Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Heb je daar een foto van, ben wel benieuwd hoe dat dan precies in elkaar zit met die slang
dat is gewoon een losse slang, ik heb dat heel anders opgelost;
De onderzijde van de luchtbak heb ik intact gelaten waardoor de koude lucht toevoer vanuit de grille nog steeds funtioneert
Ik heb er geen foto’s van. De auto ook niet meer.
Die slang gaat aan de linkerzijde (van de voorkant gezien rechterzijde) vd radiator naar beneden en komt dan onder de bumper uit. Ligt eraan wat voor bumper je hebt, maar met een standaard bumper kun je em dan achter de lamellen vastmaken.
Bij polyester bumpers (16v/Sport/Musketier/Arndt/etc) zitten luchtopeningen waar niets achter zit, daar kun je em ook achter monteren. Hebben die luchtmonden tenminste een functie.
Het is beter twee 45* bochten te maken in de buis dan 1 van 90*. Ivm betere doorstroom vd lucht.
Ik vind de oplossing van Jdt toch niet zo best. De originele luchtinlaat geeft genoeg koude lucht voor de originele luchtfilter. Zoals ie nu open is zou het kunnen dat er niet genoeg koude lucht overblijft voor de K&N, omdat er veel lucht langs gaat en de ‘bak’ die je nu overhebt, is niet precies op het luchtfilter gericht.
Ik vind het wel een erg handige oplossing, maar denk dat een flexibele buis wel een stuk beter is. Die buis had ik met ty-raps vastgezet en kostte me 15 minuten werk.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
roncitf schreef:Ik vind het wel een erg handige oplossing, maar denk dat een flexibele buis wel een stuk beter is. Die buis had ik met ty-raps vastgezet en kostte me 15 minuten werk.
Mee eens. Met het originele filter wordt door de slang die voor boven de radiateur uitkomt koele lucht aangezogen omdat het nergens anders vandaan kan komen, maar er wordt geen koele lucht in die slang geblazen omdat hij niet écht in de rijwind zit. Dat is precies het idee van de slang die je bij de K&N-kit krijgt: hij moet verse lucht ‘happen’ doordat de opening van de slang recht naar voor wijst. De originele slang ‘hapt’ geen lucht.
Eveneens ben ik tevens ook.
roncitf schreef:Die slang gaat aan de linkerzijde (van de voorkant gezien rechterzijde) vd radiator naar beneden en komt dan onder de bumper uit. Ligt eraan wat voor bumper je hebt, maar met een standaard bumper kun je em dan achter de lamellen vastmaken.
Kan ik dezelfde oplossing maken voor mijn bx 1.4i met een origineel pot-luchtfilter. Dus een flexibele slang van onderuit je bumper naar boven laten lopen en “open” voor de luchthapper hangen zodat tijdens het rijden koude lucht naar het filter wordt “gezogen” en bij stilstand (stationair draaien) gewoon de lucht onder de motorkap vandaan komt? Het doel dat ik ermee wil bereiken is dat ie zuiniger gaat lopen.