C2 Dak lekkage
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 10 september 2008 02:25 PM

onze supersonische c2 1.6 vtr uit 2004 heeft de nare gewoonte soms niet te willen starten. Dit is nu drie keer voorgekomen in drie maanden tijd. Op het display waar normaal een ‘1’ of ‘N’ hoort te staan, verschijnt dan een streepje. Laatste keer is de ANWB er een uur mee zoet geweest.
Hij volgt dan een hele procedure; 4 minuten wachten, vervolgens een handeling. Dan weer 3 minuten wachten en vervolgens weer een handeling.. etc…

Na deze ‘reset?’ verschijnt de ‘N’ weer op het display. Bij het draaien van de sleutel start hij dan weer gewoon.

Ik vroeg de ANWB of het niet beter was om even bij citroen amsterdam aan te wippen, waarop hij zei dat dit niet nodig was. De auto is goed maar je moet niet een half uur (zoals ik gedaan had) de knipperlichten aan laten staan. Moderne auto’s kunnen hier niet tegen zei hij. De boordspanning zou dan te laag worden waarna hij in storing gegooid wordt. Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft? En is er mogelijk een andere oorzaak?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 10 september 2008 02:44 PM
  [ # 1 ]

Zonder dat ik een expert op nieuwerwets gedoe ben, klinkt dat wel plausible, vooral knipperlicht relais vreten stroom heb ik ooit geleerd omdat dat apparaatje telkens op moet laden. (een beetje zoals je flitser op je cameraatje)

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 10 september 2008 08:55 PM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 11 september 2008 01:24 PM
  [ # 3 ]

Hij weigert weer dienst. Confused Toch maar naar de dealer slepen..

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 september 2008 04:32 PM
  [ # 4 ]
ambijajance schreef:

Zonder dat ik een expert op nieuwerwets gedoe ben, klinkt dat wel plausible, vooral knipperlicht relais vreten stroom heb ik ooit geleerd omdat dat apparaatje telkens op moet laden. (een beetje zoals je flitser op je cameraatje)

Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk! (of de oude en degelijke techniek is weer eens ingehaald door onhandige en ondegelijke maar zeer creatieve vonst) 
Er zit een bi-metaaltje in het knipper-relais. Lampje aan >> bimetaal wordt warm door zijn weerstand en trekt krom >> hierdoor verbreekt het contact >> lampje uit. Nu koelt het bimetaaltje weer af en gaat weer recht staan >> hierdoor maakt hij weer contact en begint het feest weer van voren af aan….

Een flitser van een camera heeft een vette condensator, eigenlijk zeer goed vergelijkbaar met een bobine, waarbij het flitslampje de bougie is.


@AZ
Succes!!!

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 september 2008 06:04 PM
  [ # 5 ]

==

I stand corrected… Confused
Maar het klopt dat zo’n relais aardig wat stroom vraagt ?
Anders is er weer een illlusie naar de knoppen… Sad

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 19 september 2008 02:12 AM
  [ # 6 ]

vandaag weer de anwb erbij gehad. De boordspanning was weer te laag. Hij heeft de accu nu doorgemeten. Er bleek kortsluiting in een cel te zitten. Nieuwe accu geplaatst, computer gereset, en nu maar kijken of we weer cool kunnen doen met het c2-tje. Smile Altijd goeie service en aardige monteurs bij de anwb trouwens..


welterusten

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 19 september 2008 02:52 AM
  [ # 7 ]

net voordat ik m’n X-TR heb ingeruild had ik ook zoiets…

auto start niet, en kan ook niet opschakelen, en—in beeld

na 10 minuten startte de auto wel weer.

de accu was toen al een keer vervangen (een aantal maanden ervoor)

toevallig gebeurde bijna voor de deur van een mij onbekende Citroendealer.

die dealer heeft de auto aan de computer gehangen, en kwam met de melding dat een sensor van de Sensodrive de boosdoener zou zijn.

vervangen was niet meteen nodig, maar het zou nog wel een keertje terug kunnen komen.

inmiddels rij ik Peugeot, zonder Sensodrive Very Happy

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 12 maart 2009 08:42 PM
  [ # 8 ]

AZ:

betreft het hier een C2 met senso drive bak ?


dan moet de rempedaal schakelaar vervangen worden

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Citroage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 21 augustus 2010 11:38 AM
  [ # 9 ]

zie ook mijn topic.
gister de VTR naar de garage gebracht. Het sneeuwvlokje verscheen en na drie piepjes liep de VTR in de zogenaamde noodloop. Hobbelend tot stilstand gekomen vlak voor de spoorbomen en de VTR wilde weer niet starten.
Bij de dealer vertelde men dat de VTR zichzelf in de noodloop had gezet, hij schakelt dan niet meer op of af en blijft dan in een versnelling staan.
Men vertelde dat citroen bekend is met dit probleem en er documentatie over heeft geschreven.
Volgende week maar eens afwachten wat men ons hierover verteld. VTR zit (gelukkig) nog in de garantieperiode.
Groet,
Age

Profiel  
 
hdi2001xsara
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 06-06-2010

Gepost: 21 augustus 2010 11:55 AM
  [ # 10 ]

gelukkig heb je nog garantie!!!

ik had ook problemen met niet starten, bij mij bleek het uit eindelijk een relais te zijn.
kan netzogoed je transpondorring ofzo zijn. of een draadbreukje ergens…

Profiel  
 
hdi2001xsara
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 06-06-2010

Gepost: 21 augustus 2010 11:56 AM
  [ # 11 ]

ojah overigens met een ander en ouder model (xsara)

Profiel  
 
Citroage
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2007

Gepost: 24 augustus 2010 06:27 PM
  [ # 12 ]

het was de of een sensor van de versnelling, kosten zonder garantie ongeveer 1000 euro.
Nu garantie op onderdeel (sensor) bedongen.
Maar goed het vrouwtje rijd weer heerlijk rond.

Profiel  
 
Bart3012
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-07-2011

Gepost: 28 juli 2011 01:37 PM
  [ # 13 ]

Hallo,
Ik heb met mijn C2 precies het zelfde verhaal als de topic starter. nu zat ik te kijken naar een OBD2 meter en/of een Lexia 3 Diagbox. Nu is mijn vraag. Krijg je met 1 van de 2 software/meters ook de sensoren van de versnellingsbak uit gelezen? want volgens mij is dat ook bij mij het probleem.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 30 januari 2016 12:10 PM
  [ # 14 ]

De wagen rijdt nu redelijk. Af en toe tijdens stilstaan wil de bak wel eens dienst weigeren. Een ijsster icoon is dan zichtbaar. Bij voldoende gas geven schiet de wagen dan met een schok in de versnelling.

Ander probleempje is een lekkage linksachter. De hemelbekleding is daar nat en vies. Net onder de rubberhoes naar de achterklep voor de kabelboom. Ik zie geen scheurtje, maar wellicht op de aansluiting?

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 31 januari 2016 12:50 PM
  [ # 15 ]

Rubber van de draaddoorvoer kiert en laat idd water door. Erg rare locatie al je t mij vraagt; gat midden in de goot, zonder iets van een felsrandje…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook