alle aansluitingen in de motorruimte zijn afgemonteerd, behalve de radiator.
Olie is net binnen.
zometeen eerst een detour naar de achterzijde voor de laatste leidingen….
CX GTi Turbo 2 - All Black
links is goed, rechts is nu aan begonnen.
trucje om leidingwartels te lossen uit structuren waar ze langere tijd hebben vastgezeten: leiding afknippen en met een 6 kant dop 8 de wartel losdraaien. Dit voorkomt vervorming van de wartel en voorlopig heb ik zo elke wartel zonder beschadigen of afbreken kunnen verwijderen. Daarna natuurlijk nieuwe leidingen met nieuwe RVS wartels geplaatst…

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Of de speciale leidingensleutels gebruiken.
garagestmarien schreef:Of de speciale leidingensleutels gebruiken.
mmm, als de leidingen zo verrot zijn werkt dat vaak niet meer evenmin als griptangen…..
fuseekogels vervangen linksvoor, linksvooronderdraagarm weer vastgezet…..
nu vloeistoffen aan het bijvullen. Vanavond wil ik de motor horen draaien…..

- BX 1.9 TURD, de Euro
Wij ook: film!
mmmmm
ik zal zien wat ik kan doen…..

- BX 1.9 TURD, de Euro
Loopt ze al?
nee, ik moet eerst het luchtfilter herplaatsen en daarvoor moet die holle ruimte eronder vol met bagger (ofwel waxoyl) geblazen worden. Ik ga nu eerst wat braden in de binnenzijde.
wel heb ik vandaag ook nog een bout van de accubevestiging weer vastgelast want die was losgeroest….
braden is t niet meer geworden. Wel is het luchtfilterhuis weer netjes zwart en de accu staat er in.
Als je dan de stekers van de bobines op de juiste steekt loopt ze ook weer….. EN HOE! die olie doet in ieder geval op het psychische vlak wonderen! En dat is al voldoende nietwaar?
maar de computer hier begrijpt filmpjes op camera’s niet….. dus helaas geen filmpje vandaag.
ik ga nu eerst maar eens mooie TRX jes op velg leggen….. En hopen dat ze na een goede schuurbeurt van de velg niet meer leeglopen….....
die leuke TRX bandjes hebben codering 89, betekent dit dat ze van 1989 zijn? in dat geval zijn die bandjes pas 19 jaar oud

- BX 1.9 TURD, de Euro
In dat geval zijn ze levensgevaarlijk!!!!
5 sterren in de NCAP crashtest toch zo’n cx?
verdrie, ik ben helemaal verliefd op mijn CXje
die bevallige lijn, het zijdezachte koppelingetje, dat lieflijke gesnor van de motor in combinatie van het zachte gepurr van de kleppen…...
mm volgens mij ben ik toch rijp voor een consult psychiatie, even een aanvraagje schrijven….?
of toch minder lasrook inademen?

- BX 1.9 TURD, de Euro
Evan schreef:5 sterren in de NCAP crashtest toch zo’n cx?
![]()
Vertrouw er maar niet op. Het viel me enorm tegen hoe de UK er uitzag na een zachte tik….
<—————
I know, zal er voorlopig niet zo hard mee rijden tot ik geld heb voor nieuwe of refurbished TRXes.
de audio inside is ook naar tevredenheid, voorin kenwood dual conus en achterin sony tweeters en een of ander onbekend merk middentoners wat samen toch een heel goed geluidje geeft!. De tijdelijke philips headunit zal op termijn waarschijnlijk vervangen worden voor een MP3 ready geval…
nog te doen voor de apk:
enig laswerk binnenzijde: voetenbakken afmaken en bij de rechterachter bestuurdersstoelbevestiging
gehele barrel alle holle ruimten volspuiten met waxoyl! en subframe natuurlijk…
interieur terugbouwen
voorkant terugbouwen: bumper en lampen
laswerk ad achterzijde thv bumper
contact op de tank schoonmaken
trekhaak terugplaatsen
en op termijn: nieuwe schijven en blokken voor!
na het weekend weer verder!