karel schreef:mpostma schreef:karel schreef:
Dat steigeren van die rekeningen, dat komt door het smartengeld wat ze erbij tellen
Dat zal het zijn Het is voor een garage natuurlijk vreselijk om aan zo’n BX te moeten werken. Een C5 sleutelt natuurlijk veel fijner.
Ja inderdaad. Alles wat nieuw is, is beter tenslotte.
Weet je wat me pas echt vreselijk lijkt? Om in je eigen garage aan een BX te moeten sleutelen - brrr….
He bah, doe niet zo naar! Ik moet er niet aan denken
) Sjonge ik zou bijn a medelijden krijgen met die arme garagisten. Ik ben van mening dat als een garage gewoon goed werk vericht,zich dat laat terug zien in zijn klantenbestand. Onder goed werk versta ik dus,naast het netjes uitvoeren van reparaties i.o.m. de klant,ook het inzichtelijk maken van rekeningen en een duidelijke uitleg van de uitgevoerde reparaties. Het feit dat er zo slecht gescoord werd met die grote beurt test van de anwb is mijns inziens het bewijs dat veel garages slordig werken. Om nog maar te zwijgen van de soms belachelijk grote onderlinge prijsverschillen. Ja,en dan is het logisch dat mensen gaan zeuren. Natuurlijk zijn er ook goede garages,die netjes werken en natuurlijk zijn er ook vreselijke klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten of erger nog,de garage een poot willen uitdraaien. Ach….zolang geld voor de meeste mensen nog de grootste drijveer is in het leven zal dat altijd wel zo blijven,niks aan te doen. Ik heb vrij wisselende ervaringen met garages en ik beschouw mezelf toch echt wel als een redelijk mens. Voor een netjes uitgevoerde reparatie en een monteur die de tijd neemt om te vertellen wat hij gedaan heeft en waarom, wil ik best in de buidel tasten. Vakmanschap heeft zijn prijs. Maar als een reparatie opeens 1500 ouderwetsche guldens duurder is dan afgesproken was omdat meneer mij “vergeten” was te vertellen dat het zonder btw was..ja.. dan ga ik lopen zeiken ja. We hadden toch duidelijk afgesproken dat de chassieswissel van mijn 2cv tussen de fl4500 en fl5000 in TOTAAL zou kosten?
Tis maar een voorbeeld van de andere kant. Overigens was deze monteur wel een vakman en had ie netjes werk gedaan,jammer dat dit de afsluiting was. Ik ben er nooit meer geweest nadien. Hoe dan ook,je hebt onder zowel garages als onder klanten sukkeltjes zitten. Maar een goede garage weet zijn goede klanten aan zich te binden,dat staat voor mij als een paal boven water.
En zoals Erik Wijngaarden al aangaf Ik krijg ook geen aplaus na een dag hard werken. Ik werk ook in de hulpverlening… Vaak krijg ik als hulpverlener het verwijt dat ik idealistisch ben. Prima,laat dat maar mijn grootste drijveer zijn. Was dat voor (iets meer) automonteurs ook maar zo… roll wink
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
TinusTussengas schreef:En zoals Erik Wijngaarden al aangaf: Ik krijg ook geen aplaus na een dag hard werken. Ik werk ook in de hulpverlening… Vaak krijg ik als hulpverlener het verwijt dat ik idealistisch ben. Prima,laat dat maar mijn grootste drijveer zijn. Was dat voor (iets meer) automonteurs ook maar zo…
Een applaus krijg ik, als VMBO docent, ook niet dagelijks hoor!!
Maarre, hoe is ‘t eigenlijk met de informatie over deze garage??? Laat wel lang op zich wachten
voge schreef:TinusTussengas schreef:En zoals Erik Wijngaarden al aangaf: Ik krijg ook geen aplaus na een dag hard werken. Ik werk ook in de hulpverlening… Vaak krijg ik als hulpverlener het verwijt dat ik idealistisch ben. Prima,laat dat maar mijn grootste drijveer zijn. Was dat voor (iets meer) automonteurs ook maar zo…
Een applaus krijg ik, als VMBO docent, ook niet dagelijks hoor!!
Maarre, hoe is ‘t eigenlijk met de informatie over deze garage??? Laat wel lang op zich wachten
Ach, er zijn natuurlijk genoeg garages die wel en-public lof toegezwaaid krijgen. Mijn dealer van empel bijv. tijdens de laatste garagetest van de ANWB, Renard, Chyparse.. Het kan dus best.
Maar je moet gewoon transparant zijn naar je klanten. Zorgen dat je prijzen realistisch zijn en transparant voor de klant. Maar helaas is dat niet elke garagist gegeven.
Gr,
Marten
ff quotje uitgeknipt…
Een applaus krijg ik, als VMBO docent, ook niet dagelijks hoor!!
Maarre, hoe is ‘t eigenlijk met de informatie over deze garage??? Laat wel lang op zich wachten
einde quotje..maar dat wisten jullie al..
FF rustig ja, er zijn ook van die apenoten die moeten werken voor de centjes… en de week is nog nie om…
greets van wupke..
kreazyV8wuppo schreef:ff quotje uitgeknipt…
Een applaus krijg ik, als VMBO docent, ook niet dagelijks hoor!!
Maarre, hoe is ‘t eigenlijk met de informatie over deze garage??? Laat wel lang op zich wachten
einde quotje..maar dat wisten jullie al..FF rustig ja, er zijn ook van die apenoten die moeten werken voor de centjes… en de week is nog nie om…
greets van wupke..
Eh, wa’s dat voor malligheid; moet je als VMBO-docent dan niet werken voor de centjes ofzo?
Ik denk dat we wat dat betreft allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Dat heeft te maken met een probleem wat ze “het leven” noemen geloof ik.
Met duidelijkheid en eerlijkheid naar jezelf en je klanten toe kom je het verst. Dat geldt voor alle takken van sport, ook voor garages. De graaier of oplichter die het zonder duidelijkheid en eerlijkheid denkt te kunnen komt zichzelf vanzelf een keer tegen.
Doe je het goed en verkoop je het goed dan komt de klandizie vanzelf. Doe je het goed maar verkoop je het niet goed, of doe je het niet goed dan houdt het vanzelf een keer op.
Zo, genoeg al dan niet off topic overpeinzingen.
Heeft Citroen Emerpark zich inmiddels al verduidelijkt over de quote waarmee deze draad startte?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Precies de redenen dat ik 10 jaar geleden na 1,5 jaar ben gestopt met mijn KMBO Motorvoertuigen. Ondankbaar vak. Ik wilde auto’s restaureren maar zat op een opleiding voor derde monteur of zoiets.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
karel schreef:kreazyV8wuppo schreef:ff quotje uitgeknipt…
Een applaus krijg ik, als VMBO docent, ook niet dagelijks hoor!!
Maarre, hoe is ‘t eigenlijk met de informatie over deze garage??? Laat wel lang op zich wachten
einde quotje..maar dat wisten jullie al..FF rustig ja, er zijn ook van die apenoten die moeten werken voor de centjes… en de week is nog nie om…
greets van wupke..Eh, wa’s dat voor malligheid; moet je als VMBO-docent dan niet werken voor de centjes ofzo?
Ik denk dat we wat dat betreft allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Dat heeft te maken met een probleem wat ze “het leven” noemen geloof ik.Met duidelijkheid en eerlijkheid naar jezelf en je klanten toe kom je het verst. Dat geldt voor alle takken van sport, ook voor garages. De graaier of oplichter die het zonder duidelijkheid en eerlijkheid denkt te kunnen komt zichzelf vanzelf een keer tegen.
Doe je het goed en verkoop je het goed dan komt de klandizie vanzelf. Doe je het goed maar verkoop je het niet goed, of doe je het niet goed dan houdt het vanzelf een keer op.
Zo, genoeg al dan niet off topic overpeinzingen.
Heeft Citroen Emerpark zich inmiddels al verduidelijkt over de quote waarmee deze draad startte?
ff nog een keer quoten dan karel..
ik doelde op de info over de garage.
en ik was abuis aangaande een andere topic.
ce lavie, foutjes maken we allemaal.
aangaande dat gemiep over de klanten kan ik aanvullen ende commentaar geven..
ook ik had vele goeie klanten in mn bestand.
niks mis mee netjes van betalen, en zelfs dusdanig van vertrouwen , dat er een afspraak werd gemaakt, de autwerd voor de deur geparkeerd, en de sleutels in de brievenbus.
als ie klaar was hoorden ze het wel, en opgaaf van de te verwachte kosten werd al dan niet doorgebeld, gefaxt en of gewoon meegedeeld als ze de auto kwamen halen.
niks bellen niks moeilijk leuren over de nodige reparatie’s gewoon naar eigeninzicht regelen die hap.
dus ,, vanwege die klanten ben ik echt niet gestopt.
ik ben gestopt vanwege die goedkope lul de behangers , die willens en wetens proberen de zaak te flessen, en op garantie dingen pogen te claimen.
en dan heb je het als ondernemer heel zwaar, omdat heden de consument dusdanig is beschermt, .
en vanwege die onzinnige bescherming, hebben die oplichters vrij spel.
en jij als ondernemer kan je er nagenoeg niet tegen beschermen.
en zoals ik het ervoer, was voor mij de maat gewoon vol.
ik werk op basis van vertrouwen, en anders niet.
word ik diverse keren opgelicht ,tja, dan houd ik ermee op.
jullie verlies, en ik heb geen stress meer.
waar de schuldvraag zit? mogen jullie uitzoeken, ik heb geen geleuter meer dag en nacht aan mn koppie, ik hannes nog wat met versnellingsbakjes en motoren, af en toe help ik een vriend, en voor de rest werk ik voor de baas.
mag die gestressed raken, zolang ik mn salaris maar beur..
greets van wupke:die het jammer vind van die goeie klanten.
Jaja, rustig
Binnenkort ga ik ermee verder. Ik ben een paar dagen niet in Breda, dus zal het pas begin volgende week kunnen uitpluizen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zojuist kwam ik de buurvrouw weer tegen. En wat blijkt: niet Emerpark zelf, maar haar zus had verteld dat Citroëns onveilig zijn en dat ze beter een Renault kan rijden…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
leuke buurvrouw…
whahahahaha,,,, over versprekingen gesproken zeg…
euhh gauw de knuppel erbij halen ne je buurvrouw afslaan wegens valse beschuldigingen enzo,,,
bij nader inzien,,,, hmm mischien niet zo verstandig…
ach ja,, we hebben weer gelachen,, dus doen we het maar af met een bakje humor…
greets van wupke…hehehehehe’” ’ :17
:cheer4
Inderdaad, heb ook sterk het vermoeden dat er een steekje los zit, ergens in haar hoofd… dat mens spoort echt niet :weird
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
dan rijd ze in elk geval NIET met een Citroen, die spoort wel , zover ik weet hehe…
greets van de wupperrrrr
XBXG schreef::cheer4
Inderdaad, heb ook sterk het vermoeden dat er een steekje los zit, ergens in haar hoofd… dat mens spoort echt niet :weird
Is het voor de rest nog een lekker ding?
Gr,
Marten
Dat mens is ergens in de 50 joh….
Niet echt mijn stijl dus
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX