Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
BX heeft tot 375.000 op gas gelopen, daarna enkel op benzine.
Niks mis met gas dus, momenteel zit ze op de 427.000 km…
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ach ja zo kwaaie ben ik nou ook….
De weegschaal blijft bij mij in de werkplaats toch nog steeds negatief uitslaan voor LPG. Zelf denk ik dat LPG het niet gaat winnen van de Diesel. Binnen een jaar zijn alle nieuwe Citroenen voorzien van een roetfilter en als het een beetje meezit gaat de regering daar en beetje subsidie op doen….
Dan ook nog eens te bedenken dat de C5 II alleen de 2 liter gehomologeerd is op LPG en er nauwelijks vraag naar is en de C4 voorlopig niet op gas gezet gaat worden… dan vraag ik me af of LPG toekomst heeft..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
ff op de knieen
vanaf de xantia zijn er diverse merken benaderd met die waardeloze gare motoren.
uiteindelijk werd Vialle de hofleverancier van de G3 motoren op gas..
en dat heb ze een lieve duid ,zoniet zowat de kop gekost.
kleppen en zittingen vlogen om hun oren, niet startende LPG xantia’s stonden dagelijks onder garantie in veelvoud bij hun hier in Son op de stoep.
die 3weg geregelde kloteLPG instalatie’s nekken ook heden nog de motoren en starten waardeloos.
ik heb een bix, met monopointinjectie,, op LPG,,, euhh zonder gas geve starten zoals het behoord, kan je wel schudden met deze schuit.
dus nog ff en ik ga lekker in een dieselstoomboot rijden, alla merc.
maar als ik dit kreng nog mot maken, dan schop ik alle electronica ellende eruit ,en bouw het vrolijk terug naar een zelf afstellen systeemke, van Emmagas.
die verdampers kan je afstellen tot in den treure,, en daarbij hebben ze een separaat stationair circuit.
dit heb tot voordeel dat je ten alle tijden de 2 % kan halen met de APK.
daarnaast is het een toffe verdamper, welke ook op vollast in te regelen is..
nisk meer klepgedoe enz enz,,,
dus G3 injectors voor lpg???
opzouten,,,niet in mijn gebakkie.///
greets van wupke:die je eeen vakantie aanraad ,hihihi
Even een vriendelijk verzoek…..zou je voortaan wat op je taalgebruik willlen letten ?
Waarvoor dank. (edit : moderator Bram)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
oldenhage schreef:Dan ook nog eens te bedenken dat de C5 II alleen de 2 liter gehomologeerd is op LPG
Betekend dat dat ook de LPG specialisten er geen LPG in kunnen bouwen???
oldenhage schreef:en er nauwelijks vraag naar is en de C4 voorlopig niet op gas gezet gaat worden…
Ook niet after-market? Moet toch wel kunnen lijkt mij?
oldenhage schreef:dan vraag ik me af of LPG toekomst heeft..
Maar het zal er denk ik ook niet minder op worden.
Maar ja, ik ben dan ook erg pro-LPG en ga ook in mijn 2cv (zelf-)LPG inbouwen zodra ze belastingvrij wordt. (17 augustus 2006)
Want de enige reden waarom ik weinig in mijn 2cv rijd is het financiele plaatje er van. Dit zelfde geld voor mijn GS. Zonder LPG was het voor mij niet mogelijk om deze wagen dagelijks te gebruiken. Normaal verbruikt ze ong. 1 op 9 op benzine, op LPG is het verbruikt trouwens vergelijkbaar.
Welkom heer Oldenhage…..ik neem aan de zoon ?
Zo ja….doe dan je vader de groeten van me…..je weet wel, die *BX-gek* uit Haarlem
Alhoewel het misschien niet ontopic is…wil ik toch even een woord van Waardering uitspreken voor de Fa; Oldenhage…....ook al ben je er al 8X langs geweest voor een 2e hands auto en je hebt niks gekocht…toch altijd maar weer de gezelligheid van een bakkie koffie….gemoedelijkheid, kortom, zoals je alleen heel vroeger nog meemaakte bij een Citroen-garage.
