Hallo allemaal,
IK heb en C4 Picasso. Aflever datum 20 juni 2008.
In de vakantie viel het mij op de het binnenscherm boven het rechter voorwiel niet aansloot in het spatbord. Midden boven het wiel onder de rand van het spatbord.
Ik heb geprobeerd om het binnenscherm onder de rand van het spatbord te drukken, maar dit lukte niet.
Het binnenscherm was tekort.
Nu zit er dus voortdurend een opening tussen het binnenscherm en de rand van het spatbord.
Bij de dealer heeft men dit bekeken en mij gemeld de ze er nog geen oplossing voor hadden.
Er waren meerdere auto’s die deze klacht hadden en men was in onderhandeling met Citroen Nederland.
Ik zou er nog wel van horen.
Tot op heden heb ik van de dealer nog niets gehoord. Ik zal er zelf maar weer achteraan gaan.
Zijn er misschien andere mensen die deze klacht ook hebben?
Ik hoor van jullie.
Ton
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Re: Niet aansluiten van binnenspatscherm in de wielkuip voor
Ja, heb ik ook.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Heb ik ook. Net wat je schrijft, de dealer zou informeren.
Nou moet ik toegeven dat ik nog niet terug geweest ben maar heb ook van de dealer nog niets gehoord.
Ik zal eens langs gaan hoe het ervoor staat.
In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.
Dit onderwerp is vroeger al eens aan bod gekomen
C4sohier schreef:Dit onderwerp is vroeger al eens aan bod gekomen
Hallo,
Ik ben vandaag (5/9/2008) bij de dealer geweest. Hij had nog geen antwoord van Citroen Nederland, maar wist wel te vertellen dat het probleem niet zo op te lossen is.
Hij gaf aan dat er over deze klacht een terugroep actie opkomst is.
We wachten af
Ton
heb ik ook
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
heb ik ook, wordt vervangen door dealer
C4GP 2.0 HDIF Exclusive EB6V
Ik kan me bij de rij aansluiten, ook ik heb geen aansluiting van de binnenkast bij het rechtervoorwiel. Heb het nog niet gemeld bij de dealer,
zal ik zeker doen
C4Picasso Lumiere
C4Picasso 120 VTI Intensive
Ja,zelfde probleem(links en rechts),zelfde antwoord. Toen ik het meldde bij de dealer,zijn we in de showroom gaan kijken,bij exemplaren met 0 Km zelfde probleem.
07-04 besteld":C4GP 2.0 16v EB6V Ambiance trekhaak,dakrails,Icare Rijden vanaf 16-06-07!!
Ik heb hetzelfde probleem bij beide schermen.
Wat ik mij afvraag of dit nu erg is ? Als je scherm van metaal is dan kan ik mij nog voorstellen dat het een probleem geeft (water wat binnenin komt en in de rand blijft liggen).
Dus afgezien dat het niet netjes is zijn er nog andere bezwaren ?
GC4P LB 2.0 16V EB6V LB gris aluminium
bluetooth + trekhaak
Sinds 5 mei 2008 kmstand 16.000
Ik heb het bij het achterwiel links…...
Heb ik ook
Dealer heeft aangegeven dat het ook nooit meer gaat passen. Binnenscherm is gewoon te klein. Hij heeft aan beide zijde een rubber rand over het scherm gedrukt waardoor het binnenscherm nu wel blijft haken achter het buitenscherm. Is misschien wel een beetje een Pinoccio oplossing maar het werkt wel.
ANP schreef:Ik heb hetzelfde probleem bij beide schermen.
Wat ik mij afvraag of dit nu erg is ? Als je scherm van metaal is dan kan ik mij nog voorstellen dat het een probleem geeft (water wat binnenin komt en in de rand blijft liggen).Dus afgezien dat het niet netjes is zijn er nog andere bezwaren ?
Neen, enkel een esthetisch probleem. Maar als je een nieuw kostuum koopt, wil je toch ook niet dat de voering langer is dan de stof zelf
Ja, hier nog iemand met dezelfde klacht.
De dealer heeft foto’s gemaakt en Citroen Nederland ingeschakeld.
Hoor nog van hen hoe het afloopt.
Grand C4 Picasso 2.0 ltr 16V Lumiere
Zwart met Roskilde wielen.
Voorheen: BX 1.4, BX 1.6 TRI, Xantia 1.8, Peugeot 406, Xantia 1.8 Break, C5 break 2.0
Hou ons op de hoogte hoe het afloopt, laat ik mijn dealer even met rust en spreek ik hem pas aan als ik weet wat de reactie van citroen nederland is.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 165
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
vandaag even bij mijn auto gekeken en inderdaad links voor heb ik het ook! Moest toch naar de Dealer omdat ik wilde controleren of mijn nieuwe picasso die ik in het zuiden des lands gekocht heb wel alle terug roep acties heeft doorlopen. (die had hij doorlopen relay kachel aanjager en kapjes remblokken waren gedaan) daarna de dealer geconfronteerd met de afwijking. Dealer: nog nooit van gehoord Na het laten zien en verteld van dit forum ja ja een forum. Ben toen naar een nieuwe C4 gelopen en wat denk je jawel een modificatie op de productie een verbreding in het zij-scherm. waardoor de binnen kant nu aansluit.
Morgen moet ik wederom terug ivm het laten nakijken van mijn raam rubber die iets uitsteekt waardoor ik iets wind gesuis heb. (ook dit euvel was ze onbekend ) onbegrijpelijk was hierop mijn antwoord. Ben nu ook met ze in onderhandeling wat betreft de fabrieks garantie ,ben wel de 2e eigenaar maar op de wagen zit gewoon 2 jaar garantie. Ik zal het morgen wel horen of er een oplossing voor is/komt! wordt dus vervolgd (een kunstof strip zou een prima oplossing zijn!)
Frans