Ik heb mijn eend nu in onderdelen liggen, en heb het chassis ontroest.
Nu dacht ik dat je die het beste kan behandelen met Owatrol. Na enige topics hier gelezen te hebben blijkt dit niet altijd het beste te zijn.
Wie kan mij vertellen wat ik beste kan gebruiken:
- In het chassis? Ik dacht zelf aan die soort was die je erin spuit.
- Buitenkant chassis? Een mix van Owatrol (welke ?) met zwarte verf
- Koets ? Een mix van Owatrol (welke ?) met verf in kleur
Weet iemand waar ik die dingen dan in de buurt van Kerkrade/Vaals kan kopen?
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Roest preventie… Wat is het beste????????
Ja daar zijn de meningen zeer sterk over verdeeld. Wat is het beste? Gooi maar in mijn pet. Elk bedrijf roemt zijn spul. Elke gebruiker roept dit spul en geen van alle keren zijn we het met elkaar eens.
Goede lak is een goede bassis op de koets maar wat is goede lak????? Niets is tegen zout opgewassen. In de tijd dat ik nog voer heb ik geleerd dat niets wat iets met staal van doen heeft tegen zout bestand is. Tijdens mijn loopbaan als storings monteur/onderhoudsmonteur ben ik tot de conclusie gekomen dat niets wat iets van staal inzich heeft uberhaubt van vocht houd. Welke middelen je ook gebruikt het gaat eraan. Alleen veelvuldig preventief met een middel behandelen helpt. En kan dan ook heel goed helpen.
Verzinken lost het probleem voor een hele lange tijd op. Maar ook dit gaat op den duur mis.
RVS. is roest VAST staal maar niet roest VRIJ staal zoals wel gedacht wordt. Maar dit staal houdt het onder normale omstandigheden heel lang uit.
Lijnolie en owatrol zijn middelen die al heel lang in de scheepvaart gebruikt worden en niet voor niks.
Dus wijzer? Nee maar dat is nu juist het probleem
Succes,
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Mike Sanders hollraumwax, beste dat je kan hebben, als enigste product uit vele die een 3jaar durende test heeft “overleefd” incl zoutnevel!
Op de site vind je genoeg info, enigste lastige is dat je het moet aanbregen opgewarmd tegen de 100graden.
Als je het makkelijker wil, Dinitrol, ook zeer goed, heeft zich al lang bewezen.
Wat je niet moet gebruiken is Valvoline ML Tectyl…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
gewoon lekker behandelen met owatrol als je denkt dat dat helpt!
maar wel goed sealen! en dat kan bijvoorbeeld met Mike Sanders’
of waxoyl, dit is makkelijker te verwerken en komt ook goed uit dezelfde test…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
ROEST
Inderdaad, je zult blijven tobben met roest. Ik ga binnenkort dynax proberen (http://www.bilhamber.com) Over een aantal jaar mogen jullie me vragen wat ik er van vind. Overigens gebruik ik al jaren owatrol, maar ik ben er niet zo bijzonder van onder de indruk. Owatrol dekt roest enigszins effectief af, maar dat is eigenlijk alles.
gewoon googlen,
en verder heeft alleen Pardon Verf in den haag t, De originele dan. Verder zijn er nog wat andere merken waar ik geen ervaring mee heb…
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ik heb mijn beige Dyane in 2006 voor 450 euro Dinitrol laten behandelen, maar daar ben ik niet tevreden over. Na drie maanden zat er alweer zichtbare roest op de bodem, auto na behandeling zeer matig afgeleverd en als klant ben ik tamelijk onbeschoft behandeld. Een hoop geld voor een uurtje spuiten en smeren.
Feiko, even duimen voor droog weer en dan pompen we zelf onze autootjes wel vol met lijnolie en Owatrol
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
Mijn Dyane is in 2004 geheel behandeld met ml-tectyl enz. nog geen spatje roest op de bodem te ontdekken, ook op het plaatwerk valt het nog altijd erg mee gelukkig!
Rij je er in de winter ook mee? De beige rijdt namelijk 365 dagen per jaar.
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
ah, dat is de verklaring
mijn dyane staat droog op stal ten tijde van pekel.
Dat is wel het beste voor behoud In de zomer is er eigenlijk nooit wat aan de hand met de beige, maar als er weer gestrooid wordt dan zie je de roest ontstaan. Pekel is Goed bijhouden luidt het devies.
Zo staat er bij mij in de buurt een hele mooie CX, maar die is in twee jaar tijd van topwagen naar ransbak afgegleden…
De rode komt in de winter niet buiten hoor
Yvar.
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Yvar schreef:Ik heb mijn beige Dyane in 2006 voor 450 euro Dinitrol laten behandelen, maar daar ben ik niet tevreden over. Na drie maanden zat er alweer zichtbare roest op de bodem, auto na behandeling zeer matig afgeleverd en als klant ben ik tamelijk onbeschoft behandeld. Een hoop geld voor een uurtje spuiten en smeren.
Feiko, even duimen voor droog weer en dan pompen we zelf onze autootjes wel vol met lijnolie en Owatrol
Yvar.
Laat het eens door een goed bedrijf doen, dan zal je het verschil zien
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik gebruik ook gekookte lijnolie.
Goede ervaringen mee, al lijdt mijn Ami ook niet zoveel natuurlijk.
In de regen rij ik er liever niet in, met kans op pekel helemaal niet.
Jeroen
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Drom, dan is het geen vergelijk…
Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Wat denk je voor de bodem aan de buitenzijde, draagarmen ed.
van zwartebotenteer.
Dit is relatief goedkoop en erg taaispul.
Oude vrachtschepen houden het zo al heel lang vol -......