Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wat zeiden ze bij die garage over de lijst van de gebreken die van Gompel geconstateerd hadden ??
citro-power schreef:Wat zeiden ze bij die garage over de lijst van de gebreken die van Gompel geconstateerd hadden ??
Hoogteregelaar voor lekt, olielek bij de nokkenas en slangenpaket was niet nodig. hoogteregelaar achter staat te laag. en heb vandaag de versnellingsbak gecontroleerd maar er kon nog geen halfkopje olie bij
(klein kopje)
oliepeil motor staat nog steeds vanaf dat ik hem heb, op pijl, maar ga een dezer dagen de zaak eens verversen en doorspoelen.
zoals ik al zij, de motor loopt geweldig lijkt mij niks aan te mankeren.
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dat scheelt zeg !!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
solide schreef:DriverD schreef:En ff het stekkertje op de niveau-sensor boven op je hydrualique-reservoir duwen!
Dat houd in… dat de slang daardoor kan springen?
Nee joh, als dat stekkertje er niet opzit kan je alleen niet op je dashbord zien of er te weinig LHM in je reservoir zit (in welk geval er een lampje moet gaan branden). Maar zo te zien zit je LHM-reservoir vol genoeg.
Citroen!
DriverD schreef:solide schreef:DriverD schreef:En ff het stekkertje op de niveau-sensor boven op je hydrualique-reservoir duwen!
Dat houd in… dat de slang daardoor kan springen?
Nee joh, als dat stekkertje er niet opzit kan je alleen niet op je dashbord zien of er te weinig LHM in je reservoir zit (in welk geval er een lampje moet gaan branden). Maar zo te zien zit je LHM-reservoir vol genoeg.
oke, gelukkig heb ik het al 3x zien branden
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat lampje licht ook op als de druk in het LHM-circuit te laag is…
Citroen!
citro-power schreef:Dat scheelt zeg !!
vindt ik ook, heb er nog niet al te veel verstand van, maar.. ik woon ook niet onder een steen
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
DriverD schreef:Dat lampje licht ook op als de druk in het LHM-circuit te laag is…
ben ik ook al achter gekomen zaterdag onderweg naar Krommenie 2x kunnen stoppen en gelukkig had ik geen LHM bij mij zou om 9.00 uur bij hem zijn en het is geworden 15.00uur maar hij is blijven wachten
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
zoals ik al eerder zij, lekt er geen motorolie en bakolie maar s’morgens ligt er een klein beetje lhm groen onder zie de stand niet echt zakken.
nou heb ik gehoord dat er een Hydrauincarnage middel bestaat.
iemand hier ervaring mee : ... of er ook nadelen aan zitten.
groet,
ik
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
solide schreef:zoals ik al eerder zij, lekt er geen motorolie en bakolie maar s’morgens ligt er een klein beetje lhm groen onder zie de stand niet echt zakken.
nou heb ik gehoord dat er een Hydrauincarnage middel bestaat.
iemand hier ervaring mee : ... of er ook nadelen aan zitten.groet,
ik
Dat middel is ervoor om je systeem te reinigen van binnen. Als je ergens lekkagge hebt helpt dat niet. Die zal je moeten opsporen en oplossen.
Nadelen aan het middel is er niet volgens mij , al helpt het verversen alleen al genoeg. Of dat moet een hele lange tijd geleden zijn.
Oke maar als er oude lhm in zit, dan gaat het veersysteem ook niet snel meer omhoog had ik begrepen.
klopt dat
maar als ik jouw zo hoor dan kan ik beter de zaak doorspoelen en daarna verversen, is dat zelf te doen of is het specialisten werk
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
solide schreef:Oke maar als er oude lhm in zit, dan gaat het veersysteem ook niet snel meer omhoog had ik begrepen.
klopt dat
maar als ik jouw zo hoor dan kan ik beter de zaak doorspoelen en daarna verversen, is dat zelf te doen of is het specialisten werk
Maakt niet uit hou oud de lhm is , de auto blijft wel omhoog gaan.
Aangezien de hydrolycage redelijk duur is kun je ook 2 keer de lhm verversen. Verversen , 1500km rijden , en dan weer.
Vergeet de filters niet schoon te maken in het lhm vat.
Is redelijk makelijk zelf te doen , lopen draadjes genoeg hier op het forum over lhm systeem verversen/spoelen.
Bij mij zat er ook echt drek in het LHM systeem. Ik heb het nu 1x ververst. Langzaam begint het systeem wat soepeler te worden. Vlotter reageren op commando’s van de hoogteregelaarhandle en vlotter omhoog komen. Nu moet ik wel zeggen dat het omhoog komen na een tijdje stilstaan nooit echt snel geweest kan zijn naar mijn idee. Met dat kleine plumjerpompje dat de GS heeft kan ik geen wonderen verwachten. Zeker niet vergeleken met stuurbekrachtigde hydropneumaten waarbij de pomp veel groter gedimensioeerd is.
mpostma schreef:Bij mij zat er ook echt drek in het LHM systeem. Ik heb het nu 1x ververst. Langzaam begint het systeem wat soepeler te worden. Vlotter reageren op commando’s van de hoogteregelaarhandle en vlotter omhoog komen. Nu moet ik wel zeggen dat het omhoog komen na een tijdje stilstaan nooit echt snel geweest kan zijn naar mijn idee. Met dat kleine plumjerpompje dat de GS heeft kan ik geen wonderen verwachten. Zeker niet vergeleken met stuurbekrachtigde hydropneumaten waarbij de pomp veel groter gedimensioeerd is.
was bij jou het lek na het verversen ook verholpen?
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Meestal gaat het meer lekken na verversen. Is ook logisch: eventueel toevallig afdichtende vuillaagjes worden eerder weggespoeld.
Citroen!