Totaal aantal Berichten: 391
- Xsara 1.4i coupe
Grill is nu echt bijna klaar . Hij is gespoten. (ik heb een klein flesje van een lokale auto-onderdelen winkel gehaald in mijn kleurcode, er is wel een verschil te zien, misschien omdat de lak op de auto al 10 jaar aant verweren is…)
Alleen het gaas moet erachter, maar dat doen we aankomende week, mn vader kan het gaas op zn werk beter knippen en ombuigen.
Hier alvast een paar vlotte fototjes.
EDIT: Oude foto verwijderd
De dakspoiler is momenteel effe bevroren, omdat ik via een ander bedrijf er een probeer te vatten, en zij hebben nog niks anders gevonden dan die van Carfantasy die uit Spanje moet komen…
Keep y’all updated
Grtzz, Jeroen
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Mooie grille! Alleen echtz onde van het kleur verschil. Kan komen door
andere grondlaag (donker/licht). ben wel benieuwd hoe het staat met het
gaas erchter!
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weet je zeker dat het de juiste kleur is
Ik vind het verschil wel erg groot
Bij het verschil wat ik op de foto’s zie, vooral die laatste, zou ik direct de oude terug plaatsen
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Misschien commendant een oplossing?
Maar waarom kun je niet uit de oude grill, de logo eruit halen?
scheelt een hoop werk?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
- Xsara 1.4i coupe
Arjan Verkade schreef:Weet je zeker dat het de juiste kleur is
Ik vind het verschil wel erg groot
Bij het verschil wat ik op de foto’s zie, vooral die laatste, zou ik direct de oude terug plaatsen
Zeker de goede kleur, ik ben naar een winkel geweest, heb de kleurcode gezegd, en die vent heeft me een flesje gegeven dat overeenkwam met de kleurcode.
En net wat Nick zegt, het had kunnen liggen aan de primer, die was idd wit, en ik bedoel, de lak op de auto is al 10 jaar aant verweren. Ik vind het persoonlijk nog niet echt storend, en vooral als er dadelijk nog zwart gaas achter komt, zal het misschien wel minder opvallen.
GWHENDRIKS2 schreef:Misschien commendant een oplossing?
Maar waarom kun je niet uit de oude grill, de logo eruit halen?
scheelt een hoop werk?
Als ik dat deed, had ik 2 problemen.
1. Als ik de originele gril gebruikte, had ik geen gril meer op de auto, en ik rij niet graag met een onvolledige auto .
2. Het logo eruit halen is niet het enige wat gedaan is, het hele middenstuk is eruit gezaagd. Dan heb je ook weer stukken die onbespoten zijn, als je die bij moet tippen heb je ook meer dan 1 kleur. Ook met het eruit zagen zat er een kans in dat het ding kapot ging. Als ik dit met mn ori grill zou doen en hij zou kapot gaan, had ik er geen meer.
Open grill op een Xsara 1 doet het altijd wel goed..
Wat voor kleur gaas ga je gebruiken ik had zelf de gewone standaard kleur.
Hier een fototje van mijn oude Xsara:
(Niet op de modder letten:) was net terug van een toerrit van CitroSport)
Kleur verschil is idd wel erg groot en dat het in 10jaar zo veranderd is geloof ik niet iig niet bij die kleur. Een donkere grondlaag zal wel iets helpen denk ik maar het verschil blijft denk ik.
De winkel zeg je? bedoel je daar de dealer mee? zo niet moet je misschien daar eens een busje gaan halen
Succes ermee
- Xsara 1.4i coupe
Ik gebruik zwart gaas,
Ik heb een klein flesje metallic lak gekocht bij een lokale auto onderdelen handelaar (soortvan kleinere versie van de Heuts) wat eigelijk alleen bedoeld was voor aantippen van plekken. Maar een collega van mijn vader zei dat je ook met zo’n flesje je onderdelen kon spuiten, dus hij heeft dat voor me gedaan. Het was wel zeker mijn kleur,,, het is nagekeken.
Ik laat em denk ik niet nog een keer overspuiten, maar als ie klaar is en erop zit, post ik nog wel een aantal foto’s, en kunnen jullie mee oordelen
Jeroen_Xs98 schreef:Ik gebruik zwart gaas,
Ik heb een klein flesje metallic lak gekocht bij een lokale auto onderdelen handelaar (soortvan kleinere versie van de Heuts) wat eigelijk alleen bedoeld was voor aantippen van plekken. Maar een collega van mijn vader zei dat je ook met zo’n flesje je onderdelen kon spuiten, dus hij heeft dat voor me gedaan. Het was wel zeker mijn kleur,,, het is nagekeken.
Ik laat em denk ik niet nog een keer overspuiten, maar als ie klaar is en erop zit, post ik nog wel een aantal foto’s, en kunnen jullie mee oordelen
Okay ben benieuwd en anders ff naar de dealer voor een paar euro heb je een busje lak en een busje vernis van Citroën zelf.
- Xsara 1.4i coupe
Zoals te lezen is aan mijn nieuwe titel, de grill past niet…
Het probleem zit em aan de boven en onderkant. Het gaas is te dik waardoor de grill niet meer in de rug past.
Iemand tips????
En heeft iemand een misschien een foto van hoe een standaard embleemloze gril eruit ziet van de achterkant? Hoe het gaas vast zit?
Dus effe pause met et project,,, en iedere tip is welkom,
groeten
Ai dat is minder! misschien heb ik nog wel ergens een plaatje zal eens zoeken.
- Xsara 1.4i coupe
@ XerroR:
Ik ben eens op jou site geweest, en heb daar een paar foto’s van je Xsara bekeken (was een vet ding trouwens ) en ik dacht te zien dat de rug waar de grill tegenaan zit geschroefd bij jou anders was. (Te zien in een aantal posts van mij terug) Kun je daarmee instemmen? Zou het daaraan kunnen liggen?
- Xsara 1.4i coupe
Ik heb me vanmiddag een setje zijknipperlichtkapjes gehaald, helder wit. Maar nu heb ik daar ook een probleem mee ... De problemen lijken me wel te volgen…
Het probleem hiermee is, dan mijn lampen van zichzelf ‘normaal’ zijn, terwijl deze met helder witte kapjes op toch ook oranje moeten schijnen.
Ik mag ze dus niet erop zetten tot ik oranje lampjes heb. Iemand een idee waar ik deze kan krijgen? Gewoon bij de dealer (of een andere willekeurige Citroen garage)?
gr Jeroen
Gewoon even naar de onderdelenboer, maakt niet uit welke, neem een oud lampje mee als voorbeeld of schrijf even op welk type het is… Vraag dan meteen naar oranje lampjes met een zilveren buitenkant. Die bestaan, zie je zo niet oranje zitten in je mooie helder witte knipperlichten maar schijnen wel mooi oranje…
Xsara Coupe
- Xsara 1.4i coupe
Gedaan… Ze hadden die met zilveren buitenkant niet, dus ik heb het toch maar gewoon gehouden op de oranje lampjes.
Snelle pics:
Jeroen_Xs98 schreef:@ XerroR:
Ik ben eens op jou site geweest, en heb daar een paar foto’s van je Xsara bekeken (was een vet ding trouwens ) en ik dacht te zien dat de rug waar de grill tegenaan zit geschroefd bij jou anders was. (Te zien in een aantal posts van mij terug) Kun je daarmee instemmen? Zou het daaraan kunnen liggen?
Thnx
Als ik de foto’s bekijk is er idd verschil.
Ik heb ff gezocht maar heb helaas bijna geen foto’s van de grill in losse toestand.
Misschien heb je hier wat aan ?