Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het lijkt mij logischer dat het een retourslang betreft. Waar lekte hij?
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
PhoenixNL schreef:
Ik ben bij de Citroën dealer hier in Drachten geweest
Is dat toevallig Bijma? Daar is in 1986 mijn GT vandaan gekomen, vandaar. Sticker zit er nog op: Bijma uit Drachten
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Nee, ik heb het over de Citroëndealer Dijkstra (voorheen Kruisheer) Bijma zou wel willen dat ie het dealerschap had Bijma is slechts een handelaar waar ik nooit meer kom.
Het lijkt mij logischer dat het een retourslang betreft. Waar lekte hij?
Bij mijn BX loopt er een stalen framepje haaks op het subframe naar voren, precies in het midden. Hieroverheen lopen een paar leidingen, 2x retour en in ieder geval 1 HD leiding (misschien lopen er meer die ik zo niet zie). De HD leiding welke ik verdenk loopt van de drukregelaar via dat frame onder het blok door naar de stuurbekrachtiging en waar ik denk dat ie lekt is in de krul vooraan. De LHM loopt dan via de leiding naar het subframe waar het aan de grond komt.
Het is nog steeds droog en terwijl ik vandaag de nodige kilometers heb gemaakt.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Nog steeds droog Alleen dat plasic kapje drupt soms nog maar die ga ik nog eens loshalen, schoonmaken en weer monteren en kijken of het dan gefixed is. Zoals het nu staat kan ik die afspraak met de garage wel afzeggen
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Vanmorgen heeft de auto mij dan echt laten staan voor de eerste keer.
De hele week startte hij al slecht maar nu dus helemaal niet.
Het vermoeden is dat de startmotor overleden is of kan het wat anders zijn? Er zit genoeg stroom in de accu volgens mij en als ik het contact omdraai hoor ik het relais klikken maar de startmotor gaat niet draaien.
Ik kon vanavond de startmotor niet zien zitten omdat het in eens te donker werd en dus een tik met een hamer erop heb ik nog niet kunnen proberen
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ik heb al een andere startmotor binnen (buurman werkt bij de sloop en die heeft 1 meegenomen) dus dat wordt morgen “woensdag sleuteldag” aangezien het onder de motorkap van mijn GTi aardig vol zit
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ben druk bezig van alles te demonteren, MAN! wat zit alles in de weg zeg! Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat de startmotor er af valt!
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
spruitstukje eraf
dan kan je er goed bij.
succes
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ja maar dan moet ik ook weer om nieuwe pakkinkjes uit denk ik?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ik krijg die k@#!$^ bouten niet los! ik ben bij de startmotor en nu moet ik alleen nog 3 inbusbouten los hebben, 1 ervan heb ik los maar die andere 2 zitten als een huis!
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
PhoenixNL schreef:Ik krijg die k@#!$^ bouten niet los! ik ben bij de startmotor en nu moet ik alleen nog 3 inbusbouten los hebben, 1 ervan heb ik los maar die andere 2 zitten als een huis!
Met goeie toolie moet dat toch best lukken.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Er is in ieder geval al een inbussleutel vermoerd nu heb ik een sterke inbusbit voor in de ratelsleutel maar daar kan ik niet genoeg kracht mee zetten en een buis oid heb ik niet.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
mpostma schreef:PhoenixNL schreef:Ik krijg die k@#!$^ bouten niet los! ik ben bij de startmotor en nu moet ik alleen nog 3 inbusbouten los hebben, 1 ervan heb ik los maar die andere 2 zitten als een huis!
Met goeie toolie moet dat toch best lukken.
Heb je het druk?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Yes! ze zijn los!
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Met geduld en kruipolie kom je een eind, hoor