Dat mag ook weleens gezegd worden.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
had toch zo het idee dat je het niet helemaal met me eens was…. maar toch overtuigd dat LPG het niet helemaal is voor de moderne auto?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
kreazyV8wuppo schreef:greets van wupke:die wel zelf het spul afstelt, en die pjuters lieverkwijt dan rijk is.
Een G1 installatie afstellen is eigenlijk zeer gemakkelijk. Ik heb de mijne ook zelf afesteld en ze loopt heerlijk, zowel stationair als optrekken/snelwegrijden.
Niks geen backfire enz… Wel gehad trouwens, maar ja, het is na de inbouw toch eerst even een kwestie van uitproberen.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
even antwoord op Bram, ja zoon van, en dank voor de woorden van waardering, nee ik weet niet van die BX gek, we hebben er meerdere, dus help me…
en dan andere antwoorden,
Homolegatie op de C5 II, geld nu alleen voor een AG installatie, wil je een ander merk installatie, dan zal je de auto ter keuring aan moeten bieden bij het RDW met alle daarbij behorende kosten en de kans dat ze hem afkeuren. Hte systeem van AG mag door ieder erkend inbouwbedrijf ingebouwd worden.
C4 op LPG gaat gewoon nog een hele tijd duren als het al komt. De auto zit elektronisch zo vernuftig in elkaar met het hele MM systeem dat het gewoon erg veel kost om zoiets te ontwikkelen. En wat ik al schreef computers Met EOBD zijn zo kritisch dat de LPG isnatllatie wel feilloos moet werken om niet dagelijks een stroring te hebben. Daar komt bij dat ook de lease maatschappijen het nu een keer inzien dat diesel rijden helemaal zo gek niet is, ook gezien de problemen die zij hebben met LPG (leenauto’s bij bijna iedere reparatie)
zijn voor mij toch allemaal tekenen dat LPG aan het terug lopen is..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:En dat verhaal over de klepzittingen….. neem een Xantia deze heeft inderdaad geharde klepzittingen, maar de cilinderkop blijft van lichtmetaal en ze zakken echt weg. Ik heb er zoveel vervangen….Koppen bij Bols en Kooyman vandaan, bart Ebben, origineel Citroen enz… geens van alle hield het langer uit dan 100.000 km. En als je bij deze auto’s de kleppen moet stellen wat toch om de 30 a 40.000 km moet gebeuren ben je gewoon 4 uur kwijt.
Maar wat ik zeker niet zal ontkennen dat er tal van Citroenen zijn die wel heel goed rijden op LPG, het verschil zal er ook zeker in zitten hoe je rijdt met de auto, de meeste op dit forum zijn liefhebbers en mijn ervaring is dat die zuiniger met de auto omgaan als de doorsnee lease rijder, die de auto alleen maar aftrapt.
Dit is dus onzin. Alleen de Xantia1.6i 8V en de Xantia 1.8i 8V heeft problemen met de klepspeling die te snel slijt. Cilinderkoppen zijn dan na 150.000 km toe aan een revisie. Bij ieder ander Xantia-motorblok is hier geen sprake van!
Ook is dit probleem wel erg simpel te verhelpen door een BX-cilinderkop te monteren op het Xantia-onderblok. Daarna is kleppen stellen tot een minimum gedaald en blijven de cilinderkoppen toch minstens 300.000 km goed.
Enne, ook liefhebbers rijden hard in auto’s. Mijn BX19TZi heeft op LPG 470.000 km gereden. De eerste 400.000 km met één motorblok dat gesneuveld is door iets wat totaal niets met LPG te maken had. En zelfs bij zulke standen werd het blok ontzettend op zijn staart getrapt.
Ook nu met mijn BX16V op LPG is het toch geregeld flink doortrappen op LPG zonder een krimp te geven.
