Verlagen
keez
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 17-12-2003

Gepost: 17 december 2003 01:06 AM

Wie heeft er ervaring met de verlaging met die torsie veren? Hoe lang duurt dat ong.????

Alsvast bedankt

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 december 2003 03:13 PM
  [ # 1 ]

Een uur om 4 nieuwe schroefveren onder je auto te zetten ? Das nie lang ... Of zaag je de veren dan door ? (= heel fout)

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 25 december 2003 06:28 PM
  [ # 2 ]

Je lazert die auto gewoon vol met beton

Ik neem aan dat je perongeluk ff op je caps-lock toets gedrukt had? - Lelijke Eend

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 december 2003 07:55 PM
  [ # 3 ]
ZX-Cruiser schreef:

Lekker nuttige opmerking Confused (...)

Sluit ik me bij aan. Biertje teveel op ? Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
@brain
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 31-07-2003

Gepost: 10 januari 2004 03:58 AM
  [ # 4 ]

Het is vrij simpel en eenvoudig gedaan als alles inderdaad een beetje los komt en je maar een tandje wil zakken(of twee)
De manieren die in de links worden beschreven is de lastige(wat iets meer tijd kost) manier Sad
deze manier doe je als je echt heel nauwkeurig wil afstellen en niet als je hem 4 of 8 cm wil verlagen want dan is er een sneller en makkelijker manier voor Wink
Voor deze manier haal je niet de torsiestang eruit maar sla je de draag arm eraf en zet je deze een tandje hoger Wink .

Bryan

Profiel  
 
mrjoeri
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 31-12-2007

Gepost: 07 juli 2008 02:50 AM
  [ # 5 ]

Hooi!

Ook ik wil m’n Saxo VTS uit 2000 verlagen, maar wordt van deze postjes nog niet echt slimmer.

Is er iemand die iemand met 2 linkerhanden kan uitleggen hoe, goed maar toch goedkoop een saxo te verlagen?

Joeri

Citroen Saxo 1.4 VTS Sport

Met de Franse slag jouw Golfje voorbij.

Profiel  
 
RikVTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 14-06-2008

Gepost: 07 september 2008 03:17 PM
  [ # 6 ]

hey!

ik heb pas saxo verlaagd, voor is goed te doen, veerpoten eronder vandaan andere veren er tussen en weer inmekaar zetten, achter werd een probleem omdat mijn saxo van ‘99 is zat de hele wielophanging achter vast! heb um voor 35mm verlaagd, en achter een poging gedaan maar na 3 uur werd k t een beetje zat en heb alles weer dichtgebouwd, overigens valt t nu niet heel erg op dat ie alleen voor verlaagd is! misschien heb je hier wat meer aan joeri?

Profiel  
 
RikVTS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 14-06-2008

Gepost: 07 september 2008 03:19 PM
  [ # 7 ]

ohw en voor de kosten, ik betaalde voor 2 G&M veren 76 euro, dat is in de BTW en der is nog korting af omdat k monteur ben.. dus ga uit van iets van 85 eurotjes ofzo en voor achter heb je alleen WD40 bussen nodig en iemand die weet hoe t werkt met die torsie staven!

RikVTS

Profiel  
 
MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 244
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 07 september 2008 04:03 PM
  [ # 8 ]

heb gehoord dat midnight motorsports goed is in het verlagen achter Wink

Profiel  
 
trf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-06-2010

Gepost: 19 maart 2012 11:08 PM
  [ # 9 ]

misschien een beetje een domme vraag. maar is deze manier ook te gebruiken om de saxo op te hogen?
Ik heb namelijk zeer veel gewicht in de kofferbak liggen en hierdoor slijten mijn achterwielen in mijn wiel kassen wanneer ik iets te hard over een drempel rij..

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 20 maart 2012 12:34 AM
  [ # 10 ]

Normaal heb je daar geen last van ...als je met de standaard velgen en bandenmaat rijdt. Tenzij je over het maximum gewicht gaat laden wat toegelaten is. 

14inch 165/65 r14 laadindex weet ik niet van buiten en je zal wsh geen probleem meer hebben.

Profiel  
 
trf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-06-2010

Gepost: 20 maart 2012 07:05 PM
  [ # 11 ]

mijn wielen zijn volgens mij inderdaad groter dan normaal, Er zitten nu velgen onder van een peugeot gti (zo gekocht)

Het gewicht wat achterin komt te liggen word straks alleen nog maar meer. dus ik vroeg me af of ik deze manier kan gebruiken om de auto weer iets om hoog te krijgen. Of moet ik uiteindelijk toch gaan denken aan zwaardere hulpveren?

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 20 maart 2012 09:15 PM
  [ # 12 ]

hulpveren gaan niet veel oplossen.  De vering achter gebeurd dmv een torsieas.  Verhogen kan je best even navragen bij de dealer of een zaak waar ze autos verlagen. Maar ik raad als je vaak meer gewicht achterlaad de originele bandenmaat aan.

Profiel  
 
trf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 11-06-2010

Gepost: 20 maart 2012 10:59 PM
  [ # 13 ]

ok. ik snap het.. maar het geval is dus dat de auto, (toen ik m kocht) onbelast prima reed.. Nu ben ik bezig met een zware audio installatie waarbij er veel gewicht op de achterzijde van de saxo komt te staan (meerdere accus, versterkers, zware kist etc) is het dan niet mogelijk om de torsie as de andere kant op te draaien? dus zoiets wat de meeste hier doen in het geval van verlagen, maar dan net andersom?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook