[quote data=”” author=“fluidphreak” date=“1252147597”]Stuurbekrachtiging op de DS werk niet perfect: Bij stilstand krijg je de wielen toch niet echt van hun plek.
Nee, dan Diravi…
Ik heb dit zelf ook ondanks nieuw bekr.stuurhuis van citrotech; zijn er nog meerdere die hier last van hebben :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Re: wel/geen bekrachtiging bij stilstaan
citroen23 schreef:fluidphreak schreef:Stuurbekrachtiging op de DS werk niet perfect: Bij stilstand krijg je de wielen toch niet echt van hun plek.
Nee, dan Diravi…
Ik heb dit zelf ook ondanks nieuw bekr.stuurhuis van citrotech; zijn er nog meerdere die hier last van hebben :
Bij de DS is het geen stuurbekrachtiging zoals bij modernere auto’s, maar er wordt gesproken over een hulpstuurhuis.
De naam zegt het al, assistentie door middel van hydrauliek.
Bij een stilstaande DS gaat het dus een behoorlijk stukje zwaarder.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
De stuurbekrachtiging werkt volgens mij op onderdruk van de inlaat. Misschien moet je voordat je weggaat eventjes gassen en dan moet de onderdruk zijn werk weer doen…...
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Nou ja zwaar draaien ? waarmee vergelijk je het en krijg je het stuurwiel wel rond ?
Het een en ander hangt natuurlijk wel af van hoeveel profiel je banden hebben, merk en type van de band, voldoende bandenspanning, welke ondergrond (grind, klinkers of asfalt) en of deze ondergrond nat is.
Ik zie geen probleem. Zelfs in een krappe parkeerplek hoef je de auto maar iets te laten rollen en het sturen gaat weer vrij soepel, er is altijd wel ruimte voor en anders moet je bedenken dat jouw bumpers van staal zijn en die van de auto voor / acher van kunststof (kijk wel of niemand een trekhaak heeft ).
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Pimperklaas schreef:De stuurbekrachtiging werkt volgens mij op onderdruk van de inlaat. Misschien moet je voordat je weggaat eventjes gassen en dan moet de onderdruk zijn werk weer doen…...
euh, we hebben het hier over een ds met hydrauliek
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
bartjes schreef:maar iets te laten rollen….......
Groetjes, Bart
als hij/zij dus stilstaat daar gaat het om. heb ook wel eens in een ds gezeten die stilstaand !! wel licht stuurde. voor sommige wellicht een .
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Probeer met krappe parkeersituaties maar eens met verhoogde rijstand, heb je veel meer powerassistance…
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
vlietmansje schreef:Probeer met krappe parkeersituaties maar eens met verhoogde rijstand, heb je veel meer powerassistance…
Als je dan iemand raakt, dan druk je de grille of achterklep van de andere auto krom…...
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
vlietmansje schreef:Probeer met krappe parkeersituaties maar eens met verhoogde rijstand, heb je veel meer powerassistance…
Hoe kan dat :
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Exact verklaren kan ik het niet, maar vermoed dat de hoek die de spoorstangen en de fusees met elkaar maken verandert.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Re: wel/geen bekrachtiging bij stilstaan
roland schreef:
Bij de DS is het geen stuurbekrachtiging zoals bij modernere auto’s, maar er wordt gesproken over een hulpstuurhuis.
De naam zegt het al, assistentie door middel van hydrauliek.
Bij een stilstaande DS gaat het dus een behoorlijk stukje zwaarder.
Hulpstuurhuis??? Bedoel je niet stuurhulp???
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Brian schreef:vlietmansje schreef:Probeer met krappe parkeersituaties maar eens met verhoogde rijstand, heb je veel meer powerassistance…
Hoe kan dat :
De enige verklaring die ik kan geven is dat de spoor-breedte voor verkleint doordat de auto hoger komt. De banden staan dan al op spanning omdat ze op hetzelfde stuk weg blijven staan…...
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Aan het stuur draaien met stilstaande auto is sowieso een no-no, mensen die dat een DS aandoen verdienen een Fiat Panda
Serieus: ik zou net weten hoe mijn DS stuurt als ze stilstaat, ik rol altijd licht, ook met de Xsaar. Als ik met de lesauto stilstaand stuurde (destijds toen ik mn B-rijbewijs wilde halen) kostte me dat een knaak en een tirade van mn rij-instructeur
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 11780
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zoals gemeld: ook stilstaand geen problemen met het rondtornen van het stuur. Wel moet ik zeggen dat dan de pomp het soms even niet bijsloft. Klein toefje gas en presto.
En dat mag je je DS wél aandoen. Nederland heeft maar verrekte weinig DS-sized parkeerplaatsjes…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Penny Lane schreef:Zoals gemeld: ook stilstaand geen problemen met het rondtornen van het stuur. Wel moet ik zeggen dat dan de pomp het soms even niet bijsloft. Klein toefje gas en presto.
En dat mag je je DS wél aandoen. Nederland heeft maar verrekte weinig DS-sized parkeerplaatsjes…
Derk
Jawel, maar met die kleine draaicirkel van 11 meter is het altijd een sport om zo’n voiture in te parkeren in een plek van wagenlengte + 0,5 meter, ook als er een grotere plek beschikbaar is.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 11780
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Daar heb je de stoep voor…
Of nee: dát moet je je DS niet aandoen
Maar inderdaad: het onmogelijke doen is leuker in een DS!!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!