Mijn broer heeft nog een XMV6 op LPG gehad. Deze reed uitstekend op LPG, alleen de dealer zei al meteen dat dit toch echt geen combinatie was. En dat merk ik wel vaker bij LPG. Er zijn mensen die zweren bij LPG, maar er zijn ook mensen die niet verder kijken en zich beperken tot het zeggen van: Gas is om te koken!
kreazyV8wuppo schreef:ik heb een bix, met monopointinjectie,, op LPG,,, euhh zonder gas geve starten zoals het behoord, kan je wel schudden met deze schuit.
Tja, dan kan ik enkel zeggen dat je die BX eens goed moet laten nakijken. Ik heb 9 jaar een BX19TZi op LPG gehad. Ik hoefde maar even de contactsleutel om te draaien en het beestje liep, ook na meer dan 450.000 km.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
maar er zijn ook mensen die niet verder kijken en zich beperken tot het zeggen van: Gas is om te koken!
had mijn standpunt toch wel duidelijk toegelicht??
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
oldenhage schreef:Homolegatie op de C5 II, geld nu alleen voor een AG installatie, wil je een ander merk installatie, dan zal je de auto ter keuring aan moeten bieden bij het RDW met alle daarbij behorende kosten en de kans dat ze hem afkeuren. Hte systeem van AG mag door ieder erkend inbouwbedrijf ingebouwd worden.
Met andere woorden, AG heeft een kant en klaar “doe het zelf” pakket voor deze wagen gemaakt waar de zgn “LPG specialisten” mee aan de slag kunnen.
Elke particulier mag elke LPG installatie inbouwen. Het nadeel is echter dat de erkende inbouwer zelf zijn installatie uit naam van de RDW mag keuren. Je moet hem dus bij zelf-inbouw ook zelf door de RDW laten keuren.
Het risico op afkeur is minimaal als de installatie aan de diverse eisen voldoet.
De belangrijkten zijn, geen lekkage, de afstand tussen de beugeltjes waarmee de LPG-leiding is vast gemaakt en de uitstoot.
Nu zal zelf-inbouw bij een wagen met een ECU nogal moeilijk zijn, maar als je het kan dan is het geen probleem.
(mijn LPG installatie is bij mij thuis op de oprit geplaatst, .....)
De reden van de aanhalingstekens om LPG-specialist en simpel, ze kunnen tegenwoordig alleen maar werken met die kant-en-klaar-pakketten van de LPG-fabrikanten. Heb je een auto waar zo’n pakket niet voor bestaat dan “kunnen” ze het niet.
Door deze houding van verschillende gasboeren krijg ik de indruk dat het nog niet zo slecht gaat in hun branche.
oldenhage schreef:even antwoord op Bram, ja zoon van, en dank voor de woorden van waardering, nee ik weet niet van die BX gek, we hebben er meerdere, dus help me…
Ben ik NIET de enige dan uit Haarlem ?
LPG- of het nog lang zal duren is nog steeds de vraag.
enerzijds word het door de regering nogal tegengewerkt, en anderzijds (lijkt) LPG in andere landen juist terein te winnen.
in de UK kan je sinds vorig jaar op diverse plekken LPG tanken, 2 jaar geleden dat nog niet zo.
Op de langere termijn, zal LPG en ook Diesel wel vertrekken , en zullen we met zn alle over moeten op Methanol, of waterstof.
ikzelf zit te zinspelen om mn auto op brandspiritus te laten rijden.
overal verkrijgbaar, en kost maar een drol, tegenover benzine.
de uitstoot van Diesel, begint heden steeds meer in het oog te vallen.
dus ook dat zal weer extra kosten meebrengen.
denk maar aan de Daf met de ureum tank, dat ding heb een zooitje apparatuur aan boord wat goud geld kost.
laat staan dat het in de auto komt.
Dus tja, hoelang we nog met zn alle s’lands wegen individueel verstopppen??
ik verwacht dat over 40 jaar, we over magnetische wegen tuffen oid.
wie weet gaan we gedemateriaaliseerd worden..
whe shall see.
kreazyV8wuppo:beam me up scotty!!