16 van de 40
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 augustus 2008 03:13 PM
  [ # 226 ]

ja evan daar heb je wel een punt…ps draait een turbo 1 dan zoveel toeren meer dan een T2? geloof ik toch niet echt….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 september 2008 12:19 AM
  [ # 227 ]

Zaterdag in Duitsland eens wat harder met de CX kunnen rijden Wink
Op de GPS ruim de 180 gehaald, de teller staat dan boven de 190.
Na lang boven de 160 rijden loopt de temp van de motor toch wel op naar de 112/113 graden, ik hoop dat dit normaal is.
Het water blijft zo rond de 88 dan.

De temp daalt weer snel als je van de snelweg af gaat Smile

Er zat iig nog veel meer in de CX, maar de niet werkende diravi hield me toch even tegen nog veel harder te gaan Wink

Je merkt toch wel dat de Turbo ervoor gemaakt is om met hoge snelheid kms te maken Cool

Overigens zijn we inmiddels zowat 1000 km verder binnen een week Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 september 2008 12:59 AM
  [ # 228 ]
Arjan Verkade schreef:

toch wel op naar de 112/113 graden, ik hoop dat dit normaal is.

Dat is niet echt abnormaal hoor. Niet op de Duitse wegen.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 13 september 2008 02:04 AM
  [ # 229 ]

Nette temperatuur waarden, zowel van de motorolie als koelwater very good .

Wat is er niet goed aan de Diravi?
Van een oude chef werkplaats hoorde ik verhalen dat bij kapotte tellerkabels zo`n CX niet meer te sturen was, het ging bij de minste beweging naar de uiterste stuurhoeken. Aan de foto`s te zien is jouw tellerkabel nog heel.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 september 2008 03:08 AM
  [ # 230 ]

Dat ging dan ook niet over de tellerkabel, maar over de kabel die er verdacht veel op lijkt en die van de diravi naar de bak gaat. Er zitten er twee in de bak: eentje naar diravi, eentje naar de teller. Als de diravikabel gaat, dan vervalt het hele ‘verzwaren’ van het sturen en heb je dus de optimale stuurbekrachtiging bij hoge snelheden. Doodeng…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 september 2008 11:41 AM
  [ # 231 ]

mwah doodeng Wink

Ik heb nog nooit in een CX gereden waar het werkt, dus ben het inmiddels gewent Wink
Maar op de snelweg is het allemaal wel wat gevoelig idd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 september 2008 10:37 PM
  [ # 232 ]

Vandaag eens flink aan de slag gegaan met de CX Smile

Vanmorgen om 9 uur begonnen met het wassen van de auto.
Daarna aan de slag gegaan met Meguiars Quick Clay. Ik wou het graag proberen hoe het werkte en wat het effect was. Ik ben nu echt heel tevreden over dit product! Smile

Als ik hiervoor de auto waste werd de lak niet glad en niet schoon naar mijn idee, maar na het kleien van de lak haal je echt alles van je lak af. Teer, bomen hars, dode vliegen restanten, normaal allemaal een drama om van je auto af te krijgen. Na het kleien was de auto veel glader Very Happy

Ik kon ook goed merken dat de horizontale delen veel meer te vuil bevalt dan de verticale delen. Ik denk voor een echt optimaal resultaat zullen de motorkap en het dak nog een keer gedaan moeten worden over een paar weken, maar dit is al een verschil van dag en nacht Cool Voorlopig laat ik het ook lekker zo.

Daarna nog met Meguiars Paint Cleaner over de auto gegaan om de lak nog extra glans te geven, ook hier werd de lak weer mooier dan dat die al was.

Als laatste de auto natuurlijk nog in de Meguiars Next Tech Wax gezet, wat superglad resultaat zorgt en de hele auto laat glimmen als een spiegel Cool

In totaal dus 4 keer de auto rond geweest Wink

Vanmiddag rond een uur of 4 klaar, het kost je wat tijd en wat spierkracht, maar het was het zeker waard Very Happy

Natuurlijk mogen foto’s niet ontbreken Wink

Meer foto’s zijn hier te vinden: Fotoalbum

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 13 september 2008 10:44 PM
  [ # 233 ]

Schitterend resultaat Cool

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 september 2008 11:57 PM
  [ # 234 ]

Netjes!

Viel me wel op dat de bumper voor niet echt netjes meer is? Ga je de bumper opknappen?

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 14 september 2008 02:49 AM
  [ # 235 ]

Wanneer kan ik de break langsbrengen ConfusedLaughing

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 september 2008 02:15 PM
  [ # 236 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Netjes!

Viel me wel op dat de bumper voor niet echt netjes meer is? Ga je de bumper opknappen?

Ja, hoe mooier de rest wordt hoe meer dat gaat opvallen Sad
Die zal opnieuw gespoten moeten worden, ik ben er nog niet uit hoe ik dat precies ga doen.

baroen schreef:

Wanneer kan ik de break langsbrengen ConfusedLaughing

Dat gaat je geld kosten Laughing

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 september 2008 06:01 PM
  [ # 237 ]

Gaaf hoor! Ik zou wel echt proberen om de Diravi weer normaal werkend te krijgen want zo is het 1) gevaarlijk en 2) niet het optimale CX gevoel.  Cool

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 14 september 2008 09:16 PM
  [ # 238 ]
Arjan Verkade schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

Netjes!

Viel me wel op dat de bumper voor niet echt netjes meer is? Ga je de bumper opknappen?

Ja, hoe mooier de rest wordt hoe meer dat gaat opvallen Sad
Die zal opnieuw gespoten moeten worden, ik ben er nog niet uit hoe ik dat precies ga doen.

Wat het resultaat van het overspuiten weet ik binnenkort als de bumpers van m’n CX een matte laklaag krijgen. De fijne korrelstructuur blijft goed te zien, waardoor het eindresultaat naar verluid redelijk dicht bij origineel nieuw uitkomt.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1363
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 14 september 2008 09:45 PM
  [ # 239 ]
bxsport schreef:

ja evan daar heb je wel een punt…ps draait een turbo 1 dan zoveel toeren meer dan een T2? geloof ik toch niet echt….

Als ik de toeren/snelheid op die foto zo zie doet m’n T1 juist dezelfde toeren bij die snelheid.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 15 september 2008 12:28 AM
  [ # 240 ]

ik kan van de week even testen, maar dat is na plaatsing intercooler, hetgeen voor de verhouding toeren/snelhied niet hoort uit te maken….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
16 van de 40
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook