Hoi,
Op de site van de D.V.N. http://www.dyane.nl/ staat een aankondiging voor het kampeerweekend van de vereniging in het tweede weekend van september. In Zeewolde is dat.
Als je een Dyane hebt is het natuurlijk hartstikke leuk om een heel weekend te bomen over een onderdeeltje zus en een onderdeeltje zo, ‘s middags een toerrit te rijden om aan het eind van de middag met een biertje in je hand weer verder te bomen hoe het nou zit met dat ene overgangsmodel, het wel of niet monteren van slijklappen, de verschillen tussen Belgische en Franse productie en de dikte van de remleidingen van een Dyane uit productiejaar 1970.
Ook als je geen Dyane hebt, maar je vindt het wel leuk om te komen; volgens de aankondiging is het geen probleem.
Kortom, het gaat nergens over maar met een goede opkomst is zo’n weekend wel gezellig & leuk!
Tot dan!
Yvar.
Natuurlijk ben ik er weer bij! Vanaf morgen ga ik mijn Dyane - ze staat inmiddels al een jaar (!) in het magazijn van de DVN - klaarmaken voor de keuring. Laswerk is inmiddels verricht, nu nog de remmerij, een grote beurt, nieuwe bandjes en een anti-roestbehandeling, en ze is er weer helemaal klaar voor.
Vorig jaar was ik nog met een Visaatje. Die is inmiddels verkocht, nadat de remmen het opeens niet meer deden toen ik op een file afreed. Tjsa, visa:).
En ook heel erg leuk: het kenteken van mijn ouders’ laatste Dyane is niet vernietigd. Nu heb ik dus de papieren van een origineel Nederlandse Dyane uit 1978, op eerste naam (mijn moeder), waarin ikzelf ben opgegroeid! De auto zelf, tsja… Naast de Dyane 6 confort uit ‘71 en de Dyane 4 luxe uit ‘74 natuurlijk:)
Tot dan!
Jasper
- liberté, toujours
Hoi Jasper,
Leuk dat je ook komt. Goh, een Dyane uit 1978, in Rouge Geranium. Dan heb je wat om met Feiko over te praten.
Tot dan!
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
Misschien dat ik ook nog wel even langswaai, niet om te kamperen, maar om de dyane’s te bewonderen
Hoi Michiel,
Ook dat is leuk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Hoe meer auto’s, hoe beter Of zoiets…
Yvar.
Re: Kampeerweekend Dyane Vereniging
Yvar schreef:de verschillen tussen Belgische en Franse productie
Discussie is niet nodig, gewoon even kijken op mijn site
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/vorstdyanekes.html
Nog niet volledig, maar het begint toch mooi die richting uit te gaan.
Allemaal veel plezier op het kampeerweekend. Ooit wil ik daar ook eens heen als mijn project ten einde is
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 298
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Misschien dat ik ook even langswaai.
Wat is dan de meest geschikte dag? Zaterdag of Zondag :
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Volgens mij zijn er op zaterdag de meeste mensen en auto’s. Een toer- of puzzelrit wordt meestal op zondag verreden… Je kan er altijd een weekend van maken
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 298
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Zaterdag gaat ‘m helaas niet worden.
Zondagochtend rij ik effe langs. Leuk om al die Dyane’s te zien.
Qua weer moet het allemaal goed komen. Alvast veel plezier
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Het lijkt komend weekend aardig goed te komen met het weer Ik ga er dan ook vanuit dat er een hoop mensen naar het tamelijk centraal gelegen Zeewolde komen
Yvar.