Andere radio i.c.m. parkeerhulp
leaser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 11 september 2008 08:15 PM

Ik heb geen parkeerhulp ‘piep-piep’-geluid bij het achterwaards inparkeren Confused

Wel zie ik op het display weergegeven dat ik objecten nader.
De parkeerhulp werkt op zich dus wel.

Nu zit er een andere radio in, en van een dealer hoor ik dat het geluid van de parkeerhulp wordt geproduceerd over de achterste speakers… door de standaard Citroen-radio. Als je deze vervangt heb je dus geen geluid meer!

Wie is hier ook tegenaan gelopen? Klopt het dat een andere radio dit geluid niet kan produceren? Zijn er oplossingen voor?

[9-2008] GC4P Ambiance 2.0 EB6V LPG
Packs Coffre, Detection, Luminosité
Achteraf: leder, Xenon, 17" velgen RC11 chrome op 215/50 profiel
Pioneer AVIC-X3 GPS, bluetooth, 2 hoofdsteunschermen, camera
...pfff en chromen strip 5e deur

Profiel  

axl
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121

Gepost: 11 september 2008 10:01 PM
  [ # 1 ]

normaal gesproken, worden de piepjes omgeleid naar de com200x als de RD4 afgemeld wordt, dus ik denk dat dat niet is gebeurd.
maar de piepjes zijn dan natuurlijk niet echt al te luid.

connects2 heeft wel een interface om de piepjes weer over de speakers te gooien, maar ik weet niet of dat ook surround- achtig is zoals bij de rd4

axl

Profiel  

leaser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 12 september 2008 01:49 AM
  [ # 2 ]

Top! Bedankt hiervoor!!  Het artikel van Connects2 ga ik direct doorgeven aan het inbouwstation.

Verder ben ik niet erg technisch; begrijp ik goed dat de omleiding werkt, maar omdat deze dan niet versterkt wordt, wellicht bijna niet hoorbaar is?

[9-2008] GC4P Ambiance 2.0 EB6V LPG
Packs Coffre, Detection, Luminosité
Achteraf: leder, Xenon, 17" velgen RC11 chrome op 215/50 profiel
Pioneer AVIC-X3 GPS, bluetooth, 2 hoofdsteunschermen, camera
...pfff en chromen strip 5e deur

Profiel  

arjanc5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 01 september 2012 05:21 PM
  [ # 3 ]

Na lang zoeken in de verschillende topics, kan ik het beste antwoord nog steeds niet vinden vandaar deze oproep tot actie…..

Ik ben sinds twee maanden een trotste bezitter van een mooie C4 picasso GP, mooie bak, doet wat tie doen moet, geen commentaar.

Alleen de radio…..das mijn euvel.

Voorheen had ik een c5, met orginele clarion klereradio erin…..gewisseld voor een mooie Kenwood KDC BT60U.

Lang moeten zoeken naar deze radio destijds (drie jaar geleden) en had alles…..carkit, usb en noem maar op.

Passen in de C4 ging totaal niet….moet een andere iso stekker in. Deze gehaald….de RAC 2501 van Caliber.

hup hup hup, radio zo spelend (geen stuurwielbediening meer helaas, hoewel de radio wel voorbereid is) Maar wat heeeeel vervelend is, is dat nu de parkeersensoren het niet meer doen…..

Heb ik nou een miskoop gedaan met die iso connector of moet ik dan werkelijk een duren interface aanschaffen?

Beste lezers van dit forum…..alle reacties ontzettend welkom.

Groetjes

Arjan

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook