tilanus schreef:@ Leaser;
Gefeliciteerd!
Kan je eens wat foto’s maken van de achteraf gemonteerde accessoires? (leer, navi, camera, etc.) Ben wel benieuwd hoe het er uit ziet!
Hieronder het resultaat. Overigens nog wel wat problemen gevonden.
- Zo heeft de leer-leverancier de panelen op de 2e zitrij verkeerd teruggeplaatst, waardoor ik geen vlakke laadvloer kan maken.
- Het Xenon is geinstalleerd zonder niveauregeling en wasinstallatie. Dit is al verboden sinds 1-1-2007 voor nieuwe wagens…
- Verder produceert de parkeerhulp geen geluid door het (verkeerd?) installeren van de andere radio.
Foto’s van een deel van problemen heb ik ook toegevoegd.
Het leer:
Camera + chromen sierstrip:
Xenon:
Het navigatiesysteem & de schermen:
Foto’s van een deel van de tot nu toe gevonden problemen:
Te krappe installatie uitklapscherm:
Niet sluitend klepje met frontpanel:
Nog-steeds-niet sluitend klepje zonder het frontpanel:
Kapje rond mistlicht op de snelweg eraf gevlogen:
[9-2008] GC4P Ambiance 2.0 EB6V LPG
Packs Coffre, Detection, Luminosité
Achteraf: leder, Xenon, 17" velgen RC11 chrome op 215/50 profiel
Pioneer AVIC-X3 GPS, bluetooth, 2 hoofdsteunschermen, camera
...pfff en chromen strip 5e deur
Ohja, ...en dan zit de camera ook nog direct onder de handgreep van de achterklep. Tsssss
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
WAt is eigl de kostprijs van deze accessoires
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
ops: Van het hier genoemde deel zo’n 6000,- (minus 18% korting).
Ik zou dat bedrag zelfs nog niet overhebben voor drie gebruikte auto’s, maar nu blijf ik binnen het geboden budget, en meegenomen in de lease kost het mij maar erg weinig bijbetaling. Bijtelling in belastingen heb ik ook niet over dit deel, aangezien het niet af-fabriek gemonteerd is.
Totaal aantal Berichten: 190
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Wat een verhalen over levertijd hier in dit forum. gelukkig gaat dit aan mij voorbij. Mijn C4 Picasso 2.0 16V EB6V Lumière is geleverd bij de garage en kan ik zaterdag ophalen. En dan direct even goed uittesten. Heb hem 10.08.08 besteld. Mag dus niet klagen.
Groeten, Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld
leaser schreef:ops: Van het hier genoemde deel zo’n 6000,- (minus 18% korting).
Ik zou dat bedrag zelfs nog niet overhebben voor drie gebruikte auto’s, maar nu blijf ik binnen het geboden budget, en meegenomen in de lease kost het mij maar erg weinig bijbetaling. Bijtelling in belastingen heb ik ook niet over dit deel, aangezien het niet af-fabriek gemonteerd is.
Hele mooie combinatie, vooral de kleur leer vind ik heel mooi.
Kan je ook aangeven wat je per onderdeel hebt moeten betalen?
Vooral de prijs voor het leer ben ik heel benieuwd naar.
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik vind de kleur van het leer wel mooi, maar ik vind het er niet erg strak in zitten…
Ook de andere accessoires zijn allemaal niet niet geheel passend, compleet, netjes, handig, etc.
Een gevalletje jammer. (maar dat is natuurlijk slechts mijn mening)
wimZ schreef:
Hele mooie combinatie, vooral de kleur leer vind ik heel mooi.
Kan je ook aangeven wat je per onderdeel hebt moeten betalen?
Vooral de prijs voor het leer ben ik heel benieuwd naar.
Ff door de offertes heen:
-12 volt constant aansluiting in het bovenvakje 35,00
-Lederen bekleding 2.396,66
-Navigatie Avic X3 met MMpakket 2 schermen en koptelefoon 2.800,00
-Xenon verlichting, achteruitrijcamera, stuurbediening radio 725,00
(Incl. installatie en over bovenstaande nog -18% korting).
