De dame is weer tot leven gewekt nadat we steeds maar geen spanning op de bobine hadden !
Ik heb zelf diverse schema’s erbij gehad . Daaruit bleek dat meneer André
Citroën gedurende de CX jaren er vele schema’s op na hield .
Dat zullen vele van jullie CX zwevers wel weten .
Ook weet ik nu dankzij een forummer ( bedankt Trxke ) dat mijn Prestige weer een heel ander electrisch circuit heeft omdat het een van de eerste
CX Prestige injectie modellen betreft .
Nou zitten jullie op het puntje van jullie stoel
. Want de oorzaak was dat toch een van de draden onder de bobine niet goed klemde .
Kijk van dit soort dingen leer je nu het meest . Dat vergeet je nooit weer .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Ben de afgelopen dagen weer bezig geweest met de CX.
Nog ff een nieuw luchtfilter erin geplaatst.
Verder ben ik vooral bezig om de wagen weer superglad te krijgen en ben dus druk bezig met schuren. Nu met 900 schuurpapier.
Overigens wel weer een probleempje erbij.
We hebben alles weer teruggeplaatst . Ook had ik de radiator schoongeblazen er zat veel vuil in.
Nu is de radiator lek. Deze moet er dus weer uit.
Ik heb nog wel een andere liggen maar weet niet zeker of deze past.
Het is een koperen radiator deze kun je toch solderen??
Als de radiator te ver heen is zal het niet meer gaan maar dat had ik niet gezien toen ik de radiator demonteerde. Wel wat kleine beschadigingen en voor de uitbouw lekte de radiator niet.Ik heb nog goede hoop.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
markV624 schreef:
Het is een koperen radiator deze kun je toch solderen??
Dat kan, maar de kans is heel erg groot, dat de kanaaltjes ook vol gaan zitten met soldeertin. Dat is opzich niet zo heel erg, maar je kan dus niet eindeloos aan zo’n radiator blijven solderen.














Totaal aantal Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Bij een radiator specialist kan je een koperen radiator laten voorzien van een nieuw net zolang de waterkasten maar goed zijn (wat in de meeste gevallen wel is).
Volgens mij is dit die enige oplossing of je moet je aircosysteem gaan wijzigen omdat je met de kleine condensor zit die niet op de latere radiatoren past.
Ik heb dit ook laten doen bij mijn Prestige en dan ineens een 3 rijen net laten in zetten dit is minstens evengoed als een nieuwe.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
je kan dus niet eindeloos blijven solderen
Duidelijk . Ik heb goede hoop dat het een klein gaatje is en dus wel te solderen valt.
Kris bij wat voor een bedrijf heb je dat laten doen en wat waren de kosten van de ingreep.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Als ik naar mijn dynamo kijk dan lijkt het alsof daar indertijd ook een hitteschild voor heeft gezeten .
Klopt dat ?
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën














Totaal aantal Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
markV624 schreef:je kan dus niet eindeloos blijven solderen
Duidelijk . Ik heb goede hoop dat het een klein gaatje is en dus wel te solderen valt.
Kris bij wat voor een bedrijf heb je dat laten doen en wat waren de kosten van de ingreep.
Groet ,
Mark
Mark,
Ik heb de radiator toen binnen gedaan bij een autoradiatoren bedrijf die niets anders doen dan radiatoren maken en hermaken.
http://www.vrautocenter.be/paginas/r.html
Op de alternator zit normaal geen hitteschild maar op de starter hoort dit wel te zitten.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Heb de afgelopen week de radiator weer uitgebouwd om te kijken waar nu precies het ( kleine ) lekje zit.
Koelvloeistof erin en kijken en wat denken jullie lekt de radiator ineens niet meer . Vreemd.
Toch maar voor de zekerheid zo´n pilletje erin gedaan.
Radiator weer ingebouwd en geen lekkage meer.
Ook is de dame weer verder geschuurd met schuurpapier 1000 en nu
glimt de spuitplamuur al alsof het de lak is zo glad.
Als alles een beetje meezit gaat de dame volgende week naar de spuiter.
Lijkt me een mooi gezicht als ze gespoten is maar verder nog geheel kaal dus geen strips etc erop.
Mocht iemand van jullie nog een passende radiator hebben liggen dan hou ik me aanbevolen.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik zou de strips er ook af laten. Of ben je erg bang voor anderen die naast je parkeren en hun deuren open zwiepen?




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
op een prestige horen wel de strips hé...deze zijn trouwens zeldzaam van de eerste prestiges…bijna neit meer te vinden….
als ik jouw was ik zou gewoon een nieuw net laten plaatsen ga het bij de sm ook laten doen en best een 3 rijen dan koelt die nog iets beter…
voor de prijs moet je het ni laten voor een sm is het een 250 euro…dus cx zal wel iets minder zijn…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
garagestmarien schreef:Ik zou de strips er ook af laten. Of ben je erg bang voor anderen die naast je parkeren en hun deuren open zwiepen?
Wendela ,
Op mijn Prestige zijn de strips bevestigd middels kunstofclips.
Hier klik je de strips op. Deze zijn met een kunstof pennetje bevestigd aan de portieren en de spatborden. Daardoor zitten er dus gaten in de portieren en de spatborden. Dus ik moet ze wel monteren.
Bij de latere CX-en waren de strips geplakt.
Overigens zijn er onverlaten in deze wereld waarbij dergelijke strips ook niet helpen helaas.
Bang ben ik wel een beetje als je ziet wat voor een werk ik en mijn oom hebben verricht om de dame straks weer strak op de Nederlandse wegen te laten zweven.
Kan iemand me vertellen waar ik in Nederland t.z.t. mijn radiator zou kunnen reviseren . Wie weet een goed adres, in het Noorden wellicht .
Alvast dank.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Oh, ik dacht dat je die strips op het midden van de deur bedoelde, sorry.
garagestmarien schreef:Oh, ik dacht dat je die strips op het midden van de deur bedoelde, sorry.
Ja dat bedoel ik ook . Maar op de eerste Prestiges zitten daar kunstofclips en inderdaad ook voor de sierstrips worden kleinere clips gebruikt.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Forummers,
Ik heb nog even een vraag over de bandenmaat onder een CX (Prestige) smalspoor.
Nu heb ik me laten vertellen dat 195-70-14 wel onder een smalspoor CX past. Alleen iemand anders spreekt dit toch tegen want hij zegt dat de voorbanden dan toch aanlopen. Hij adviseert toch 185-80-14 te nemen.
De laatste maat is overigens niet te krijgen bij Michelin.
Kortom wie heeft ervaring met 195-70-14 onder een smalspoor CX , loopt deze dan wel of niet aan?
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Ze is gespoten.
Ik ben ook erg tevreden over de kleur.
Hier een paar fototjes :
Hier nog ff een link naar nog wat meer foto’s voor de liefhebbers.
Nu nog ff wat elektrieke probleempjes oplossen en dan invoeren en apk keuren.
Daarna zweeft er weer een CX exemplaar op de Nederlandse wegen.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën