beste mensen,
ik bezit een bx waar de drukregelaar veeeel minder vaak van tikt wanneer ie op oprijbokken staat (maakt niet uit voor of achter). ik heb inmiddels de drukregelaar zelf, hoofdbol, hoogteregelaars, spoelolie en lhm vervangen en nog is de tikfrequentie elke 7 sec. tijdens stationair draaien.
op bokken is dit maar 1 keer in de 60 sec! hier snap ik dus iets niet…
zijn er hier mensen die deze ervaring ook hebben (gehad)??
Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen
Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Wat doet de auto qua tikfrequentie in de laagste stand, midden hoge stand en hoogste stand op een vlakke vloer?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Wat doet de auto qua tikfrequentie in de laagste stand, midden hoge stand en hoogste stand op een vlakke vloer?
In de lage en middenstand tikt ie om de 7 sec. Hier zit geen verschil in. In de hoge stand 6. Op bokken is de frequentie in lage en middenstand 58 sec en hoge 45.
Bij koude LHM tikt ie ook iets minder als wanneer ik een tijdje gereden heb.
Wat mij laatst ook opviel was dat wanneer ik de motor start zonder in de wagen te gaan zitten bijv tijdens onderhoud (bx op vlakke vloer), de wagen ook iets minder vaak tikt (15 sec in lage of middenstand). Ga ik dan vervolgens een eindje rijden dan zakken de mondhoeken gelijk weer…
Ik blijf dit vreemd vinden. Als ik in de wagen ga zitten terwijl ie op de bokken is gereden blijft de tikfrequentie wel netjes om de 58 sec.
Kan de afstelling van de hoogteregelaars hier soms ook nog invloed op hebben??
Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen
Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Okee… hier moeten we eens op zitten broeden. Wonderlijk geval!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
hier een update!
ik ben er in de afgelopen dagen achter gekomen dat de bx keurig om de 60 sec een tik geeft zolang ik maar het rempedaal niet aanraak. doe ik dit dan schiet de frequentie altijd weer naar de 6-7 sec en blijft zo te hele rit en tot een half uur nadat de motor is afgezet.
ik neem aan dat dit dus aan de remservo moet liggen. ergens een plakkend klepje in de servo zelf??
Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen
Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km
Er zit een ontluchtschroefje op de servo. Probeer eens of ontluchten verschil maakt. Doe wel stevige handschoenen aan. LHM injecties kunnen dodelijk zijn!
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:Er zit een ontluchtschroefje op de servo. Probeer eens of ontluchten verschil maakt. Doe wel stevige handschoenen aan. LHM injecties kunnen dodelijk zijn!
neem aan dat dit hetzelfde werkt als bij ontluchten van de remmen?? of spreek je hierbij van enorme krachten/druk achter de nippel..?
Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen
Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km
Er zit geen nippel op voor een slangetje dus niet helemaal. Meer zoals bij de ontlastschroef op de drukregelaar.
Het zal in de praktijk dus wel meevallen als je hem niet te ver opendraait. Maar better safe than sorry.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:Er zit geen nippel op voor een slangetje dus niet helemaal. Meer zoals bij de ontlastschroef op de drukregelaar.
Het zal in de praktijk dus wel meevallen als je hem niet te ver opendraait. Maar better safe than sorry.
Ok, bedankt!
zal het eens gaan proberen.
Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen
Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km
Ben wel benieuwd?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Er zit op een BX remservo van latere typen helemaal geen ontluchtingsschroef voor zover ik weet; ontluchten en doorspoelen doe je via de remklauwen. Ik heb nog nooit iets aan de remservo zelf los hoeven halen om de remservo weer gangbaar te krijgen.
Wel veel *SCHONE* LHM doorspoelen (zeker een liter), dan komt vuiligheid doorgaans wel los.
Meest waarschijnlijke boosdoener is het achterrem/veercircuit wat vervuild door de enorm lange leidingen met weinig doorstroming.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Er zit op een BX remservo van latere typen helemaal geen ontluchtingsschroef voor zover ik weet; ontluchten en doorspoelen doe je via de remklauwen.
heb inderdaad geen ontluchtingsschroef kunnen ontdekken bij mijn bx…!
vanmiddag was de klacht trouwens verdwenen toen ik na een paar druppels teflon toevoeging voor hydrauliek het rempedaal een paar keer flink op z’n diepst intrapte. alles werkte hierna keurig en regelaar tik was ruim 1 keer per min. nu geloof ik niet dat dit blijvend kan zijn of geheel de klacht weg kan nemen dus ik houd het ff in de gaten en anders idd maar flink spoelen via de remnippels.
update zal volgen na mijn vakantie
Pyreneeën heb je,
Pyreja kun je krijgen
Xantia 1.8i 16v, Gris Fulminator, 213.000 km