2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
B_iks - Ax-velgen?
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 07 september 2008 02:58 PM
  [ # 16 ]

Inderdaad, dat is me wat te duur.

Morgen APK, maar de ruitensproeiers weigeren zowel voor als achter dienst. Nu staat er gek genoeg niet in het instructieboekje achter welke zekering deze zitten. Dus even het een en ander uitproberen.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 07 september 2008 05:01 PM
  [ # 17 ]

als ik me niet vergis zekering F9


http://www.megaupload.com/nl/?d=3KWXXXUC
unzipen in 11.pdf moet je naar p 60 gaan dan zie je de volledige aansturing

op een eventuele waarschuwing van macros of dergelijke uitvoeren kiezen is safe

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 07 september 2008 05:30 PM
  [ # 18 ]

Hoor je het pompje wel?

zowel, slangetje los? pompje inwendig stuk?

zoniet, zekering? pompje stuk? schakelaar?

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 07 september 2008 06:17 PM
  [ # 19 ]

Even een aantal dingetjes gecheckt:

- Zekering is ok
- Slangetje los: kurkdroog

Dus maar even de binnenste wielkuip los en stekker eraf, daar meet ik spanning. Het motortje, wat zowel voor als achter kan sproeien, lijkt gewoon stuk.

Nu duurde het eerst al eeuwen voordat er water kwam (tankje uiteraard vol), maar dat zou aan versleten terugloopklepjes liggen lees ik hier. Nu denk ik dat het motortje overleden is doordat ik iets te fanatiek aan de handle getrokken heb, omdat het water steeds uitbleef.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 07 september 2008 07:32 PM
  [ # 20 ]

dc motors kunnen veel aan als je iets verbrand hebt geroken is het te laat

hang aan de motor 12 v dan moet deze draaien / kwartslag maken

probeer eens met een naald in de spuitkopjes te prikken dan komt eventueel vuil los

versleten terugloopklepjes zou kunnen

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 08 september 2008 01:58 AM
  [ # 21 ]

Ik vraag het morgenochtend wel even, ze hoeven de APK-keuring zo in ieder geval niet te starten. Op de stekker komt gewoon 12V, dus dan zou het motortje moeten werken. Al is mijn ervaring ook dat die motortjes echt veel kunnen hebben. Ik heb er een heleboel liggen, maar helaas niet een met zowel achter als voor op een pompje.

Hoeveel van die klepjes zitten er btw in het systeem?

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 08 september 2008 03:44 AM
  [ # 22 ]

Voor de apk hoeft alleen de voorzijde het te doen, misschien eentje tijdelijk er in dan?

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 september 2008 03:54 AM
  [ # 23 ]

Kijk eens aan, vroeg of laat kies je voor kwaliteit en laat je die gare BXen staan Wink

Er zit 1 pompje in, deze kan 2 kanten opdraaien, voor of achter sproeien.
Deze pompjes willen weleens, maar meestal zit het sproeikopje verstopt, bespaar je de moeite van schoonmaken of op de sloop zoeken, een nieuwe kost een paar euro bij de dealer, achter c.a. €4, voor c.a. €8. Wat het pompje betreft, mocht deze echt kapot zijn, dan heeft een beetje specialist deze wel nieuw liggen voor nog geen 2 tienjes.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 08 september 2008 09:53 PM
  [ # 24 ]

De pomp en de zogeten ‘terugslagklep’ zijn vandaag vervangen, naast een nieuwe APK en twee nieuwe bandjes.
Hij sproeit nu weer zoals het hoort, kosten vielen reuzemee!

En een Saxo naar de APK brengen, scheelt merkbaar in de portemonnaie in vergelijk met een bx ja Very Happy Laughing. Maar de leeftijd speelt natuurlijk ook een rol hierin.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 september 2008 07:17 AM
  [ # 25 ]

Niks leeftijd, een BX zit gewoon rot inelkaar, ze zijn later pas gaan nadenken en betere auto’s gaan maken, hoewel ze nu weer de verkeerde kant opgaan Confused

Profiel  
 
Danoontjepower
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 02-08-2008

Gepost: 09 september 2008 09:35 AM
  [ # 26 ]

tsjah… maar luister wil je natuurlijk echt goede auto’s rijden moet je toch echt een vw uit 1992 hebben… die zijn niet stuk te krijgen… staat er 1 van mij in de stalling… die heeft 354000 km gedraaid.. en die gaat ook nooit kapot!
Maar ik ben wel superblij met mun saxootje uit 2001 Smile ding rijd onwijs lekker!

Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.

http://www.sciroccoforum.nl

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 19 maart 2009 06:33 PM
  [ # 27 ]

De Saxo doet het nog steeds prima, na een poetsbeurtje zat ik eens te denken over andere velgen. Aftermarket vind ik eigenlijk niks, liever iets wat Citroen zelf heeft geproduceerd. Van de Saxo ken ik alleen de VTS/VTR-velgen en dat vind ik niet zo fraai op mijn Saxo zonder verbrede wielkasten.

Nu vroeg ik mij af of Ax GTI-velgen zouden passen onder mijn Saxo. Weet iemand hoe het zit met de ET-waardes, zowel van de Ax-GTI als mijn Saxo?

Even sfeerplaatje van de velgen:

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook