De Visa loopt de laatste tijd niet zo lekker. Maar ik besloot pas nadat ie door de APK kwam er aandacht aan te besteden. Nu dat zover is, heb ik bij Brezan wat onderdelen gekocht. Het Visaatje start wel, maar rijdt daarna niet echt lekker. Bij gasgeven reageert hij niet gelijk en ook bij een constante snelheid hikt ie. Naarmate de motor warmer wordt, is het wat minder, maar het rijdt niet goed. Ik dacht zelf aan de verdeelkap. Die dus gehaald, met rotor. Ook 4 nieuwe bougies en een benzinefilter.
Op het laatste na heb ik gisterenavond de bougies, rotor en kap vervangen. Benzinefilter niet aan toegekomen. Maar hij loopt niet beter.
Nu gaan m’n gedachte uit naar de carburateur. Ook omdat ie stationair slecht loopt en bijna afslaat. De stationair-schroef hoger gezet, geen reactie. Waar zit de stationair-sproeier? Ik heb al even op het forum gezocht, maar zie uiteenlopende adviezen, als handoplegging en perslucht.
Mijn vragen nu: Waar zitten de sproeiers en zijn die eenvoudig te verwijderen? En met perslucht? Bij mij aan de overkant zit de benzinepomp. Het gaat om een 1100 Leader uit 1986.
Vast bedankt,
Ruud.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
waarom benzinefilter nog niet vervangen? als je die toch al hebt gehaald… heb je dat vast uitgesloten.
Ga ik ook doen, maar kwam er gisterenavond niet meer aan toe. Zit ook een beetje op een rot plek. Auto moet op de brug of op blokken.
Klusje voor binnenkort.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je carburateur is vuil, zie elders op dit visa-gedeelte, is al veel over geschreven…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist