De dame remt alleen achter! voorcylinders staan op licht druk, blokken zitten los en cylinders ook. Maar remmen.. neej. Als ik rem gaat na een fractie ook het rode LHM-stop licht branden. ik heb al nieuwe bollen en nieuwe remaccu. ?
ik zie in het schema twee plekken waar t kan verkeren. De remdrukverdeler, en de prioriteitsverdeler (?). Wat denkt de jury? wat is makkelijk te controleren?
dank, groet.
.komma
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe goed is de boel ontlucht?????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
nee.
dat gaat toch vanzelf? heb er 4o Km mee gereden nu. of kan ik het beste ergens ontluchten? waar?
.komma
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Probeer even te ontluchten door op de HD-regelaar bij de voorraadbol de ontlastschroef te lossen, paar slagen, bij draaiende motor en dan de schroef weer vast.
Ook je remmerij kun je ontluchten door op de remklauwen de ontluchtnippels te lossen. Laat iemand je helpen door de rem te bedienen. Als er daarna nog geen remdruk wordt opgebouwd moeten we weer verder zoeken.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
jammer, net donker.
dank! ik meld me weer met nieuws (goed of zlecht)
groet.
.komma
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Pas op dat je die ontlastschroef er niet uitdraait. Er zit een kogeltje achter voor de afdichting. Als je de schroef eruit draait ben je dat kogeltje geheid kwijt.
Paar slagen los is echt voldoende. Remmen ontluchten en flink gymnastieken met de hoogteverstelling van de vering moet alle lucht uit het systeem verdrijven…......
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
KIJK HIER EENS:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=185122&highlight=ontluchten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dirkman schreef:
dat gaat toch vanzelf? heb er 4o Km mee gereden nu. of kan ik het beste ergens ontluchten? waar?
Nee. De onluchting van het primaire circuit ( maatje 12 op de HD regelaar) gaat wel vanzelf mits de regelaar afslaat.
Je remmen ontluchten zichzelf NIET! in tegendeel zelfs. Spoel de voorremmen eens goed door met een slang op de nippel terug je vat in. Liefst doorzichtig zodat je de bellen kan zien.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Is het een handgeschakelde of een halfautomaat? Halfautomaat heeft een heel andere ontluchtingsprocedure…..
Citroen!
halfautomaat…. vertel eens?
ik had idd gedacht dat dat wel goed komt. Maar helaas.
.komma
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Half-automaat heeft een heel andere ontluchtingsprocedure dan handgeschakeld. Bij een half-automaat moet je ontluchten op de centrifugaal-regelaar en bij de koppelings-regelaar, en wel drukloos. Procedure staat in werkplaatshandboek. Dat heb je wel, neem ik aan?
Citroen!
ah! gevonden.
er wordt aan gewerkt.
.komma