ALcyone schrijft:
En als laatste: wie het nog in z’n hoofd haalt om een Ami Super te slopen om er een 2CV koets op te bouwen, die mag van mij iets oplopen. 2CV’s zat op de planeet, GSsen ook maar Ami Super’s zijn tering schaars!
Met dit laatste ben ik het ook volkomen eens. Let wel…als ik er één ga bouwen dan wel op chassis dat niet onder een nog te restaureren Ami Super weg komt.
Want ben het volkomen mee eens…die Ami Supers worden inderdaad schaarser.
Maja tot nu toe nog geen redelijke kunnen vinden. :S
Citroen rolls better then a Rolls!!
Ja, GS rotzooi, je leest het goed! Want wees eens eerlijk; een GS is een hardstikke leuke auto, zonder twijfel, maar die olielekkende aan elkaar geplakte eenden-motoren die ze erin hebben gehangen, da’s toch 4x niks!
Zo lang het loopt is er niets aan de hand, zeker niet als je het erg vind om elke dag 1 liter motorolie te moetennbijvullen. Wel een voordeel, je GS roest dan niet zo hard!
Maar remmen is er dan niet bij! De gelekte olie waait altijd op de remschijven…...
Tot zover mijn bescheiden mening…. Bovendien als je al over de technische kennis beschikt om een Super-Eend te kunnen bouwen, dan kun je er heus wel een Subaru-blok in lepelen! (en dat bespaart weer de “schaarse” GS onderdelen….)
http://www.de13e.nl
http://www.diek2cv.nl
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Diek schreef:
Tot zover mijn bescheiden mening….
Ik heb geen bescheiden mening kunnen ontdekken hoor!
Maar goed, er zijn natuurlijk zat moderne motoren verkrijgbaar die qua rendament, prestaties en betrouwbaarheid het winnen van een originele, charmante, mooi klinkende, oude en originele Citroën motor.
Tja, zo ben je allemaal op je eigen manier liefhebber. Als Citroën liefhebber neem ik de nadelen van een Citroën blok voor lief en kijk ik vooral naar de positieve dingen. Ik moet er niet an denken om een Subaru-blok in mijn GS te hebben, bah, alleen het idee al…
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gister op TopGear: Mazda RX8 met wankel motor: 1,3 liter met 220 PK!!!!!
Leuk voor in je Birotor!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Diek schreef:Ja, GS rotzooi, je leest het goed! Want wees eens eerlijk; een GS is een hardstikke leuke auto, zonder twijfel, maar die olielekkende aan elkaar geplakte eenden-motoren die ze erin hebben gehangen, da’s toch 4x niks!
Zo lang het loopt is er niets aan de hand, zeker niet als je het erg vind om elke dag 1 liter motorolie te moetennbijvullen. Wel een voordeel, je GS roest dan niet zo hard!
Maar remmen is er dan niet bij! De gelekte olie waait altijd op de remschijven…...Tot zover mijn bescheiden mening…. Bovendien als je al over de technische kennis beschikt om een Super-Eend te kunnen bouwen, dan kun je er heus wel een Subaru-blok in lepelen! (en dat bespaart weer de “schaarse” GS onderdelen….)
http://www.de13e.nl
http://www.diek2cv.nl
Als je een keer een slechte ervaring hebt gehad met een GS blok die zo hard olie lekt vind ik het schandalig om ze allemaal op 1 grote hoop te gooien. Mijn 3 blokken lekken af en toe een druppeltje. Nooit olie op de remmen gehad.
Als je GS blokken aan elkaar geplakte 2CV blokken vindt heb je A niet goed opgelet want een GS motor draait makkelijk hoog in de toeren dankzij de bovenliggende nokkenassen, B wat doe je dan met die 2CV’s want een GS blok is gewoon superieur aan een 2CV blok qua loop, geluid en vermogen zelfs al lekt ie olie.
De olieretourpijpen zijn prima te modificeren waardoor ze daarlangs niet meer kunnen lekken. De andere plekken waarlangs ze kunnen lekken zijn krukasoliekeerringen en de nokkenaskeerringen zowel benzinepomp en verdelerzijde. Die gaan net zo lang mee als van ieder ander type motor. Dat GS motoren meer olie zouden lekken is dus bullshit, heeft met leeftijd en staat van onderhoud te maken. Een 2CV blok bijvoorbeeld is makkelijker te reviseren waardoor het waarschijnlijk vaker gedaan wordt en het lijkt alsof ze minder lekken op leeftijd.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY