4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
GS aanschaffen
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 september 2008 08:06 PM
  [ # 46 ]

Wat zeiden ze bij die garage over de lijst van de gebreken die van Gompel geconstateerd hadden ??

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 09 september 2008 09:29 PM
  [ # 47 ]
citro-power schreef:

Wat zeiden ze bij die garage over de lijst van de gebreken die van Gompel geconstateerd hadden ??

Hoogteregelaar voor lekt,  olielek bij de nokkenas en slangenpaket was niet nodig. hoogteregelaar achter staat te laag. en heb vandaag de versnellingsbak gecontroleerd maar er kon nog geen halfkopje olie bij
(klein kopje)
oliepeil motor staat nog steeds vanaf dat ik hem heb, op pijl, maar ga een dezer dagen de zaak eens verversen en doorspoelen.
zoals ik al zij, de motor loopt geweldig lijkt mij niks aan te mankeren.

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 september 2008 11:00 PM
  [ # 48 ]

Dat scheelt zeg !!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 september 2008 12:39 AM
  [ # 49 ]
solide schreef:
DriverD schreef:

En ff het stekkertje op de niveau-sensor boven op je hydrualique-reservoir duwen! Smile

Dat houd in… dat de slang daardoor kan springen?

Nee joh, als dat stekkertje er niet opzit kan je alleen niet op je dashbord zien of er te weinig LHM in je reservoir zit (in welk geval er een lampje moet gaan branden). Maar zo te zien zit je LHM-reservoir vol genoeg.

Citroen!

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 10 september 2008 12:43 AM
  [ # 50 ]
DriverD schreef:
solide schreef:
DriverD schreef:

En ff het stekkertje op de niveau-sensor boven op je hydrualique-reservoir duwen! Smile

Dat houd in… dat de slang daardoor kan springen?

Nee joh, als dat stekkertje er niet opzit kan je alleen niet op je dashbord zien of er te weinig LHM in je reservoir zit (in welk geval er een lampje moet gaan branden). Maar zo te zien zit je LHM-reservoir vol genoeg.

oke, gelukkig heb ik het al 3x zien branden smile

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 september 2008 12:45 AM
  [ # 51 ]

Dat lampje licht ook op als de druk in het LHM-circuit te laag is…

Citroen!

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 10 september 2008 12:45 AM
  [ # 52 ]
citro-power schreef:

Dat scheelt zeg !!

vindt ik ook, heb er nog niet al te veel verstand van, maar.. ik woon ook niet onder een steen Smile

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 10 september 2008 12:49 AM
  [ # 53 ]
DriverD schreef:

Dat lampje licht ook op als de druk in het LHM-circuit te laag is…

ben ik ook al achter gekomen zaterdag onderweg naar Krommenie 2x kunnen stoppen en gelukkig had ik geen LHM bij mij Wink zou om 9.00 uur bij hem zijn en het is geworden 15.00uur maar hij is blijven wachten Very Happy

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 12 september 2008 11:50 PM
  [ # 54 ]

zoals ik al eerder zij, lekt er geen motorolie en bakolie maar s’morgens ligt er een klein beetje lhm groen onder zie de stand niet echt zakken.
nou heb ik gehoord dat er een Hydrauincarnage middel bestaat.
iemand hier ervaring mee Confused:  ... of er ook nadelen aan zitten.

groet,
ik

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 september 2008 11:55 PM
  [ # 55 ]
solide schreef:

zoals ik al eerder zij, lekt er geen motorolie en bakolie maar s’morgens ligt er een klein beetje lhm groen onder zie de stand niet echt zakken.
nou heb ik gehoord dat er een Hydrauincarnage middel bestaat.
iemand hier ervaring mee Confused:  ... of er ook nadelen aan zitten.

groet,
ik

Dat middel is ervoor om je systeem te reinigen van binnen. Als je ergens lekkagge hebt helpt dat niet. Die zal je moeten opsporen en oplossen.

Nadelen aan het middel is er niet volgens mij , al helpt het verversen alleen al genoeg. Of dat moet een hele lange tijd geleden zijn.

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 13 september 2008 12:11 AM
  [ # 56 ]

Oke maar als er oude lhm in zit, dan gaat het veersysteem ook niet snel meer omhoog had ik begrepen.
klopt dat
maar als ik jouw zo hoor dan kan ik beter de zaak doorspoelen en daarna verversen, is dat zelf te doen of is het specialisten werk

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 september 2008 12:32 AM
  [ # 57 ]
solide schreef:

Oke maar als er oude lhm in zit, dan gaat het veersysteem ook niet snel meer omhoog had ik begrepen.
klopt dat
maar als ik jouw zo hoor dan kan ik beter de zaak doorspoelen en daarna verversen, is dat zelf te doen of is het specialisten werk

Maakt niet uit hou oud de lhm is , de auto blijft wel omhoog gaan.

Aangezien de hydrolycage redelijk duur is kun je ook 2 keer de lhm verversen. Verversen , 1500km rijden , en dan weer.

Vergeet de filters niet schoon te maken in het lhm vat.

Is redelijk makelijk zelf te doen , lopen draadjes genoeg hier op het forum over lhm systeem verversen/spoelen.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 september 2008 02:52 PM
  [ # 58 ]

Bij mij zat er ook echt drek in het LHM systeem. Ik heb het nu 1x ververst. Langzaam begint het systeem wat soepeler te worden. Vlotter reageren op commando’s van de hoogteregelaarhandle en vlotter omhoog komen. Nu moet ik wel zeggen dat het omhoog komen na een tijdje stilstaan nooit echt snel geweest kan zijn naar mijn idee. Met dat kleine plumjerpompje dat de GS heeft kan ik geen wonderen verwachten. Zeker niet vergeleken met stuurbekrachtigde hydropneumaten waarbij de pomp veel groter gedimensioeerd is.

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 13 september 2008 10:48 PM
  [ # 59 ]
mpostma schreef:

Bij mij zat er ook echt drek in het LHM systeem. Ik heb het nu 1x ververst. Langzaam begint het systeem wat soepeler te worden. Vlotter reageren op commando’s van de hoogteregelaarhandle en vlotter omhoog komen. Nu moet ik wel zeggen dat het omhoog komen na een tijdje stilstaan nooit echt snel geweest kan zijn naar mijn idee. Met dat kleine plumjerpompje dat de GS heeft kan ik geen wonderen verwachten. Zeker niet vergeleken met stuurbekrachtigde hydropneumaten waarbij de pomp veel groter gedimensioeerd is.

was bij jou het lek na het verversen ook verholpen?

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 september 2008 12:05 AM
  [ # 60 ]

Meestal gaat het meer lekken na verversen. Is ook logisch: eventueel toevallig afdichtende vuillaagjes worden eerder weggespoeld.

Citroen!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook