Boutjes met veer aan uitlaat C15e
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 01 september 2008 01:26 PM

Steeds bij overschakelen hoor ik een piepend geluid,wat van de uitlaat komt.
Er loopt een stevige buis onder het blok door naar de lange buis naar achter,precies waar die onderdelen gescheiden kunnen worden,zitten er 2 boutjes+ veer op een flens. Nu zou ik willen weten;hoe vast moeten die boutjes?(eigenlijk moet die verbinding iets flexibel blijven,vanwege het schudden van de motor) Rolling Eyes

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 01 september 2008 02:54 PM
  [ # 1 ]

Die horen gewoon vast te zitten. Als je een bout eruit draait kun je mooi zien hoe het werkt. Het schoteltje onder de moer waar de veer in rust, draai je namelijk vast tegen een aanslag/borst op de bout. Je kunt ‘m dus niet te ver aandraaien, wel geldt natuurlijk: vast is vast.

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 01 september 2008 05:43 PM
  [ # 2 ]

OK maar er zitten géén originele bouten meer in,gewoon lange bouten,met borgmoeren (vond ik ergens al vreemd)( de pijp is nieuw en komt van een uitlaatboer vandaan)
Dus eigenlijk draai ik ze maar helemaal aan en doe het moertje een tikkie terug,om het veertje het werk te laten doen (aandrukken van de buizen)
Mijn angst is hierom: mijn vorige auto was een BX 19tzi Break,en had hetzelfde probleem,ik had toen alles gewoon poepvast gezet,en daardoor scheurde zijn gietijzeren uitlaatsptuitstuk doormidden.(was geen pretje) Sad

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 01 september 2008 09:13 PM
  [ # 3 ]

Oei, dan zou ik er maar gauw een paar originele bouten indraaien!

Denk dat ze van de gemiddelde BX ook wel passen.

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 03 september 2008 03:24 PM
  [ # 4 ]

Het lijkt wel goed te komen,ik kon de moeren nog iets vaster zetten,en de veren zijn niet geheel ingedrukt.

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 13 september 2008 12:56 AM
  [ # 5 ]

Ik kwam vorige week op Francemobile in Rheinberg zo`n setje tegen, kostte 5 euro, nieuwprijs 39 Bruto…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook