oops, ik was toen 14
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
ik was toen al in het bezit van een Gspecial 1130 beige kleutje.
jammer alleen dat ik er niet mee mocht rijden… was druk doende mn roze papiertje te halen..
greets van wupke: correct me if im wrong,, but issent this terribly offtopic? ops:
kreazyV8wuppo schreef:correct me if im wrong,, but issent this terribly offtopic? ops:
Niet boeiend imho…
Zolang ik nog geen verdere info heb om het originele onderwerp verder uit te buiten mag er naar mijn mening lekker gekletst worden over koetjes en kalfjes
Ow, shit, ik mag dit niet zeggen want ik ben helemaal geen moderator ops:
:cheer4
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ieder z’n mening , ik heb in de loop der jaren ook al met vanalles gereden , het meest plezier had ik aan m’n Citroëns en sinds m’n rug-blessure is een Hydraulisch-geveerde Citroën het beste qua comfort-wegligging wat de markt te bieden heeft so…. da’s mijn mening.
Verder even vertellen dat ik ook al een paar Citroën-garages bezocht heb waar ik niet meer wil komen wegens slechte service en onbekwame mensen of juist heel bekwame mensen die hun superieure kennis gebruiken om mensen te bestelen ... maar dat zal wel bij ieder merk zijn dat er oplichters in het systeem zitten zeker ?
Een garage die verklaart dat zijn merk niet goed is heb ik nog niet meegemaakt ... vermoedelijk gaat die dan ook stoppen met Citroën of was het een medewerker die zijn ontslag net gekregen had .....
Benny schreef:Ieder z’n mening , ik heb in de loop der jaren ook al met vanalles gereden , het meest plezier had ik aan m’n Citroëns en sinds m’n rug-blessure is een Hydraulisch-geveerde Citroën het beste qua comfort-wegligging wat de markt te bieden heeft so…. da’s mijn mening.
Verder even vertellen dat ik ook al een paar Citroën-garages bezocht heb waar ik niet meer wil komen wegens slechte service en onbekwame mensen of juist heel bekwame mensen die hun superieure kennis gebruiken om mensen te bestelen ... maar dat zal wel bij ieder merk zijn dat er oplichters in het systeem zitten zeker ?
Een garage die verklaart dat zijn merk niet goed is heb ik nog niet meegemaakt ... vermoedelijk gaat die dan ook stoppen met Citroën of was het een medewerker die zijn ontslag net gekregen had .....
Triest dit soort garages en monteurs. Het is buitengewoon onprofessioneel om de auto van de klant af te gaan zeiken. Je kan zeggen wat je wil over vrijheid van meningsuiting enzo, maar als je je vak uitoefent moet je de inspanning op kunnen brengen om professioneel om te gaan met je klanten. Daar hoort afzeiken van de auto niet bij.
Meja, niet elke Citroen specialist werkt of werkte even professioneel, er gaan er dan ook wel eens wat failliet.
Gr
Marten
hmm, ik heb 5 jr een eigen garage gehad, en ik ben gestopt vanwege het gezeik met de klanten.
onderbouwing?
truukjes klanten, die dus de ene klacht voordoen, en vervolgens gaan zeuren dat jij hun auto beschadigt hebt, en dus de spuitkosten mag dokken.
een klant die een auto gratis gemaakt krijgt (ff de carb afgestelt) en de volgende dag voor de deur staat ,omdat ik zijn wielophanging kapot zou hebben gemaakt met het op de brug rijden van zijn stuk verdriet.
de maandelijkse wederkeer van je leveranciers rekening,, a raison van 20 mille,, in NLG,,, en je klanten die zeuren dat ze FF geen geld hebben…
zo kan ik ff doorgaan..
nee ik heb na lang heel lang geen sleutel meer aanraken ,heden weer wat van mn hobby gevoel terug, maar door bovenstaande gezeik, wil ik nooit meer professioneel een garage bedrijf.
want je krijgt domweg Stank voor dank.
hoe goed jij het ook deed, het was nooit genoeg..
nou dan doe ik het weer als hobby, en voor mn lol..
mn klanten (incluus de betere klanten) hebben dus pech.
ma ja, het is heden zo vaak zo, de betere lijden onder de etters en ziemels..
dus als ik een beklag van een of ander lees, of dattie aan het zoeken is naar een proletarische garage,, tja, dan heb ik zo mn mening…
auto rijden kost geld, en het is Den Haag die het zo duur maakt..
daarbij dus de milieu eisen aan welke je als ondernemer mot voldoen, en de steeds maar duurder wordende investeringen om mee te kunnen.
enerzijds de electronica en anderzijds de eisen om bv APK te kunnen en mogen uitvoeren..
een APK station moet eerst 30,000 a 40,000 euri investeren aan apparatuur (opleidingen nog niet getelt) om UBERHAUBT te MOGEN keuren…
vervolgens moet er minimaal 750 per jaar doen, om het geheel rendabel te krijgen.
en dan maar die klanten,,, zeiken over 20 of 40 euri die ze motte betalen voor de keuring an zich…
tja,, zo kan ik doorgaan..
maar bedenk in het vervolg FF dat die jongens (en meisjes ) in de garage eigenlijk een zeer ondankbaar vak uitoefenen.
oke leuk die auto doet het weer,, en dan komt meneer /mevrouw de klant.
godverdomme wat is dat duur , kan dat niet zonder BTW enzo….....
juist…
ik zei dus, de groeten, ga maar naar die afzetters en rotzooischoppers en dure dealers…. maar niet meer in mijn garage.
was getekend,, kreazyV8wuppo.
Sjah, zit wat in
Maar als we allemaal zo denken wordt het druk bij de soos.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik krijg ook geen applaus hoor aan het einde van een dag hard werken…
beetje inherent aan een dienstverlening ..
erik wijngaarden schreef:ik krijg ook geen applaus hoor aan het einde van een dag hard werken…
beetje inherent aan een dienstverlening ..
heb ik even geluk in mijn werkkring
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
da’s dan de ene kant van de medaile.
andere kant is, dat de garagehouder het beklag op zn brood krijgt van de klanten.
en die klant(en) zeuren om het feit wat de Fabrikanten EXPRESS laten liggen..
evenal het feit dat dealers auto’s ouder dan 4 jr niet meer willen zien.
gaat de fabrikant ergens anders zijn winst halen, wat hij met de verkoop moet laten liggen.
ergo:de onderdelen van bijvoorbeeld een koplampunit.
een complete unit kost 250 euri..
er word 1 essencieel onderdeel zo ontworpen dat het kapot gaat na 4 jaar.
vervolgens kan de auto niet door de APK,,,, en juistem, je benne dus verplicht om de gehele unit te vervangen.
dit ene ukkelige onderdeeltje wat kapot gaat is niet los te verkrijgen, en dat gekke ding kost maar 30 euricent.
maar intusse mag jij als klant wel ff 250 euri EX arbeid en BTW dokke, om je auto door de apk te halen…
dus FF wie houd hier wie voor de gek?
de garage de klant?
of de fabrikant??
ander ding bijvoorbeeld.
als een Merc een nieuwe gloeispiraal a raison van 21 euri mot hebben, kon dat wel eens 3500 euri gaan kosten.
juist leuk he ,, zelfs de ster is dus een ster om jullie je geld afhandig te maken…
commentaar van de fabrikanten hierop??
simpel,, de auto moet aan alle veiligheidseisen ed voldoen. en dat doen ze.
vandaar dat we ze zo bouwen…..
jaja…
greets van wupke:die zelf zn auto modificeert, zodat het NIET meer kapot kan gaan. .
kreazyV8wuppo schreef:.
als een Merc een nieuwe gloeispiraal a raison van 21 euri mot hebben, kon dat wel eens 3500 euri gaan kosten.
Bij een Opel Omega 6cyl. TurboDiesel is ‘t ook lang en veel werk om die dingen te vervangen
Ik ben ‘t wel met je eens dat ‘t voor garagebedrijven steeds moeilijker wordt en dat ze ook maar een tussenstation zijn en de hoge onderdeelprijzen niet zelf verzinnen. Sommige garages gaan echter te ver (zelfde reparatie veel duurder maken dan andere garage, slecht werk leveren) en daar klagen we over. (En soms zien wij ook niet dat de garage ook verschrikkelijk goed zijn best doet).
Dus—> Niets tegen de gemiddelde garagehouder hoor! (Zeker niet als ze Citroen-minded zijn!!)
kreazyV8wuppo schreef:
tja,, zo kan ik doorgaan..
maar bedenk in het vervolg FF dat die jongens (en meisjes ) in de garage eigenlijk een zeer ondankbaar vak uitoefenen.oke leuk die auto doet het weer,, en dan komt meneer /mevrouw de klant.
godverdomme wat is dat duur , kan dat niet zonder BTW enzo….....
juist…
ik zei dus, de groeten, ga maar naar die afzetters en rotzooischoppers en dure dealers…. maar niet meer in mijn garage.was getekend,, kreazyV8wuppo.
Gelukkig maar dat ik zowat alles zelf doe. Ik had de arme heren garagisten zo te horen een hoop leed berokkend als ik al het werk aan mijn BX (en dat is echt niet te weinig) allemaal had uitbesteed. Wan uiteraard steiger ik van de rekeningen die de dealer mij soms in het verleden wist te presenteren. Om nog maar te zwijgen van de ondeskundigheid van de fastfitters die ik in mijn zoektocht naar betaalbaarheid ook wel eens heb bezocht.
Gr,
Marten
mpostma schreef:kreazyV8wuppo schreef:
tja,, zo kan ik doorgaan..
maar bedenk in het vervolg FF dat die jongens (en meisjes ) in de garage eigenlijk een zeer ondankbaar vak uitoefenen.oke leuk die auto doet het weer,, en dan komt meneer /mevrouw de klant.
godverdomme wat is dat duur , kan dat niet zonder BTW enzo….....
juist…
ik zei dus, de groeten, ga maar naar die afzetters en rotzooischoppers en dure dealers…. maar niet meer in mijn garage.was getekend,, kreazyV8wuppo.
Gelukkig maar dat ik zowat alles zelf doe. Ik had de arme heren garagisten zo te horen een hoop leed berokkend als ik al het werk aan mijn BX (en dat is echt niet te weinig) allemaal had uitbesteed. Wan uiteraard steiger ik van de rekeningen die de dealer mij soms in het verleden wist te presenteren. Om nog maar te zwijgen van de ondeskundigheid van de fastfitters die ik in mijn zoektocht naar betaalbaarheid ook wel eens heb bezocht.
Gr,
Marten
Dat steigeren van die rekeningen, dat komt door het smartengeld wat ze erbij tellen
Ich bin ein Breaker
karel schreef:mpostma schreef:kreazyV8wuppo schreef:
tja,, zo kan ik doorgaan..
maar bedenk in het vervolg FF dat die jongens (en meisjes ) in de garage eigenlijk een zeer ondankbaar vak uitoefenen.oke leuk die auto doet het weer,, en dan komt meneer /mevrouw de klant.
godverdomme wat is dat duur , kan dat niet zonder BTW enzo….....
juist…
ik zei dus, de groeten, ga maar naar die afzetters en rotzooischoppers en dure dealers…. maar niet meer in mijn garage.was getekend,, kreazyV8wuppo.
Gelukkig maar dat ik zowat alles zelf doe. Ik had de arme heren garagisten zo te horen een hoop leed berokkend als ik al het werk aan mijn BX (en dat is echt niet te weinig) allemaal had uitbesteed. Wan uiteraard steiger ik van de rekeningen die de dealer mij soms in het verleden wist te presenteren. Om nog maar te zwijgen van de ondeskundigheid van de fastfitters die ik in mijn zoektocht naar betaalbaarheid ook wel eens heb bezocht.
Gr,
MartenDat steigeren van die rekeningen, dat komt door het smartengeld wat ze erbij tellen
Dat zal het zijn Het is voor een garage natuurlijk vreselijk om aan zo’n BX te moeten werken. Een C5 sleutelt natuurlijk veel fijner.
mpostma schreef:karel schreef:
Dat steigeren van die rekeningen, dat komt door het smartengeld wat ze erbij tellen
Dat zal het zijn Het is voor een garage natuurlijk vreselijk om aan zo’n BX te moeten werken. Een C5 sleutelt natuurlijk veel fijner.
Ja inderdaad. Alles wat nieuw is, is beter tenslotte.
Weet je wat me pas echt vreselijk lijkt? Om in je eigen garage aan een BX te moeten sleutelen - brrr….
Ich bin ein Breaker