Tsja…...ik ben nog steeds op zoek naar een goede BX turbodiesel.
Ik heb er de afgelopen weken 3 bekeken, maar die waren ofwel net weg (als ik er op af ging) of waren niet naar mijn smaak (technisch of qua (te) hoge km.st).
Mocht iemand er nog ergens eentje weten te staan, graag een reactie….hier of per PB.
Wel graag ALLEEN in NL…...niet ergens in Tirol of zo.
Richtprijs (c.q. vr.pr)....zo rond max. 1200.- euro.
Even een vraagje :
zijn er Behalve http://www.marktplaats.nl en www.speurders.nl ......Autotrader en Track.nl en http://www.autoweek.nl ook nog andere site’s waar 2e hands auto’s worden aangeboden ?
Graag hier tips.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
http://www.autotrack.nl , www.autoscout.nl , http://www.2ehands.nl , www.autotelegraaf.nl
Zijn er in elk geval een paar. En vergeet http://www.ebay.nl niet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ook nog
http://www.autotrack.nl
http://www.auto-online.nl
je kunt er altijd even op kijken
succes met je zoek actie
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Bram, er staan er een paar op marktplaats maar die heb je natuurlijk allang gezien ops:
en de vondst is dat niks?
....en wat mogen ze voor jou maximaal zo’n beetje gelopen hebben?
En is een break per definitie uitgesloten?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Op Autoscout staan er een paar maar de prijzen zijn wat exorbitant te noemen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ja, da’s inderdaad niet mis: 4000 en 5000 euri:shock:
Vrij overmoedig geprijsd, dacht ik.
Maar deze dan?
http://www.autoscout24.nl/dut/detail.asp?ts=6803056&id=oqinz2uzemy
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:....en wat mogen ze voor jou maximaal zo’n beetje gelopen hebben?
Tsja Hans….wat Sep hierboven al vroeg, (of die paar BX’en niks waren).....had o.a. te maken met de km.st.
Eentje had 360.000 op de teller (wel een eerlijke stand iig )....ik weet er nog eentje (uit Alkmaar) die ook al boven de 3,5 ton zit…..anderen hadden lagere km.st. (beneden de 3 ton), maar die waren drijfnat van de motorolie…..en eentje startte niet eens, dus daar viel weinig aan te controleren.
Laat ik zeggen….zo rond de 3 ton op de teller (over bijv. 308.000 doe ik ook niet moeilijk)....en liefst dus een *droge*......dat was o.a. ook de reden waarom ik mijn vorige donkerrode tzd-turbo wegdeed vorig jaar.
Als hij wat olie gebruikt heb ik daar geen probleem mee, maar olie en LHM lekkage’s ben ik na 4 jaar spuugzat.
Want ook de donkerblauwe (die met Airco en CC) lekte aan alle kanten…..ik heb dat ooit in 2003 ergens nog op het XSforum beschreven.
Een deukje hier of daar vind ik helemaal geen probleem…..maar de rest moet wel in orde zijn.
En die waar je naar linkt is een Break, Hans !
(ik wil een Berline)
En die idiote (zeg maar gerust BEZOPEN) prijzen komen van Hesselink af….een adres waar ze mij niet snel zullen zien.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
en Bram in de vondst dat mooie gele krantje wil ook nog wel eens een bxje voorbij komen.
succes ik zal in ieder geval wel meekijken
Bram schreef:Even een vraagje :
zijn er Behalve http://www.marktplaats.nl en www.speurders.nl ......Autotrader en Track.nl en http://www.autoweek.nl ook nog andere site’s waar 2e hands auto’s worden aangeboden ?
Graag hier tips.
Een meta zoeker: , daar staat er ook één met maar 3,3 ton op de teller ...
cwg schreef:Bram schreef:Even een vraagje :
zijn er Behalve http://www.marktplaats.nl en www.speurders.nl ......Autotrader en Track.nl en http://www.autoweek.nl ook nog andere site’s waar 2e hands auto’s worden aangeboden ?
Graag hier tips.
Een meta zoeker: , daar staat er ook één met maar 3,3 ton op de teller ...
Ja….dat is die tzd-turbo BREAK…...van Bijma auto’s.
Die kom je ook overal tegen
Break Tzd-turbo’s zijn er wel….maar de Berline moet je nu met een lucifertje zoeken.
Maar oke…..ik zit gelukkig niet zonder auto hoor, het steekt dus niet op 1 dag....ik zweef op dit moment fijn met de Xantia D van Renz.
(oehoi….bx’je…....waar ben je nou…..Bram hier, die fijn met je gaat rijden langs s’heren wegen…..laat eens wat van je horen?)
En deze dan…—> BX TZD Turbo
Staat niet echt om de hoek (in Fryslân namelijk), en heeft 333.000 km, maar tis wel een Turbo
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Re: BX TZD-turbo (berline)
Bram schreef:Tsja…...ik ben nog steeds op zoek naar een goede BX turbodiesel.
Ik heb er de afgelopen weken 3 bekeken, maar die waren ofwel net weg (als ik er op af ging) of waren niet naar mijn smaak (technisch of qua (te) hoge km.st).
Mocht iemand er nog ergens eentje weten te staan, graag een reactie….hier of per PB.
Wel graag ALLEEN in NL…...niet ergens in Tirol of zo.Richtprijs (c.q. vr.pr)....zo rond max. 1200.- euro.
Hey Bram,
Is er een probleem met je huidige BX break? Of heb ik soms een draadje gemist? Of ben je gewoon op zoek naar een andere leukere/snellere BX.
Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Re: BX TZD-turbo (berline)
wyedema schreef:Is er een probleem met je huidige BX break? Of heb ik soms een draadje gemist? Of ben je gewoon op zoek naar een andere leukere/snellere BX.
*grin* Welke huidige BX break?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
sans-pareil schreef:Op Autoscout staan er een paar maar de prijzen zijn wat exorbitant te noemen.
Ik kom nog even terug op die advertentie’s van de turbodiesels die bij de fa; Hesselink staan….ik denk dat ik wat verkeerd geoordeeld heb, de auto’s die daar te koop staan zijn allemaal in nieuwstaat v.w.b. hydroliek, aandrijving ...enz…vandaar de hoge bedragen. ops:
Ik dacht bij mezelf….toch maar eens even een belletje plegen…..deze BX’en worden dus wel MET BOVAG garantie verkocht....en dat voor auto’s met zulke bouwjaren is natuurlijk uniek.
Mijn oprechte excuses dus voor de eerdere uitlatingen t.a.v. de fa; Hesselink.
Ik heb uiteraard geen 5000.- euro over voor een BX van 13 jaar oud (of nog ouder)....de man die ik aan de lijn had vertelde mij (en dat klonk mij heel bekend in de oren ) dat je bij een TZD-turbo, die rond de 3 a 3,5 ton gedraait heeft, op je vingers kunt natellen dat je een keer een lekke koppakking kunt verwachten, danwel andere grote reparatie’s.
Dat klopt dus wel…..ik zei hem dat ik dat dan maar voor lief neem…wetende dat dit een unieke BX was/IS ....die laag in de WB zit (53 euro p/m met 1020 kg) maar wel standaard heel veel optie’s heeft, zoals st.bekr. ...4 elect. ramen ....enz…enz..een laag verbruik van 1 op 18 (of nog zuiniger)....waar geen enkele andere Citroen met HP-vering aan kan tippen.
Hij zal dus eens voor mij kijken of hij er eentje kan vinden die meer in mijn prijsklasse zit.