Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
onze supersonische c2 1.6 vtr uit 2004 heeft de nare gewoonte soms niet te willen starten. Dit is nu drie keer voorgekomen in drie maanden tijd. Op het display waar normaal een ‘1’ of ‘N’ hoort te staan, verschijnt dan een streepje. Laatste keer is de ANWB er een uur mee zoet geweest.
Hij volgt dan een hele procedure; 4 minuten wachten, vervolgens een handeling. Dan weer 3 minuten wachten en vervolgens weer een handeling.. etc…
Na deze ‘reset?’ verschijnt de ‘N’ weer op het display. Bij het draaien van de sleutel start hij dan weer gewoon.
Ik vroeg de ANWB of het niet beter was om even bij citroen amsterdam aan te wippen, waarop hij zei dat dit niet nodig was. De auto is goed maar je moet niet een half uur (zoals ik gedaan had) de knipperlichten aan laten staan. Moderne auto’s kunnen hier niet tegen zei hij. De boordspanning zou dan te laag worden waarna hij in storing gegooid wordt. Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft? En is er mogelijk een andere oorzaak?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Zonder dat ik een expert op nieuwerwets gedoe ben, klinkt dat wel plausible, vooral knipperlicht relais vreten stroom heb ik ooit geleerd omdat dat apparaatje telkens op moet laden. (een beetje zoals je flitser op je cameraatje)
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
de stoutert!
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Hij weigert weer dienst. Toch maar naar de dealer slepen..
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ambijajance schreef:Zonder dat ik een expert op nieuwerwets gedoe ben, klinkt dat wel plausible, vooral knipperlicht relais vreten stroom heb ik ooit geleerd omdat dat apparaatje telkens op moet laden. (een beetje zoals je flitser op je cameraatje)
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk! (of de oude en degelijke techniek is weer eens ingehaald door onhandige en ondegelijke maar zeer creatieve vonst)
Er zit een bi-metaaltje in het knipper-relais. Lampje aan >> bimetaal wordt warm door zijn weerstand en trekt krom >> hierdoor verbreekt het contact >> lampje uit. Nu koelt het bimetaaltje weer af en gaat weer recht staan >> hierdoor maakt hij weer contact en begint het feest weer van voren af aan….
Een flitser van een camera heeft een vette condensator, eigenlijk zeer goed vergelijkbaar met een bobine, waarbij het flitslampje de bougie is.
@AZ
Succes!!!
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
==
I stand corrected…
Maar het klopt dat zo’n relais aardig wat stroom vraagt ?
Anders is er weer een illlusie naar de knoppen…
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
vandaag weer de anwb erbij gehad. De boordspanning was weer te laag. Hij heeft de accu nu doorgemeten. Er bleek kortsluiting in een cel te zitten. Nieuwe accu geplaatst, computer gereset, en nu maar kijken of we weer cool kunnen doen met het c2-tje. Altijd goeie service en aardige monteurs bij de anwb trouwens..
welterusten
net voordat ik m’n X-TR heb ingeruild had ik ook zoiets…
auto start niet, en kan ook niet opschakelen, en—in beeld
na 10 minuten startte de auto wel weer.
de accu was toen al een keer vervangen (een aantal maanden ervoor)
toevallig gebeurde bijna voor de deur van een mij onbekende Citroendealer.
die dealer heeft de auto aan de computer gehangen, en kwam met de melding dat een sensor van de Sensodrive de boosdoener zou zijn.
vervangen was niet meteen nodig, maar het zou nog wel een keertje terug kunnen komen.
inmiddels rij ik Peugeot, zonder Sensodrive
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
AZ:
betreft het hier een C2 met senso drive bak ?
dan moet de rempedaal schakelaar vervangen worden
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
zie ook mijn topic.
gister de VTR naar de garage gebracht. Het sneeuwvlokje verscheen en na drie piepjes liep de VTR in de zogenaamde noodloop. Hobbelend tot stilstand gekomen vlak voor de spoorbomen en de VTR wilde weer niet starten.
Bij de dealer vertelde men dat de VTR zichzelf in de noodloop had gezet, hij schakelt dan niet meer op of af en blijft dan in een versnelling staan.
Men vertelde dat citroen bekend is met dit probleem en er documentatie over heeft geschreven.
Volgende week maar eens afwachten wat men ons hierover verteld. VTR zit (gelukkig) nog in de garantieperiode.
Groet,
Age
gelukkig heb je nog garantie!!!
ik had ook problemen met niet starten, bij mij bleek het uit eindelijk een relais te zijn.
kan netzogoed je transpondorring ofzo zijn. of een draadbreukje ergens…
ojah overigens met een ander en ouder model (xsara)
het was de of een sensor van de versnelling, kosten zonder garantie ongeveer 1000 euro.
Nu garantie op onderdeel (sensor) bedongen.
Maar goed het vrouwtje rijd weer heerlijk rond.
Hallo,
Ik heb met mijn C2 precies het zelfde verhaal als de topic starter. nu zat ik te kijken naar een OBD2 meter en/of een Lexia 3 Diagbox. Nu is mijn vraag. Krijg je met 1 van de 2 software/meters ook de sensoren van de versnellingsbak uit gelezen? want volgens mij is dat ook bij mij het probleem.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
De wagen rijdt nu redelijk. Af en toe tijdens stilstaan wil de bak wel eens dienst weigeren. Een ijsster icoon is dan zichtbaar. Bij voldoende gas geven schiet de wagen dan met een schok in de versnelling.
Ander probleempje is een lekkage linksachter. De hemelbekleding is daar nat en vies. Net onder de rubberhoes naar de achterklep voor de kabelboom. Ik zie geen scheurtje, maar wellicht op de aansluiting?
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Rubber van de draaddoorvoer kiert en laat idd water door. Erg rare locatie al je t mij vraagt; gat midden in de goot, zonder iets van een felsrandje…