Goedemorgen beste forumers,
Afgelopen maand ben ik met een vriend van me op reis geweest met de Snoek.
Als uiterste hadden we Italie als doel maar vooral wilde we voor de verandering een hoop zien in plaats van een geregelde vakantie naar een warm land waar je jezelf een weekje op het strand en in de kroeg bevind. Wat ik overigens ook niet verkeerd vind
Dus dat deden we het werd een reisje op de bonnefooi.
De eerste dag zijn we in Berchtesgaden beland (Duitsland) tegen de Oostenrijkse grens aan. In dit dorpje hebben Hitler en nog meer grote namen uit die tijd gewoond. Als je er bent geweest weet je waarom, het is er erg mooi. In een mooi hotelletje overnacht en aan het eind van de volgende dag zijn we weer in de snoek gestapt en weer verder gegaan.
In de avond kwamen we bij het Garda-meer aan waar het altijd leuk schijnt te zijn. Wij hebben een zootje campings bezocht en konden alleen familiecampings vinden…Met alle respect maar daar waren wij niet naar op zoek.. Dus we zijn weer met gillende banden weggegaan richting Rimini, aldaar het eerste beste hotel gescoord rond 1 uur ‘s nachts
De auto hield het tot nu toe prima en het rijdt ook 10x lekkerder in de avond als het niet zo warm is! dus dat ging goed..
De volgende dag een camping gezocht gezocht maar hier was alles italiaans en sprak geen woord engels dus het was niet de gezelligheid die je in frankrijk vind:) Enfin.. dit was de eerste en laatste avond in een tent.
Na enkele dagen op het strand gelegen te hebben zijn we naar San Marino geweest, dit is een aparte staat in Atali"e.. heel erg mooi en hoog. Dat wisten we niet want we hadden er alleen nog maar van gehoord.. Toen begon de warmte(38 graden) te werken op het koelsysteem.. Het lampje ging branden en we zijn meteen gestopt maar de koelvloeistof piste er al uit.. Nouja dat was geen ramp, we hebben het uiteindelijk weer gehaald.
Een dag later zijn we nog enkele dagen in Rimini gebleven, geen reet gedaan want je bent toch een beetje op vakantie..
Op de terugreis zijn we nog door Zwitserland gereden(ook mooi) en in Liechtenstein geweest om er nog een land bij te kunnen schrijven.. dit was trouwens geen bout aan dus we gingen verder kijken.. We vonden in Duitsland(1 kwartier verder) het oude vissersdorpje Lindau dat op een meer ligt.
Het was wel een soort verademing in Duitsland, je kan zeggen van ze wat je wil maar het is er toch wel erg goed geregeld! Afijn, dit was een beetje de tussenstop onderweg naar huis. Het was er ook geen reet aan maar wel mooi en erg duur plus uitgestorven in de avond.
Het laatste stuk naar huis was toch niet helemaal je-dat want het was regenachtig af en toe en ze waren overal met de weg bezig dus het schoot niet op.
Toen we Nederland binnenreden zagen we meteen mooie industrieterreinen met overal jonge boompjes etc. dus je voelt je meteen weer thuis.. Op een gegeven moment kwamen de borden Hoorn in zicht en we zouden vanaf daar nog een kleine 3 kwartier moeten rijden maar dat werd even wat langer
De auto stopte er mee.. het was duidelijk iets van de ontsteking want de motor was nog op toeren en de toerenteller begon als een idioot op en neer te gaan.. Ik dacht dat het de bobine ofzo was want ik had de van de winter alles vanaf de verdeler vervangen. Maargoed ik kon het dus niet vinden en heb de ANWB moeten bellen
Ze kwamen met 2 man sterk en vonden gebroken contactpunten! hoe is het mogelijk? gelukkig had ik toevallig nog de oude contactpunten achterin de auto dus na anderhalf uur konden we rijdend naar huis en waren we toch nog voor 1 uur ‘s nachts thuis.
Al met al een geslaagde vakantie
Groetjes,
Nick
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leuk verhaal en mooie foto’s!
Citroen!
Goed verhaal en mooie foto’s. Alleen jammer van de pech net voor jullie thuiskomst.
Totaal aantal Berichten: 1532
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Heel leuk om te lezen!
Volgende keer toch maar naar Frankrijk!?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dit is een mooie tocht geweest, hoeveel kilometer heb je gereden in de vakantie?
Eigenlijk vallen de problemen wel mee als je nagaat dat je met een auto van zeker 35 jaar oud op pad bent.
Leuk verhaal, groeten Peter.
Het was inderdaad een mooie tocht, vooral de alpen al zeg ik het zelf. Zo’n oude radiateur is niet opimaal natuurlijk voor zoiets maar we hebben inderdaad weinig problemen gehad. Ik vond het wel vervelend om de ANWB te moeten bellen
Bij elkaar hebben we ongeveer 3800km gereden..
Ik was bijna de vergeten dat er nog meer loos was..
Die bewuste avond bij Hoorn deed ik langs de snelweg de achterklep open om die contactpuntjes te zoeken, de wind stond er al aardig in en als kers op de taart reedt er een vrachtauto langs die een nog een extra briesje meegaf. Dus de klep klapte naar achter en er brak (gelukkig) alleen een scharnier af. Toen vond ik het nodig om een paar dingen toch even te zeggen Maargoed, het is weer gerepareerd
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Leuk verhaal! Ik ben ook naar Italie geweest om te kamperen deze zomer (met de CX) en ook ik vond de campings bar tegenvallen. Je bent dus de enige niet. Volgende keer lekker weer naar Frankrijk.
Ben blij dat ik niet de enige ben:) Voor het camperen is Frankrijk wel heel goed denk ik.. Je kan bijna overal Nederlands praten, tenminste in Agreles-sur mer
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De campings in Italië vond ik ook waardeloos: Duur, kleine plekjes en veel schreeuwende Italianen. Geef mij maar Frankrijk!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Mooie wagen, mooie reis! Wij zijn ook net terug van vankantie met onze DSuper5, 4.000 km in 2 weken (Auvergne-Cevennen-Provence-Alpen) zonder ook maar één enkel probleem. Ik sta paf dat dat met een auto van 1974 kan…
Er bestaat een beetje truttige reeks van Kosmos reisgidsen: “Rustiek kamperen in…” en dan hebben ze diverse locaties, o.a. Italië (ISBN 90-215-3543-2) maar ze hebben soms aardige tips voor kampeerders die de voor de hand liggende campings willen vermijden. Vooral in Italië heeft deze gids ons eens aardig geholpen om niet op een ‘gezellige familiecamping’ ( ) terecht te komen.
Dankje Kees Jan.
Kijk wij waren als 2 vrijgezellen jongens op vakantie dus we waren ook niet helemaal op zoek naar een rustige camping om het zo maar even te zeggen In Frankrijk hadden we vorig jaar wel een leuke camping gevonden waar het heel gezellig was en ook mooi aan het strand.
Ja je moet er ook wel zin in hebben om op vakantie allemaal Nederlanders tegen te komen. Maar ik vond wel ontspannen om in een hotel te verblijven alleen het was de bedoeling een beetje goedkoop te kunnen overnachten maar dat lukte dus niet.