Maar het leer kan er ook voor veel minder in; Van Oosten in Zoetermeer laat installeren door Gefco en rekent dan € 2014,- (hier -9% korting), of ik meen minder dan € 1500,- voor de 5 zits.
tilanus schreef:Ik vind de kleur van het leer wel mooi, maar ik vind het er niet erg strak in zitten…
Ook de andere accessoires zijn allemaal niet niet geheel passend, compleet, netjes, handig, etc.Een gevalletje jammer. (maar dat is natuurlijk slechts mijn mening)
Ik verwacht dat het aan mijn foto-kunsten ligt dat het niet goed overkomt. Mijn voorgaande wagen had af-fabriek leder en daar zat het zó strakgetrokken in, dat het wel van plastic leek. Hier zit het prima en voelt ook heerlijk aan. Natuurlijk is niets perfect; alles is een compromis. (nouja behalve de aankomende “C7” dan)
Achteraf inbouwen vraagt organisatietalent van autodealers die alleen maar gewend zijn om de standaard Citroen catalogus aan te bieden. Ze kennen geen andere producten. Ze moeten wennen aan een andere denkwijze en dan gaat er wel eens wat fout. Zo ook bij de toeleveranciers. Binnenkort worden de restpuntjes aangepakt en gaan deze velgen er nog op; ik voel me in ieder geval errug verwend en ben zeer tevreden na een kleine 4000km.
Net besteld
Als nieuwe leaseauto heb ik een Grand C4 Picasso gekozen. Omdat Bleu Oriental niet meer leverbaar is wordt het Gris Fer (dat schijnt te schelen met hoe vaak je hem moet wassen )
Ik krijg een Prestige (het moest nog wel een beetje in het budget passen) maar wel met de nieuwe 1.6VTi motor, op LPG.
Ben heel benieuwd wanneer hij precies komt en of ik dan nog net zo onder de indruk ben als bij de proefrit!
Mijn aanstaande Dame is eind oktober besteld en zal volgens de leasemaatschappij begin Maart geleverd gaan worden.
Dat is 4,5 maanden oftewel 18 weken.
Blijkbaar zit op Exclusive uitvoeringen langere levertijden.
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
Re: Net besteld
grijsijzer schreef:Als nieuwe leaseauto heb ik een Grand C4 Picasso gekozen. Omdat Bleu Oriental niet meer leverbaar is wordt het Gris Fer (dat schijnt te schelen met hoe vaak je hem moet wassen )
Ik krijg een Prestige (het moest nog wel een beetje in het budget passen) maar wel met de nieuwe 1.6VTi motor, op LPG.
Ben heel benieuwd wanneer hij precies komt en of ik dan nog net zo onder de indruk ben als bij de proefrit!
Heb je proefgereden met de 1,6 VTI. Wat zijn je ervaringen met die motor?
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
De bestelling van m’n lease C4P Ligne Business (ook 1.6 met LPG) is twee weken geleden gedaan.. Ik hoop toch niet dat ik 4,5 maand moet wachten !
Ik weet ook nog niet bij welke dealer deze is besteld, ben wel benieuwd… leasemij is overigens Athlon… Mijn proefrit was trouwens in een diesel met alles dr op en dr aan…
Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive - Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX
12V aansluiting in bovenbak
Beste Leaser
je schreef
Ff door de offertes heen:
-12 volt constant aansluiting in het bovenvakje 35,00
Is dat rechts of links ?
Heb hier oon interesse in voor opladen gsm e.d. maar volgens dealer kan dit niet omdat er geen ruimte is ivm de airbags/
Ben ook met leer bezig maar vooralsnog niet onder de Eur0 2200 incl BTW.
Is het ook via een Citroen dealer gegaan ?
Alvast dank.
C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)
Totaal aantal Berichten: 190
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
alwins schreef:De bestelling van m’n lease C4P Ligne Business (ook 1.6 met LPG) is twee weken geleden gedaan.. Ik hoop toch niet dat ik 4,5 maand moet wachten !
Had mijn C4P luniere mdio augustus besteld en heb deze al 27 sept. ontvangen.
Ben zeer te vreden over deze auto.
Voor de automobielbranche zijn het echter vreemde tijden. Fabrieken verminderen de productie. Maar als dat lijdt tot langere levertijd is er dus iets mis.
Groeten, Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld