost en een heleboel tijd. Toch binnen de gestelde tijd klaar; 10:30 begonnen, 1:45 was de werkplaats opgeruimd en reden we weg.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gepost: 05 september 2008 05:16 AM
  [ # 54 ]
mpostma schreef:

In Belgie is het trouwens wel absoluut verboden: laswerk aan subframes.

Hier mag niks Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 05 september 2008 05:17 AM
  [ # 55 ]

Je subframe lijkt erg veel op het oude subframe van mijn break, iets minder dan een jaar geleden… Toen uiteindelijk door griep mijn toevlucht gezocht bij Hegru, die deze reparatie m.i. zeer betaalbaar wilde doen (€ 300 + € 50 voor een ander subframe geloof ik). Uiteindelijk moest ik wel meer betalen, maar dat was ook vanwege meerdere werkzaamheden (o.a. distributie). Daar vervolgens ook gelijk APK laten keuren.
Kost een paar centen (viel mij nog mee), maar dan heb je ook wat?! Voor dat geld wilde ik mijn handen niet vuil maken aan een zo essentiële vervanging, mede ook door gebrek aan ervaring. De octopi wist Hegru overigens keurig heel te houden…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Gepost: 05 september 2008 05:23 AM
  [ # 56 ]

Het subframe zelf is maar met 4 bouten, tis alles errond dat zo klote is…

@Hilko, als je een subframe wil hebben roep maar, heb er nog een stuk of 86000liggen Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 september 2008 01:15 PM
  [ # 57 ]
Citroenbx schreef:

Het subframe zelf is maar met 4 bouten, tis alles errond dat zo klote is…

Ja, daar komen we bij de magazijnmeetings ook telkens weer achter. En dan toch weer de zaag in de hoogteregelaarstang.

Profiel  
 
Gepost: 05 september 2008 01:46 PM
  [ # 58 ]

Haha, idd, had onlangs na 100BXen gesloopt te hebben toch maar een hoogteregelstand nodig, wat een klote ding om eruit te halen seg Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 05 september 2008 01:56 PM
  [ # 59 ]

Dat gaan we dus niet zo doen met mijn subframe wissel… heb een speciale band met mijn hoogteregelaarstang.

Maar aangezien uitlaat en brandstoftank ook los moeten (conversie naar diesel) kan de boel zowiezo netjes los.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 06 september 2008 12:11 AM
  [ # 60 ]
Citroenbx schreef:

Het subframe zelf is maar met 4 bouten, tis alles errond dat zo klote is…

@Hilko, als je een subframe wil hebben roep maar, heb er nog een stuk of 86000liggen Laughing

Dan heb je vast nog wel een goede! En als je nou ook Mike nog weer eens ziet binnenkort is het helemaal makkelijk Wink

Wat betreft het wisselen van het ding: daar heb ik gelukkig een deskundige voor, zal ik maar zeggen Cool . In ieder geval ga ik het niet buiten op straat doen, al dan niet met hulp. Daarvoor is het project me wat te groot. (Bedenk me net dat ik een motorwissel ook weleens op straat heb gedaan, maar dat was van een Golf I. Iets eenvoudiger Laughing )

Profiel  
 
 
4 van de 18
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook