mpostma schreef:B.elgi.X schreef:Voor 1 goede reden mag je dan wel naar België komen wonen, bij ons wordt wagenbelasting helemaal niet per kg gerekend maar wel per fiscale PK, een 1.4 heeft dus 8 fiscale Pk en daar betaal ik jaarlijks een 180€
Dan zijn ze zeker helemaal “not amused” met 1.4 op kenteken en een 19 gti motor in het vooronder of een Turbo D12 ipv een normale turbodiesel.
Gr,
MArten
Tjah, dat kan je doen, alleen zijn Belgen over het algemeen wat minder techniek-gek dan Nederlanders, dus wordt het niet zoveel gedaan.
Een andere motor in je wagen leggen mag hier niet, tenzij je via attest van de invoerder kan tonen dat het legaal is maar dat is een hele papierwinkel en kost denk ik ook wat.
Plus het risico dat als je iets ernstig tegenkomt de experts wel snel genoeg zien dat er iets niets klopt en de verzekeringsmaatschappijen niet betalen.
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
En als je motor nou in de soep loopt, en je hangt excact dezelfde motor er weer voor in de plaats. Buiten het feit om dat niemand dit zal bemerken, mits enigzins netjes afgebouwd, kunnen ze hier toch niet moeilijk over doen? Een motor is toch een motor? Als je nou van bijvoorbeeld 44 kw naar 66 kw gaat kan ik me er iets bij voorstellen. Raar land dat Belgie, wel goede patat!!
Test
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hahaha inderdaad maar ik vond 62 euro in de 3 maanden al mee vallen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Blueduck schreef:McDean schreef:mijn 1.4 weegt 903 betaal 62 euro in de 3 maanden das gewoon nix vind ik zelf
Betaal voor n ax precies de helft daarvan! dus das 2 keer niks hahaha
Het kan nog gekker: De AX zelf is drie keer niks
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Mijn Digit: 994
Mijn TRS Automatic + airco: 1006
Voor beiden betaal ik 78 per drie maanden (provincie Zuid-Holland).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
janneman schreef:oja ops: daar had ik even niet aan gedacht. nouja, als er desnoods wat meer betaald moet worden, is ook niet de grootste ramp, maar ik vind het wel iets om rekening mee te houden, dus vandaar
Misschien is de BX Dommage wat voor je?!
(FF ter info: de Dommage zou een zwaar uitgeklede BX zijn met een 1.0 liter motor… maar of deze BX in werkelijkheid ook in productie is geweest is niet duidelijk, waardoor dit type een soort van mythe is geworden. )
haha, wat een grappen
maar ik heb voor mezelf besloten dat die paar euri’s per jaar mij ook niet meer uitmaken, dus ik ga waarschijnlijk voor een 1.6.
Ik ga over 2 week met mijn vader kijken naar een mooie 1.6 progress ben benieuwd of het wat word. kan al bijna niet wachten.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Een Progress is zeker een hele leuke BX!! Deze uitvoering is reeds voorzien van het veel geroemde GTI interieur, erg fijn als je veel kilometers gaat maken. Succes met je zoektocht!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ik ga ook binnenkort naar een Progress kijken, op de RDW site staat dattie 945 kilo weegt, dus voor 20 euro per maand wegenbelasting.
Voor 50 euro per maand rij je Bix, terwijl een ixem mij meer dan het dubbele kost.
De XM gaat de mooi weer auto worden en met de bx naar m’n werk
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
ik ga ook binnenkort naar een Progress kijken, op de RDW site staat dattie 945 kilo weegt, dus voor 20 euro per maand wegenbelasting.
waarom staat er bij die ik wil nou weer 972 kilo de wereld is ook zo oneerlijk maar die 5 eurie in de maand is goed te overleven, scheelt alleen weer een paar litertjes brandstof…
Weet er ook toevallig iemand het uitrustingsniveau van een Progress : cv en elektrische ramen of niet?
Ook heeft hij een af-fabriek dakraam, zijn die altijd electrisch, of soms ook niet? ik heb ze namelijk alleen nog maar elektrisch meegemaakt…
Groeten,
Jan
janneman schreef:ik ga ook binnenkort naar een Progress kijken, op de RDW site staat dattie 945 kilo weegt, dus voor 20 euro per maand wegenbelasting.
waarom staat er bij die ik wil nou weer 972 kilo de wereld is ook zo oneerlijk maar die 5 eurie in de maand is goed te overleven, scheelt alleen weer een paar litertjes brandstof…
Weet er ook toevallig iemand het uitrustingsniveau van een Progress : cv en elektrische ramen of niet?
Ook heeft hij een af-fabriek dakraam, zijn die altijd electrisch, of soms ook niet? ik heb ze namelijk alleen nog maar elektrisch meegemaakt…
Groeten,
Jan
Progress heeft GTI stoelen, maar is verder redelijk kaal (gewoon TGI uitrustingsniveau). dus geen el ramen, CV of andere leuke bling bling opties. Dus ook niet altijd stuurbekrachtiging.
El schuiven af-fabriek zijn elektrisch, maar er is genoeg aftermarket spul gemonteerd wat niet elektrisch was.
Gr,
Marten