Beetje inhouden TZD
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 02 mei 2005 02:58 PM

Hallo luitjes,

Mijn TZD heeft iets nieuws:
Hij houdt een beetje in , meestal rond de 1800 toeren ofzo.
Ik voel dan een mechanische “trilling”  o.i.d. in mijn pedaal, en volgens mij hoor ik de pomp tikken ofzow.
Hij doet dit sinds de middenbol is vervangen door een goede, en de bollen rondom opgepompt zijn.

het voelt alsof de hydro-pomp ff “hikt” , zeg maar, en daarbij de motor dermate belast dat ie even z’n vermogen kwijt is aan de pomp.

wie weet wat dit is?

gr

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 03 mei 2005 03:15 AM
  [ # 1 ]

Re: Beetje inhouden TZD

DaanDus schreef:

Hallo luitjes,

Ik voel dan een mechanische “trilling”  o.i.d. in mijn pedaal, en volgens mij hoor ik de pomp tikken ofzow.
Hij doet dit sinds de middenbol is vervangen door een goede, en de bollen rondom opgepompt zijn.

het voelt alsof de hydro-pomp ff “hikt” , zeg maar, en daarbij de motor dermate belast dat ie even z’n vermogen kwijt is aan de pomp.

wie weet wat dit is?

gr

Tijd voor verse LHM? Of heb je die pas vervangen?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 03 mei 2005 11:46 AM
  [ # 2 ]

karel schreef:
DaanDus schreef:

Hallo luitjes,

wie weet wat dit is?

gr

Nope…....
hoeveel kost dat ongeveer, en is dat thuis op de stoep te doen? (met opvangbakkie natuurlijk)

gr

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 04 mei 2005 01:13 AM
  [ # 3 ]

DaanDus schreef:
karel schreef:
DaanDus schreef:

Hallo luitjes,

wie weet wat dit is?

gr

Nope…....
hoeveel kost dat ongeveer, en is dat thuis op de stoep te doen? (met opvangbakkie natuurlijk)

gr

Je hebt minstens 5 liter LHM nodig; als je naar Citromobile gaat kun je het wellicht bij CHyparse vandaan halen voor een schappelijke prijs (minder dan 20 EUR/5liter); anders kun je het bestellen bij iddstechnique. Dealerprijzen zijn een eur of 8 per liter….

Verversen kan je, als je handig genoeg bent, zelf. Zie voor aanwijzingen: http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL_faq/message/17
Opvangbakkie eronder is niet echt nodig; wel een klein emmertje oid en een boel poetslappen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 04 mei 2005 02:09 AM
  [ # 4 ]

Ik weet niet of ‘t ook in die beschrijving staat maar:
PAS OP, HET VOORRAADVAT HEEFT EEN ERG SCHERPE BINNENRAND!!! Doe een handschoen aan of sla een doek om je pols als je ‘t reservoir aan de binnenkant schoonmaakt, je haalt jezelf er zeer gemakkelijk heel gemeen aan open!!
  Veel succes verder Laughing

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 04 mei 2005 03:37 AM
  [ # 5 ]
voge schreef:

Ik weet niet of ‘t ook in die beschrijving staat maar:
PAS OP, HET VOORRAADVAT HEEFT EEN ERG SCHERPE BINNENRAND!!! Doe een handschoen aan of sla een doek om je pols als je ‘t reservoir aan de binnenkant schoonmaakt, je haalt jezelf er zeer gemakkelijk heel gemeen aan open!!
  Veel succes verder Laughing

Wees gerust, staat erin. Valt me btw nog van je mee dat je met die stompjes zo foutloos kunt typen Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 04 mei 2005 04:47 PM
  [ # 6 ]
karel schreef:

Wees gerust, staat erin. Valt me btw nog van je mee dat je met die stompjes zo foutloos kunt typen Wink

Je wordt er handig mee Wink En ik wil een toetsenbord met koeiegrote knoppen!!!!!  Razz

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook