Afscheid van mijn ZX: auto + alle onderdelen BOD GEVRAAGD!
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 18 augustus 2008 02:24 PM

Ik sta voor een dilemma: ik rijdt zelf nu een maand of twee in mijn Xantia Break. De ZX (1.6 Avantage 1992, groen metallic) zou naar mijn zoon gaan.

Die heeft inmiddels besloten om toch weer te gaan studeren en krijgt dus weer een OV. Zijn rijlessen heeft-ie stilgelegd. Dat betekent dat de ZX een hele poos geschorst gaat worden of dat-ie een nieuw leven krijgt bij een andere liefhebber.

Omdat er geen APK (meer) op zit zou die heel goed voor onderdelen gebruikt kunnen worden. Hij rijdt overigens prima dus een verse APK en een nieuw leven bij een andere bestuurder is ook een optie. Deze auto is starten en lopen. Ook nu die stilstaat. Als je een beetje het forum gevolgd hebt dan weet je dat op deze ZX alles er zo´n beetje nieuw op zit. Qua onderhoud is er weinig te verwachten voor deze auto. Een klein lijstje maar niet volledig:

- nieuwe veerpoot rechts
- nieuwe draagarmen MET rubbers
- nieuwe remschijven en blokken voor (15.000 KM)
- nieuwe kachelradiator (!!)
- nieuwe KM-teller kabel
- andere stappenmotor
- andere versnellingsbak en bij vervanging geconstateerd dat de koppeling nog heel lang mee kan
- andere achteras, nieuwe silentblocs
- ruilmotor
- andere schokbrekers
- achterremmen gangbaar gemaakt

Verder hebben we pas (500 KM) de olie ververst, nieuw oliefilter, KVS deze winter ververst. De auto staat op rubbertjes die nog wel een poosje mee kunnen.

Van de auto die ik vorig jaar gesloopt heb, heb ik nog een reserve blok (helemaal compleet), een reserve radiator, heel veel los spul (een krat en een doos vol) zoals slangen, losse onderdelen zoals extra startmotor, monopoint injectiehuis, MAP sensor, een paar losse sensoren, reserve ECU, etc.  Ook nog een reserve trekhaak (onder mijn ZX zit al een trekhaak). Het reserveblok is goed lopend uit de auto gekomen (de donorauto had enkel frontale schade en is door mij van Rotterdam naar Nijverdal gereden voor de sloop).

De auto rijdt perfect. Inmiddels al bijna 2 jaar met het MM lampje aan. Daar is voortdurend naar gezocht, we kunnen het probleem niet vinden. De auto rijdt er niet minder om. (als je het lampje onklaar maakt zou je het niet weten). Verder zit er ergens een “klapper” die we met de beste wil van de wereld nog niet hebben kunnen vinden. Nog openstaande opties: veerpootlager, uitlaat di ergens iets raakt, centrale stuurkogel en kniestuk stuurstang. De rest is ALLEMAAL al vernieuwd. Overigens rijdt de auto prima.

Voor een leuk bod is het allemaal van u. PM me maar.

Jos

<EDIT>
Nog even niet vergeten: nieuwe middendemper (najaar 2007), nieuwe einddemper (maart 2008), recente accu, bougies en bougiekabels 15.000 KM, linkse en rechtse motorsteun vernieuwd. In de twee jaar dat ik de auto had zijn ook de brandstofleidingen vernieuwd en is vorig jaar het brandstoffilter vervangen. De klepspeling is toen ook gecontroleerd en die viel ruim binnen de normen.

Ik heb de meeste onderdelen rekeningen bewaard en die zijn ter inzage beschikbaar. Eventueel kan ik ze per mail naar je toesturen als pdf.
</EDIT>

Jos van der Voort

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 18 augustus 2008 04:19 PM
  [ # 1 ]

Zonde is veel werk en geld in gestopt zie ik. Ik denk niet dat je dat er met verkopen uit kan halen. Dus als hij van mij was zou ik m houden. En wachten tot je zoon klaar is met school.

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 augustus 2008 04:22 PM
  [ # 2 ]

Zoveel hoeven we er ook niet voor te hebben (we zijn niet op zoek naar de hoofdprijs) en mijn zoon heeft nog een jaar of drie school tegoed.

Als je de auto zo lang laat staan wordt-ie er ook niet beter van. Ik gun hem dan liever aan een liefhebber die er nog een mooie poos in kan rijden.

Jos van der Voort

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 20 augustus 2008 09:17 PM
  [ # 3 ]

Wat is de vraagprijs ??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 20 augustus 2008 09:56 PM
  [ # 4 ]

Daar heb ik je een PM over gestuurd.

Oh ja: er zitten grote speakers in de hoedenplank (Sony Explod) en in de deuren zitten behoorlijk goede Pioneers.

Ik heb er nog een hoedenplank bij waar niet in gezaagd is en met een rolgordijn.

Jos

Jos van der Voort

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 27 augustus 2008 11:27 PM
  [ # 5 ]

Is er niemand in deze auto geïnteresseerd? Dat kan toch niet waar zijn?

Jos van der Voort

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 28 augustus 2008 12:11 AM
  [ # 6 ]

Nee helaas ook mijn zus ziet er van af. Sad

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 28 augustus 2008 01:21 AM
  [ # 7 ]

Tja, het spijt me maar ook ik heb helaas geen belangstelling voor je auto.
Had ik het maar eerder geweten, misschien weet ik nog wel iemand ik zal eens polsen, stuur mij als je wilt even een pb met de vraagprijs.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 579

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 03 september 2008 12:19 AM
  [ # 8 ]

hoe veel km heeft ie gelopen?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 03 september 2008 02:36 AM
  [ # 9 ]

ongeveer 220 op het ruilblok dat er in ligt. Het reserveblok heeft ongeveer 225.

Jos van der Voort

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 04 september 2008 01:50 AM
  [ # 10 ]

300 euri omdat ik hem nu echt kwijt wil. Dus de auto + alle onderdelen, reserveblok, etc.

Lees de bovenstaande boodschappen goed door want het totale aanbod staat een beetje verspreid.

Jos van der Voort

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 13 september 2008 02:58 PM
  [ # 11 ]

LAATSTE KANS!

Ik ga volgende week bellen met autodemontagebedrijven. De auto gaat dus binnen nu en een week/10 dagen echt weg met alle reserveonderdelen..

Het gaat me aan het hart om alles zo te zien verdwijnen in de zakken van een autosloper. Dat is toch doodzonde! Wie geeft me een redelijk bod? Alles of niets!

Jos van der Voort

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten

Gepost: 13 september 2008 08:41 PM
  [ # 12 ]

meschien kan je hem beter ergens anders aanbieden. en geduld is natuurlijk soms ook wel vereist

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 13 september 2008 08:46 PM
  [ # 13 ]

Dat ergens anders is het autodemontagebedrijf en het geduld kost me ook 50 euri per maand aan WB en verzekering.

Jos van der Voort

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten

Gepost: 13 september 2008 10:35 PM
  [ # 14 ]

als je hem op eigen grond zet kan je m schorsen. en die verzekering kan er nu ook gewoon af. als je er niet meer mee rijd

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook